Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-27, 01:10
Medlem
N64s avatar
Jag kör just nu Mac OS 10.6.8 på min Macbook Pro från 2010 och har varit så pass nöjd att jag inte har haft några tankar på att uppgradera till varken Lion eller Mountain Lion. Nu tänkte jag att det kanske någon gång ska vara dags att förnya sig och frågar ifall det är något jag ska satsa på? Jag har haft erfarenhet av att min något åldrade iPhone har skadats mer än den har gynnats av uppdateringar.
Citera
2012-12-27, 01:12
Medlem
Snöjs avatar
Annars kan du ju vänta på 10.9 som bör komma i sommar.
Citera
2012-12-27, 01:15
Medlem
yedis avatar
Uppgradera inte om du är nöjd. Jag skulle dock gjort det för att det känns skönt att ha det senaste. Dessutom är det så billigt.
Citera
2012-12-27, 01:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Ja du TS, vi pratar ju inte om några jättesummor. Varför inte? Eller som nämnts, så kan du ju vänta på nästa som är runt hörnet.
Citera
2012-12-27, 09:54
Medlem
N64s avatar
Pengar är inte ett problem, min fråga är snarare huruvida 10.8 funkar bättre än 10.6.
Citera
2012-12-27, 11:46
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N64
Pengar är inte ett problem, min fråga är snarare huruvida 10.8 funkar bättre än 10.6.

Svar ja och nej. Funkar lika fint båda två. Dock så är det en hel del som jag gillar med 10.8. som du inte har i 10.6.
Citera
2012-12-27, 11:53
Moderator
Rassas avatar
Om det funkar bättre (= mer stabilt) är det ingen skillnad på, en frisk dator är lika stabil med 10.6 som med 10.8

Men det finns rätt mycket trevliga funktioner i 10.8:

iCloud
Filevault 2 (krypterar hela hårddisken).
Krypterad TimeMachine-backup.
Airplay Mirroring (spegla datorn till AppleTV).
Notis-center
Påminnelser
Airdrop (dela filer med andra Macar på ett smidigt sätt).

mm, mm.
Citera
2012-12-27, 12:49
Medlem
iMorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om det funkar bättre (= mer stabilt) är det ingen skillnad på, en frisk dator är lika stabil med 10.6 som med 10.8

Men det finns rätt mycket trevliga funktioner i 10.8:

iCloud
Filevault 2 (krypterar hela hårddisken).
Krypterad TimeMachine-backup.
Airplay Mirroring (spegla datorn till AppleTV).
Notis-center
Påminnelser
Airdrop (dela filer med andra Macar på ett smidigt sätt).

mm, mm.

Du måste dock ha en Macbook Pro Mid 2011 eller nyare om du vill ha Airplay Mirroring att fungera.

Annars tycker jag helt klart att du skall skaffa Mountain Lion, många nya trevliga funktioner, som Rassa skrev..

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in