Citat:
Ursprungligen postat av chills.
Alltså, jag kan inte. Hjälp mig att beskriva! Jag vet att det finns massvis med folk som haft dom här brain zapsen. Har läst att folk gjort magnetröntgen och dylikt när dom haft detta symptom, utan att det har visat nåt utslag. Det är för mig otroligt, jag hade nog väntat mig att EEG-skärmen skulle blinka utav helvete när det blixtrar till i knoppen.
Nu är ju inte MRI/fMRi samma sak som EEG, med fMRI så är det itne så troligt att så transienta fenomen skulle kunna fångas, så det är nog inte ens troligt att någon sån studie genomförts, av denna anledning plus andra anledningar relaterat till tekniken i sig. När det gäller EEG däremot så kan man ju i princip detektera en zap, men nu behöver man ju normalt sett en väldig massa trials för att kunna hitta en signal i allt noise. Att online kunna utläsa brain zaps från EEG likt sleep spindles osv låter lite oroligt. Har själv inte sett någon studie där man försökt kvatifiera dessa saps med EEG, MEG eller något liknande, så om du har någon av dessa skulle det vara skoj att se.
Hade själv brain zaps och läste lite kvalitativa beskrivningar av brain zaps som publicerats, det var dock länge sedan. Du kan ju kolla upp de två refernser som finns under
SSRI discontinuation syndrome på engelska wiki. Kanske kan du där få hjälp med en beskrivning som gör att du kan förmedla det du upplever till dina anhöriga.