• 1
  • 2
2012-12-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Varför vill du hitta "felen"? Det finns säkert inga fel på dig, du tänker depressiva tankar. Antingen för att du är missnöjd med något eller bara på livet i allmänhet.
Det är för att jag är himla trött på att må så här och jag vet inte vad jag ska göra för att ta mig ur det.
Citera
2012-12-26, 17:50
Bannlyst
DRICK SPRIT. har själv ångest för tillfället och sprit fungerar utomordentligt bra.

ursäkta tragiken men jag har ångest som sagt.
Citera
2012-12-26, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Varför vill du hitta "felen"? Det finns säkert inga fel på dig, du tänker depressiva tankar. Antingen för att du är missnöjd med något eller bara på livet i allmänhet.

Ditt jävla troll. Såna som dig som förstör värlen. Eller du kanske går och sparkar på rullstolar med och säger "hehe kanske skulle försöka bli av med den dära"...
idiot

Men jag kände igen mig i din text TS, när jag är uppåt så kan jag bli empatilös, då jag mår så bra.
när jag är nere så tar jag verkligen in allas olycka, men det där kan även vara tvärtom. Men jag har också perioder som varar i veckor.
Har i perioder gått på SSRI och det hjälper, var inte rädd för medicin bara för att det är "psykmedicin" och annat trams.
Citera
2012-12-26, 19:29
Bannlyst
ts, du behöver professionell hjälp. i morgon ringer du din vårdcentral/psykiatriska mottagningen närmast dig och ber om att få träffa läkare och psykolog.

(tro mig, jag jobbar med människor som har det såhär)
Citera
2012-12-26, 19:48
Medlem
Lys avatar
Lyssna på zaraja, Ts. Hade tänkt skriva precis samma sak. En läkare och en psykolog kan hjälpa dig med de problem du har och om du behöver medicin för depression, ångest eller om det faktiskt är så att du är bipolär. Det finns olika nivåer på bipolär sjukdom, och såna saker är inget som du ska utreda själv, utan som ska fastställas av proffs. Så kontakta vården, även om det kanske tar emot. Men det blir ju inte bättre av att du inte gör något, eller hur?
Citera
2012-12-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
DRICK SPRIT. har själv ångest för tillfället och sprit fungerar utomordentligt bra.

ursäkta tragiken men jag har ångest som sagt.
Jag har faktiskt kommit i en period där jag dricker ganska mycket, men jag känner att mina behov av att uppfylla behov inte tillfredsställs i alla fall. Jag är mer manad att möta mina problem än hellre springa ifrån de. Jag har gjort det för länge och vill bara bli stämplad och få hjälp...

Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Ditt jävla troll. Såna som dig som förstör värlen. Eller du kanske går och sparkar på rullstolar med och säger "hehe kanske skulle försöka bli av med den dära"...
idiot

Men jag kände igen mig i din text TS, när jag är uppåt så kan jag bli empatilös, då jag mår så bra.
när jag är nere så tar jag verkligen in allas olycka, men det där kan även vara tvärtom. Men jag har också perioder som varar i veckor.
Har i perioder gått på SSRI och det hjälper, var inte rädd för medicin bara för att det är "psykmedicin" och annat trams.
Det är inte alls kul, verkligen inte. Livet känns allt annat än friskt och sunt när man mår så här upp och ned...
Citera
2012-12-27, 03:33
Medlem
1c9r5s avatar
Jag säger också bipolär. Du kan vara fast i en depression en längre tid och kanske EN gång under hela din livstid uppleva ett maniskt tillstånd, det betyder att du kanske inte ens varit där ännu. Det kan också vara så att du helt enkelt är väldigt deprimerad. Det finns även bipolär typ II som är en liknande variant fast mildare samt att humöret svänger mkt oftare, flera gånger om dagen.

Jag tycker absolut du ska ringa vårdcentralen och berätta precis det du skrivit här. Förhoppningsvis kommer du få prata med någon och få göra en utredning (inget farligt, bara massa ja/nej frågor). Lycka till och var inte rädd att få hjälp! Det kan ge dig tillbaka så mycket.
Senast redigerad av 1c9r5 2012-12-27 kl. 03:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in