2014-12-28, 11:19
Bannlyst
10 är det faktiskt
Citera
2014-12-28, 11:37
Medlem
Bymyselfs avatar
Tråden startades åtta år efter..
Citera
2023-01-24, 09:31
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Hittade man alla kroppar efter de som dog? Efter att ha sett filmer på när tsunamin förstör byar/semesterorten och hur gigantisk den var så borde ju många förts med flera mil, om inte förintats

Och en sekvens som fångar en ensam kille på en öde strand och blir tsunamins förste offer, det kunde ju inte funnits mycket kvar av honom

Ni som överlevde, gick ni terapi efteråt? Vågar ni vistas vid vatten etc?

Phuket vid aktuella tidpunkten, 50 m från havet. Hemresan inbokad till 28e, precis vaknat och vatten börjar sippra in, sen slogs dörren upp. Hade den gått utåt hade jag garanterat dött fanns inga fönster. Båtmotor och harpungevärr b la fanns i rummet när den första vågen passerat, drog tillbaka o hitta väskan me passet o så.
Sen såg o skrek folk att andra kommer då drog man upp i bergen.
Tror ja var den 3e som kom tillbaka till Sverige genom dörrarna på Arlanda o möttes av en massa fotografer o sånt, tänkte vafan e de här för jippo? Hade ingen aning om va som hade hänt egentligen.
Sen bjöd TV4 in en till nyheterna, tyckte väl att det var märkligt att jag drog tillbaka för o leta väskan o passet men visste knappt va en tsunamin var ännu mindre omfattningen.
Såg dock palmer o bråte genom fönsterrutor på butiker o sånt men anade inte hur pass stort allt va.
Lite skrapmärken o så kanske hade tur helt enkelt, någon drog jag upp på ett lastbilsflak, va ganska strömt vill ja minnas.
Erbjöds nå psykolog samtal o så men behövdes inte, o inget idagsläget.
Fick nån enkät skickad från nå Uppsala undersökning men avsa mig att delta. Inga men vare sig vatten eller annat, åkte dock tillbaka till Thailand två veckor efter händelsen... Farsan överlevde ochså, bor kvar där än idag. Va väl 22-23 år när det hände.
Ah lite luddig text o som hastigast men skrev bara ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in