2012-12-25, 00:33
Medlem
cookizs avatar
Hej alla glada! Min flickvän köpte en klocka till mig i julklapp. Dock har jag små handleder och uret är 51mm så när klockan är på handleden täcker den hel armen (ser inget band alls). Ser sådant välldigt konstigt ut? Hon sa att jag kunde byta om uret var för stort då hon vet att jag har små handleder. Men jag vet inte jag vill ha en stor klocka.. Fick helt plötsligt beslutångest och hoppades denna tråd kanske kan hjälpa mig
Citera
2012-12-25, 00:34
Medlem
beavertands avatar
Du kanske kan ladda upp en bild, hjälper väldigt mycket
Citera
2012-12-25, 00:35
Medlem
51 mm är verkligen enormt...

Jag har 40 mm och tycker nästan det blir aningen mycket ibland.
Citera
2012-12-25, 00:39
Medlem
Charlatanens avatar
51mm på tunna handleder är clownvarning. Som att se en dvärg med 47 i skostorlek; det bränner i ögat.
Citera
2012-12-25, 08:17
Medlem
cookizs avatar
http://i47.tinypic.com/1449y8l.jpg
Här är en bild på hur den ser ut på min handled (rätt kass bild igentligen men nu förstår nog vad jag försöker få fram )
Citera
2012-12-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
http://i47.tinypic.com/1449y8l.jpg
Här är en bild på hur den ser ut på min handled (rätt kass bild igentligen men nu förstår nog vad jag försöker få fram )

Tycker väl det ser helt okej ut! Det är ju ingen jätte "stilren" klocka sett rent objektivt, så till lite lösare klädsel, typ jeans och en t-shirt så passar det säkert.

Men är det inte vad du söker så byt den, hur skoj är det för din flickvän att lägga ett par tusen på en klocka du aldrig använder?
Citera
2012-12-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sittnerikanoten
Tycker väl det ser helt okej ut! Det är ju ingen jätte "stilren" klocka sett rent objektivt, så till lite lösare klädsel, typ jeans och en t-shirt så passar det säkert.

Men är det inte vad du söker så byt den, hur skoj är det för din flickvän att lägga ett par tusen på en klocka du aldrig använder?
Vad han säger.

Dock är smaken som baken. Jag använder en Pilotklocka som är 47mm stor. Då utan den efterblivet stora lökronan. Dock är ju jag inte en så jätteliten kille.
Gillar du klockan så kör på, annars är det väl bara att byta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in