2012-12-26, 00:40
Medlem
Hej,

Jag är en väldigt förvirrad ung kvinna som inte vet vad jag vill.
Jag har ett förhållande sen 4 år tillbaka, vi är sambos och förlovade. Jag älskar honom, men det känns som att något saknas.

Vårt förhållande är bra..men det är sällan spänning och passion.

Vi har sex en gång i veckan och det är väl rätt bra. Men det känns mer som att vi är rakt på sak, håller på ett tag sen är han färdig. Puss och godnatt.
Jag har aldrig kunnat komma under sex, i början försökte han, men sen slutade han försöka få mig till det. Han är alltid trött, och jag som är lite "sexgalen" är uttråkad.

Vad ska jag göra för att få honom att fatta?
Hur ska jag göra för att få honom att "älska mig ännu mer"?
Citera
2012-12-26, 00:47
Medlem
prata med honom! Om det inte går kanske du kan tillfredställa dig på egen hand. och på så sätt fortsätta förhållandet
Citera
2012-12-26, 00:49
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicStupified
Hej,

Jag är en väldigt förvirrad ung kvinna som inte vet vad jag vill.
Jag har ett förhållande sen 4 år tillbaka, vi är sambos och förlovade. Jag älskar honom, men det känns som att något saknas.

Vårt förhållande är bra..men det är sällan spänning och passion.

Vi har sex en gång i veckan och det är väl rätt bra. Men det känns mer som att vi är rakt på sak, håller på ett tag sen är han färdig. Puss och godnatt.
Jag har aldrig kunnat komma under sex, i början försökte han, men sen slutade han försöka få mig till det. Han är alltid trött, och jag som är lite "sexgalen" är uttråkad.

Vad ska jag göra för att få honom att fatta?
Hur ska jag göra för att få honom att "älska mig ännu mer"?

Det kan vara mycket kompliserat at reda ut på egenhand. Hva med parterapi eller sexolog?
Citera
2012-12-26, 01:03
Medlem
Polyklorfenols avatar
"Håller på ett tag sen är han färdig". Det låter ju som en hänsynsfull kille - om det hade varit stenåldern.
Jag skulle skämmas ögonen ur mig om inte min sambo fick komma varje gång!

Det finns inga genvägar. Berätta för honom istället för FB.
Citera
2012-12-26, 02:21
Medlem
Sam-Carls avatar
Tidigare nämndes parterapi eller sexolog.

Tycker det är overkill så det förslår,
problemet är att ni helt enkelt har ett torftigt sexliv (no offense).

Jag uppfattar det som att du inte nämnt detta för honom, detta gör ju det såklart svårt för honom att göra något åt det. Jag vill därför inte påstå att han gör något direkt fel (även fast kan egentligen kanske "borde fatta, för du har väl inte fejkat orgasm?).

Nej:
Det ni borde göra är kanske att slappna av lite gällande vad sex innebär. Vissa är ganska känsliga i ämnet och det trippas lite på tå runt omkring det. Försök släpp loss och gör något på honom som du inte gjort förr! Något ovanligt, annorlunda så det blir lite nytt och spännande i ert sexliv.

Nu pratar jag absolut inte om att "köpa några sexiga kläder" eller sådant trams. Försök dra ut på förspelet, överraska honom med ett finger i röven, eller ta kommandot och var lite dominant mot honom eller tvärt om.
Något behöver göras, något behöver förändras. Jag får intryck av att det är existensen av rutin som gör att det är trist och grått. Han kanske hoppar till och säger -vafan- efter dina nya närmanden men då får ni chans att belysa era problem.

Tror att risken finns om du väljer att sätta dig ner och prata med honom när ni båda är "okåta" en onsdagskväll blir att "problemet" blir än mer förstorat. Snacka om detta när ni båda är på väg att ha sex "kan vi inte göra såhär idag", "jag vill prova något nytt", "PISSA MIG I ANSIKTET FÖR FAN".

Så skulle jag ha gjort,
nyckeln till utveckling ligger i er kåthet! Låt inte den gå förlorad, utnyttja den!

Lycka till!
Citera
2012-12-26, 10:57
Moderator
evilhoneys avatar
BDSM, fetischism, parafili och kinky sex --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
2012-12-26, 11:05
Medlem
cjvas avatar
Självklart skall du snacka med honom om vad du upplever som ett problem. Sen så får du också ta ansvar för din egen orgasm.

Onanerar du? Kommer du när du onanerar? Vad kan du hämta in i sexlivet från när du onanerar som kan hjälpa dig att komma?
Citera
2012-12-26, 12:02
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Sextekniker och sexhjälpmedel /mod
Citera
2012-12-26, 20:51
Medlem
skaffa en flogger! verkar hjälpa mot allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera