Tidigare nämndes parterapi eller sexolog.
Tycker det är overkill så det förslår,
problemet är att ni helt enkelt har ett torftigt sexliv (no offense).
Jag uppfattar det som att du inte nämnt detta för honom, detta gör ju det såklart svårt för honom att göra något åt det. Jag vill därför inte påstå att han gör något direkt fel (även fast kan egentligen kanske "borde fatta, för du har väl inte fejkat orgasm?).
Nej:
Det ni borde göra är kanske att slappna av lite gällande vad sex innebär. Vissa är ganska känsliga i ämnet och det trippas lite på tå runt omkring det. Försök släpp loss och gör något på honom som du inte gjort förr! Något ovanligt, annorlunda så det blir lite nytt och spännande i ert sexliv.
Nu pratar jag absolut inte om att "köpa några sexiga kläder" eller sådant trams. Försök dra ut på förspelet, överraska honom med ett
finger i röven, eller ta kommandot och var lite dominant mot honom eller tvärt om.
Något behöver göras, något behöver förändras. Jag får intryck av att det är
existensen av rutin som gör att det är trist och grått. Han kanske hoppar till och säger -vafan- efter dina nya närmanden men då får ni chans att belysa era problem.
Tror att risken finns om du väljer att sätta dig ner och prata med honom när ni båda är "okåta" en onsdagskväll blir att "problemet" blir än mer förstorat. Snacka om detta när ni båda är på väg att ha sex
"kan vi inte göra såhär idag", "jag vill prova något nytt", "PISSA MIG I ANSIKTET FÖR FAN".
Så skulle jag ha gjort,
nyckeln till utveckling ligger i er kåthet! Låt inte den gå förlorad, utnyttja den!
Lycka till!