Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
Vanilj. Är väl trevliga, men inget som nån rimligtvis kan hetsa upp sig på. Sen är det väl tveksamt om man kan kalla dem för klockor - mer accessoarer som passar fint till studentfesten.
Tja, inget att bli till sig över direkt. Men å andra sidan så brukar div. Schweiziska lågbudgetklockor hyllas som guds gåva till mänskligheten här på FB, trots att de är minst sagt högt prissatta och i vissa fall har urverk i plast som vilken traditionalist som helst får spykänslor av. Trots allt så har DW ganska vettiga verk från Citizen som presterar långt bättre än de nya plastverken från ETA (som inte ens går att justera eller serva). Personligen hade jag hellre köpt en DW än t.ex. en billigare Certina, om nu någon hållit en revolver mot skallen på mig och tvingat mig att välja.
Fast jag hade hellre sett lite nya ultratunna automater i den gamla fina traditionen till överkomliga priser, som passar till den här ursprungliga minimalistiska designen. Men det lär väl inte hända då det är mera än vad dagens industrirobotar klarar av.