Ska kanske starta en tråd sen där jag går igenom allt som är fel med märket. Men kort sagt så är det skitklockor med bland det billigaste kvartsverket som finns. Klockor från wish för 50kr håller ungefär samma kvalitet. Du kan själv skapa en klocka fast med typ ditt eget namn från alibaba för liknande kvalité. En fejkad DW kan komma från samma butik som en äkta DW.
Varför är det så populärt? Jo marknadsföring. Man var smarta genom att marknadsföra tidigt i sociala medier. Ge en person med många följare på Instagram lite stålar för att de ska marknadsföra och så har man gjort så med många personer. Folk är naiva och följer strömmen och letar inte upp ordentligt.
Vad är bättre? Jo spara drygt en tusenlapp och köp en klocka för typ 100kr. Eller så lägger du pengarna på något som håller mycket bättre kvalitet.
Märket är 100% marknadsföring. Alla klockmärken har såklart marknadsföring bakom sig men få som lever så mycket på det som DW. Man får ge Filip cred för idén dock. Folk är korkade så lätt att sälja korkade grejer. Många ndra klockmärken har inte alls lyckats visa att de har bättre prylar och har misslyckats med marknadsföring som de ofta gör på "gammaldagsvis" sätt genom bilder i tidningar osv. medan DW kör modern marknadsföring på Instagram också osv.
Svårt att förklara varför men jag skäms lite för mänskligheten faktiskt när jag ser folk med dessa kloclor. Gäller liknande grejer idag där mycket känns falskt.
Bra video i ämnet från en snubbe som har riktigt bra koll på klockor:
https://youtu.be/y2pue5MypTs