Har en person som kommit in i min vänskapskrets som beter sig väldigt konstigt. han är väldigt trevlig och man blir snabbt kompis med han men sen när man blivit nära vän med han så vill han fixa allt. Är det något man söker eller pratar om så kan han fixa detta. Många gånger så fixar han det men när han inte kan så ljuger han och kommer på massa lögner om varför det gick åt pipsvängen.
Sen så ringer han minnst varannan dag, ibland vill han inget och ibland har han något att tala om. Han är av äldre typ runt 38-45år men han umgås nästan aldrig med de i sin egen ålder bara yngre 18-28åringar.
Sen det som förvirrar mig mest det är att han försöker att locka mig och folk i sin omgivning att följa med och titta på allt som han äger tex bil, garage och det nybyggda huset. Hela tiden frågar han när man ska följa med och titta. Han verkar så jäkla skum så när jag kom på han att han ljög om en grej så blev han vansinnig och skällde ut mig för noter trotts att jag inte känt han så himla länge ca 6mån.
När jag pratar med dom han känner så visar det sig att allt han säger är hemligt, det är inte många som får gå in i hans garage bara "DU" och en till men trotts detta så frågar han alla han känner när dom ska komma och kolla.
Det känns som att om man skulle följa med han så skulle något sjukt hända så ingen vågar hänga med han för allt som kretsar runt han verkar skumt.
Det jag vill veta är vad en sådan här persons beteende kallas.