2012-12-24, 20:44
Medlem
maxius696s avatar
Hej,

Funderar på starta en webshop där man kan köpa billig mat och andra livsförnödenheter som tex toa papper, tandkräm mm.
Är delägare i en stor livsmedelsgrossist som importerar allt ifrån toa papper till olja, pasta, konserver mm.
Frågan är, hur många av er hade gått in på sidan och beställt det och fått det hemlevererat? Vet att det finns redan andra sidor som gör det men jag snackar om riktigt billigt!

När jag jämför våra priser med andra svenska webshop som säljer mat så är det overkligt vad dyra deras produkter är.
Det hela handlar om att sälja bra produkter till riktigt låga priser.

Vad tror ni?
Citera
2012-12-24, 20:56
Medlem
Maximus23s avatar
Hade man kunnat köpa billiga blöjor till barn hade jag lätt handlat
Citera
2012-12-24, 21:00
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus23
Hade man kunnat köpa billiga blöjor till barn hade jag lätt handlat

Vi har runt 20000 artiklar. Min fru var inne och kollade på våra produkter och var chockad över priserna på tex tvättlappar och annat vi har till bebisar.
Tänker på tex studenter de har inte mycket pengar och hade de kunnat handla riktigt billigt så varför inte? Eller?
Citera
2012-12-24, 21:14
Medlem
Vad tar ni för en tub räkost?
Citera
2012-12-24, 21:39
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vad tar ni för en tub räkost?
Vet inte, det är väl inte riktigt det som är vår huvudprodukt samt så är jag inledningsvis inte inne på sälja kylda eller frysta varor, det är en helt annan hantering. Tänk om din räkost skulle komma bort i posten och du skulle få den efter 1 vecka, inte så kul
Tänk så, istället för betala tex 15 kr för italiensk kvalitéspasta så ger du 8,90 kr...
Intressant?
Citera
2012-12-24, 22:02
Medlem
machtons avatar
All ej kylochfrysvara skulle jag köpa om det var 30-40% billigare än i butik och leveransen var smidig. Såsom att hämta ut i närmaste postutlämningsstation
Citera
2012-12-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machton
All ej kylochfrysvara skulle jag köpa om det var 30-40% billigare än i butik och leveransen var smidig. Såsom att hämta ut i närmaste postutlämningsstation

Och om det var bra kvalité på sakerna samt att om man köper mer blir det billigare system.
Citera
2012-12-24, 22:12
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Och om det var bra kvalité på sakerna samt att om man köper mer blir det billigare system.
Smart det med rabattsystem.
Vad tror ni om man hade haft någon minimum krav på inköp typ 250 kr eller nåt. Man kan jo inte skicka typ en tandkräm.
Skänka % till någon hjälporganisation...
Citera
2012-12-24, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxius696
Smart det med rabattsystem.
Vad tror ni om man hade haft någon minimum krav på inköp typ 250 kr eller nåt. Man kan jo inte skicka typ en tandkräm.
Skänka % till någon hjälporganisation...

Ge fan i att skänka bort pengar jag handlar varor för! Jag vill ha ett rabattsystem, sedan vill jag att ni har hemkörning till dörren samma dag. Fattar du?

Dessutom ska ni sälja pepparkakor, eller tiep ge bort pepparkakor för det är så djävulskt gott!
Citera
2012-12-24, 22:22
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Ge fan i att skänka bort pengar jag handlar varor för! Jag vill ha ett rabattsystem, sedan vill jag att ni har hemkörning till dörren samma dag. Fattar du?

Dessutom ska ni sälja pepparkakor, eller tiep ge bort pepparkakor för det är så djävulskt gott!

Ja, jag fattar vi skiter och skänka bort folks pengar och skapar någon rabattsystem med ett konto så man ser hur mycket man handlat för och vad man får tillbaka. Men det blir omöjligt och få hem varorna samma dag. Du kan få de dagen efter, det vet jag att det går med DHL, fattar du?
Du måste handla för minst 250 kr, är det ok? Då kan jag slänga med pepparkakor eller annat gott.
Citera
2012-12-24, 22:41
Medlem
Vilken bra idé! Är det märkbart billigare efter frakt och smidigt så blir jag er första kund.
Citera
2012-12-24, 22:50
Medlem
Spyrrans avatar
Beror på hur ni har tänkt er att varorna ska levereras. I startinlägget står det att det kan bli tal om hemleverans, men sedan kommer ett exempel upp som tyder på att ni kommer skicka varorna med posten. Tänker då på räkosten. Sedan tas DHL och leverans dagen efter beställning upp.

Jag tror de flesta vill ha hemleverans till dörren, men då ska det inte kosta för mycket att få det levererat dit. Att handla småsaker som kan skickas till brevlådan kan nog vara okej för en del, men frågan är då vad frakten kan tänkas kosta. Att beställa småsaker som kommer att leveras med DHL? Nja. Att beställa mycket mat för att behöva hämta ut det på ett postutlämningsställe blir troligen ingen hit. Då kommer de flesta troligen beställa matkassar som man kan hämta ut i butik (större matbutiker kan erbjuda den tjänsten). Kanske kan DHL funka då, men blir kostnaden dyr så kommer man nog att avstå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in