2012-12-26, 23:24
Medlem
Osäker på om trådens placering är i rätt kategori men hur som helst..

Jag har ställt upp för min familj i alla lägen men är trött på att det inte blir någon bättring, det gäller min mamma och hennes man + 4 barn under 10år. De har under de senaste 10åren haft ekonomiska problem (är inte insatt i hur det hela började) De sitter iaf båda hos KF.

De har ett bluestep huslån, många procent modell, tror huslånet är på 500K. Det som då irriterar mig att att mannens mamma gick bort och de fick ut gissningsvis 500K från dödsboet. Som de nu 1.5 år senare har blåst på ingenting (de har hyrt ytterligare en gård för 11-15k/mån) köpt hästar och betalat några privata skulder.

I dagsläget sitter de med ett dussin hästar, slut på pengar, de kan inte köra iväg barnen till skolan för de inte har någon besiktigad bil och barnen har knappt hela kläder.

Det hela känns som en stor käftsmäll när de hade chansen att ordna upp sitt liv men gjorde det bara mycket sämre.. Jag vet inte längre hur jag ska hantera det hela, vissa dagar vill jag bara säga upp kontakten för att de aldrig kommer bli någon bättring.

Hur får man de att förstå sanningens allvar?
Citera
2012-12-26, 23:29
Bannlyst
För ditt eget bästa så bör du släppa saken, med det du har sagt så är de utom all ekonomisk räddning, med detta betende så slutar det bara på ett vis.
De har ett betende som att vore de utrustade med en hönshjärna och sådana går ej att hjälpa.
Citera
2012-12-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
För ditt eget bästa så bör du släppa saken, med det du har sagt så är de utom all ekonomisk räddning, med detta betende så slutar det bara på ett vis.
De har ett betende som att vore de utrustade med en hönshjärna och sådana går ej att hjälpa.

säg upp kontakten med dom för dom kommer bara dra ner dig i skiten tro mig har en mor som gör så med och hon har jag inte pratat med på 2 år och nu har hon problem med alkoholen och bor i soc lägenhet och undrar varför alla har lämnat henne.......

så prata inte mer med dom
Citera
2012-12-27, 00:10
Medlem
Ring lyxfällan och tipsa, tycker det låter bättre! Fixar dom sin ekonomi kanske du kan få en bättre relation igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in