2016-01-04, 16:07
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makkanxd
Vad får er ens att vilja köpa den ? Som säkert varannan svensk har.
Det är väl just det som är grejen. Man vill följa strömmen och vara som alla andra, för då kan man ju inte vara fel ute. Se bara på "modet" för tonårstjejer, förrförra sommaren gick varenda fjortis omkring i träningstights och rosa tennisskor.
Citera
2016-01-06, 18:10
Medlem
fsdfsdfs avatar
Förra året sålde DW moderiktiga skitklockor för 560 miljoner kronor och gjorde en vinst på 242 miljoner. Får en att vilja säga upp sig och bli entreprenör. Bra jobbat!
Citera
2016-11-27, 13:44
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Hur är Daniel Wellington jämfört med det kända internationella klockmärket William Gregor? Jag står lite grann i valet och kvalet...
Citera
2016-11-27, 17:50
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xheqnhouz
Hur är Daniel Wellington jämfört med det kända internationella klockmärket William Gregor? Jag står lite grann i valet och kvalet...

Det är inte något känt internationellt märke. Det är bara Ur&Penn som påstår det. Det är troligtvis skräp, precis som Daniel Wellington. Skillnaden är att Daniel Wellington börjar bli känt, det andra är ett fullständigt dött varumärke. Med tanke på priset tror jag inte att det är någon risk att förköpa sig.
Citera
2017-06-29, 17:25
Medlem
Helt sjukt att märket blivit så stort, antar mkt av de är tack vare märket instagram att de blivit så hypat som en grej där? Personligen tycker ja dem är skittråkiga och man kan få snyggare klockor från gant tex för en liknande peng.
Citera
2017-08-17, 23:24
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Jag skulle aldrig köpa en DW. Finns så mycket annat roligt man kan få för den pengen.

https://www.youtube.com/watch?v=jhK9uylu6hw

https://www.youtube.com/watch?v=Gb4_xxfoUZE
Citera
2018-12-12, 20:41
Medlem
hrwdtjs avatar
Bra recension av DW.

https://www.youtube.com/watch?v=y2pue5MypTs
Citera
2018-12-22, 20:16
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Om man absolut vill ha en klocka med den stilen. Varför köper man då en för över 1000kr? Du kan få en liknande med minst lika bra kvalité för 50kr.

100% marknadsföring. DW är motsatsen till "lyx"
Citera
2019-06-30, 19:21
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Ska kanske starta en tråd sen där jag går igenom allt som är fel med märket. Men kort sagt så är det skitklockor med bland det billigaste kvartsverket som finns. Klockor från wish för 50kr håller ungefär samma kvalitet. Du kan själv skapa en klocka fast med typ ditt eget namn från alibaba för liknande kvalité. En fejkad DW kan komma från samma butik som en äkta DW.

Varför är det så populärt? Jo marknadsföring. Man var smarta genom att marknadsföra tidigt i sociala medier. Ge en person med många följare på Instagram lite stålar för att de ska marknadsföra och så har man gjort så med många personer. Folk är naiva och följer strömmen och letar inte upp ordentligt.

Vad är bättre? Jo spara drygt en tusenlapp och köp en klocka för typ 100kr. Eller så lägger du pengarna på något som håller mycket bättre kvalitet.

Märket är 100% marknadsföring. Alla klockmärken har såklart marknadsföring bakom sig men få som lever så mycket på det som DW. Man får ge Filip cred för idén dock. Folk är korkade så lätt att sälja korkade grejer. Många ndra klockmärken har inte alls lyckats visa att de har bättre prylar och har misslyckats med marknadsföring som de ofta gör på "gammaldagsvis" sätt genom bilder i tidningar osv. medan DW kör modern marknadsföring på Instagram också osv.

Svårt att förklara varför men jag skäms lite för mänskligheten faktiskt när jag ser folk med dessa kloclor. Gäller liknande grejer idag där mycket känns falskt.

