2012-12-27, 00:13
Medlem
FarbrorKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
Vanilj. Är väl trevliga, men inget som nån rimligtvis kan hetsa upp sig på. Sen är det väl tveksamt om man kan kalla dem för klockor - mer accessoarer som passar fint till studentfesten.

Tja, inget att bli till sig över direkt. Men å andra sidan så brukar div. Schweiziska lågbudgetklockor hyllas som guds gåva till mänskligheten här på FB, trots att de är minst sagt högt prissatta och i vissa fall har urverk i plast som vilken traditionalist som helst får spykänslor av. Trots allt så har DW ganska vettiga verk från Citizen som presterar långt bättre än de nya plastverken från ETA (som inte ens går att justera eller serva). Personligen hade jag hellre köpt en DW än t.ex. en billigare Certina, om nu någon hållit en revolver mot skallen på mig och tvingat mig att välja.

Fast jag hade hellre sett lite nya ultratunna automater i den gamla fina traditionen till överkomliga priser, som passar till den här ursprungliga minimalistiska designen. Men det lär väl inte hända då det är mera än vad dagens industrirobotar klarar av.
Citera
2015-03-11, 20:47
Medlem
Sorry för att jag väcker upp en gammal tråd.

DW:s klockor är helt klart både stilrena och snygga. Men också överdrivet hajpade. Var och varannan wannabe-rikemansson, inklusive jag själv, här på fakulteten har en.

En av de många urmakarna i min släkt kallade det för en skräpklocka när jag frågade. Tillverkningskostnaden låg på 30 kronor, sa han, men det är möjligt att han överdrev något. Först ville han inte ta in dem i sortimentet men med tanke på hur populära de är gjorde han det ändå. Om man ändå ska lägga minst en tusenlapp på en klocka är det nog bättre att lägga några hundralappar extra och t.ex. skaffa sig en Gant eller Boss. Jag känner mig lite dum som inte gjorde det och hoppas nu att min släkt inte kommer snegla dömande på mig vid påskmiddagen...
Citera
2015-03-12, 19:20
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyrien
Sorry för att jag väcker upp en gammal tråd.

DW:s klockor är helt klart både stilrena och snygga. Men också överdrivet hajpade. Var och varannan wannabe-rikemansson, inklusive jag själv, här på fakulteten har en.

En av de många urmakarna i min släkt kallade det för en skräpklocka när jag frågade. Tillverkningskostnaden låg på 30 kronor, sa han, men det är möjligt att han överdrev något. Först ville han inte ta in dem i sortimentet men med tanke på hur populära de är gjorde han det ändå. Om man ändå ska lägga minst en tusenlapp på en klocka är det nog bättre att lägga några hundralappar extra och t.ex. skaffa sig en Gant eller Boss. Jag känner mig lite dum som inte gjorde det och hoppas nu att min släkt inte kommer snegla dömande på mig vid påskmiddagen...
Gant eller Boss är mer eller mindre samma skit. Lägg på ytterligare några hundralappar och köp Seiko, Certina eller Tissot så får du ett ur från en riktig klocktillverkare och med betydligt bättre kvalitet.
Citera
2015-03-13, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Gant eller Boss är mer eller mindre samma skit. Lägg på ytterligare några hundralappar och köp Seiko, Certina eller Tissot så får du ett ur från en riktig klocktillverkare och med betydligt bättre kvalitet.
Jag är beredd att hålla med. Dock förstår jag först och främst att man kanske tyckte DW klockorna var lite fräcka men då är det väl främst på grund av armbandet.

Gant och Boss gör helfestliga skjortor och andra klädesplagg som har en bra passform på den normalbyggda människan. Däremot när det kommer till klockor som har någorlunda kvalité så är det betydligt bättre att kolla på klockmärkena som är nämnda ovan än Gant och Hugo, även om de kan vara estetiskt tilltalande.
Citera
2015-03-15, 10:42
Medlem
timpanis avatar
Lägg lite mer pengar på annat märke.
Citera
2015-03-15, 11:10
Medlem
Jag tittar en hel del på bloggar och jag ser att DW-klockorna figurerar en hel del på bloggarna dessa dagarna. Dock är det mest ren produktplacering i dag på desa bloggar. Men jag tycker att det känns som att DW har lyckats väldigt väl med att placera sig på marknaden i alla fall!
Citera
2015-03-15, 12:16
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audreyrouget
Jag tittar en hel del på bloggar och jag ser att DW-klockorna figurerar en hel del på bloggarna dessa dagarna. Dock är det mest ren produktplacering i dag på desa bloggar. Men jag tycker att det känns som att DW har lyckats väldigt väl med att placera sig på marknaden i alla fall!

Har tänkt på samma sak! Bra marknadsföring.
Citera
2015-12-21, 07:32
Medlem
pinsamt att köpa en herrklocka som kostar mindre än 10 000 kr!

Gällande klockan i tråden så är den verkligen en klocka tillämpad fjortisar som bor hemma utan inkomst. Men när äldre personer bär den på tex stureplan och vill flasha med klockan på krogen så blir det bara pinsamt! snart kommer de väl i kinderäggen också😄
Senast redigerad av Kurango 2015-12-21 kl. 07:38.
Citera
2015-12-22, 13:28
Medlem
pincams avatar
Köp inte klockor från Daniel Wellington!!!
Daniel Wellington blåser sina leverantörer på pengar vilket är en av förklaringarna till deras ekonomiska framgång. Dessutom vet jag att dom köper in sina kinatillverkade klockor för cirka 10:- styck. Välj ett annat märke! Eller varför inte en likadan utan logotypen för några dollar, för inte vill ni väl betala långt över 1000:- för ett D och ett W?
Citera
2016-01-01, 13:28
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
verkligen en klocka tillämpad fjortisar

Haha, det är det som är så ironiskt - Den passar verkligen inte ihop med fjortisstilen!
Citera
2016-01-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaracer
jag tycker att det är rent skräp, fult skräp ovanpå det.

Att ett natoband också kostar 230:- är skrattretande.

Bästa jag läst idag! håller med!
Citera
2016-01-04, 15:56
Medlem
Som klock-nörd förstår jag inte alls vad ni ser i den klockan, jag skulle inte använda den om jag så fick betalt.
Vad får er ens att vilja köpa den ? Som säkert varannan svensk har. Finns måste "stilrena" av lite finare kaliber, 2-5k.
Tänk om, tänk rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in