Bra video i ämnet från en snubbe som har riktigt bra koll på klockor: https://youtu.be/y2pue5MypTs
Citera
2019-07-02, 20:38
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ska kanske starta en tråd sen där jag går igenom allt som är fel med märket. Men kort sagt så är det skitklockor med bland det billigaste kvartsverket som finns. Klockor från wish för 50kr håller ungefär samma kvalitet. Du kan själv skapa en klocka fast med typ ditt eget namn från alibaba för liknande kvalité. En fejkad DW kan komma från samma butik som en äkta DW.

Varför är det så populärt? Jo marknadsföring. Man var smarta genom att marknadsföra tidigt i sociala medier. Ge en person med många följare på Instagram lite stålar för att de ska marknadsföra och så har man gjort så med många personer. Folk är naiva och följer strömmen och letar inte upp ordentligt.

Vad är bättre? Jo spara drygt en tusenlapp och köp en klocka för typ 100kr. Eller så lägger du pengarna på något som håller mycket bättre kvalitet.

Märket är 100% marknadsföring. Alla klockmärken har såklart marknadsföring bakom sig men få som lever så mycket på det som DW. Man får ge Filip cred för idén dock. Folk är korkade så lätt att sälja korkade grejer. Många ndra klockmärken har inte alls lyckats visa att de har bättre prylar och har misslyckats med marknadsföring som de ofta gör på "gammaldagsvis" sätt genom bilder i tidningar osv. medan DW kör modern marknadsföring på Instagram också osv.

Svårt att förklara varför men jag skäms lite för mänskligheten faktiskt när jag ser folk med dessa kloclor. Gäller liknande grejer idag där mycket känns falskt.

Bra video i ämnet från en snubbe som har riktigt bra koll på klockor: https://youtu.be/y2pue5MypTs

TGV må vara känd på Youtube, men "riktigt bra koll på klockor" har han inte (även om han gärna försöker ge sken av det).

Säg mig föresten vilket stort klockvarumärke som INTE nyttjar de moderna marknadsföringskanalerna e.g. Instagram? Det kom som en nyhet för mig, då jag använder just IG för att följa nyheter i klockvärlden, och jag är då inte intresserad av klockor med DW-karaktär.

För genomsnittssvensken som köper sin Regal eller Q&Q-klocka för max 398:- hos Ur&Penn, är nog allt därutöver kapitalförstöring och rent vansinne, oavsett du köper en DW för 1800 spänn eller en Rolex för 80K.
Citera
2019-07-03, 14:13
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
TGV må vara känd på Youtube, men "riktigt bra koll på klockor" har han inte (även om han gärna försöker ge sken av det).

Säg mig föresten vilket stort klockvarumärke som INTE nyttjar de moderna marknadsföringskanalerna e.g. Instagram? Det kom som en nyhet för mig, då jag använder just IG för att följa nyheter i klockvärlden, och jag är då inte intresserad av klockor med DW-karaktär.

För genomsnittssvensken som köper sin Regal eller Q&Q-klocka för max 398:- hos Ur&Penn, är nog allt därutöver kapitalförstöring och rent vansinne, oavsett du köper en DW för 1800 spänn eller en Rolex för 80K.
Såna ämnen har han bra koll på.

Typ alla klassiska märken? Sponsrar förvisso kändisar osv. Men kör inte alls samma typ av reklam som DW men det är oftast en annan prisklass och annan typ av klocka. Men ta Seiko som exempel som har klockor i alla möjliga prisklasser. De hade ju kunnat göra den typen av marknadsföring på sina billigare klockor. Eller typ Timex eller Tissot. Sen gillar jag inte den typen av marknadsföring men den är effektiv. Här har de märken som har lite billigare klockor misslyckats. Men många skitmärken har gjort succé.

För 1800kr kan du få en Tissot eller två Seiko 5 eller tre Timex weekender exempelvis.
Citera
2019-07-03, 15:55
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Om man absolut vill ha en klocka med den stilen. Varför köper man då en för över 1000kr? Du kan få en liknande med minst lika bra kvalité för 50kr.

100% marknadsföring. DW är motsatsen till "lyx"
Exakt. Det finns inget att diskutera när det gäller kvartzur. En klocka för 200 är i princip lika bra som en för 2000:-

Drt är bara att välja den som ser bäst ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in