2012-12-24, 13:01
Medlem
C.Kents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Tycker du att det är något fel på din dator, mobil eller dina kläder? Måhända är saker för den inhemska marknaden skit med det som Kina exporterar till väst är det väl knappast något fel på.

Det är naturligtvis skillnad när ett västerländskt bolag bestämmer vilka material de ska använda. Även om inte det heller på något vis borgar för kvalitet så är det lite bättre än när kineserna får fria tyglar.

Kina är landet där du kan få FEJKÄGG liksom.
Citera
2012-12-24, 13:03
Medlem
C.Kents avatar
Haha!

Den kinesiske förmannen gnäller på måttbandet:

"Vad är det här för jävla skitmåttband!? Det är bara en meter långt!"

Afrikanen:

"Ja, det är tillverkat i Kina..."

Citera
2012-12-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Kent
Det är naturligtvis skillnad när ett västerländskt bolag bestämmer vilka material de ska använda. Även om inte det heller på något vis borgar för kvalitet så är det lite bättre än när kineserna får fria tyglar.

Kina är landet där du kan få FEJKÄGG liksom.
Kina har tagit över mycket av västs produktion och gör det bra. Det mesta av datorer och tv görs i Kina och kvalitén som dom skeppar till väst är det överlag inga problem med. Volvo ägs av kineserna och dom sköter det vettigt. Hur mycket du än ogillar Kina så har dom en klok politik som ser om sitt hus. Kina skadar inte Afrika och ger Afrika chansen att utveckla sin infrastruktur, men afrikanerna är ovilliga.
Citera
2012-12-24, 13:41
Medlem
maenskligs avatar
Nu har jag mest rört mig i östafrika, men om det är några som hatar kineser så är det afrikaner i högsta grad. Till och med vita är mer omtyckta än kineserna.

Kineserna utgör den största delen av problemet i mina ögon, de alienerar sig från det afrikanska samhället och ser sig själva som högre stående än afrikanerna (de vill helst inte beblanda sig med afrikaner övht). Om kineserna slutat ta med sig arbetskraft från Kina och istället utbildat lokalbefolkningen hade afrikanernas inställning mjuknat och kulturkrockarna hade inte varit lika kraftiga.
Citera
2012-12-24, 14:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Nu har jag mest rört mig i östafrika, men om det är några som hatar kineser så är det afrikaner i högsta grad. Till och med vita är mer omtyckta än kineserna.

Kineserna utgör den största delen av problemet i mina ögon, de alienerar sig från det afrikanska samhället och ser sig själva som högre stående än afrikanerna (de vill helst inte beblanda sig med afrikaner övht). Om kineserna slutat ta med sig arbetskraft från Kina och istället utbildat lokalbefolkningen hade afrikanernas inställning mjuknat och kulturkrockarna hade inte varit lika kraftiga.
Det bästa är om afrikanerna själva tar till vara på sina naturtillgångar och utvecklar sina egna länder och samhällen.
Om de behöver expertkunskap utifrån så tar rimligen de hjälp och lär sig så att de kan sköta ruljangsen själva, det är så man brukar gå tillväga.
Detta verkar vara förtvivlat svårt för negern, varför?
Det är väl ingen skillnad på människor?
Citera
2012-12-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig

Kineser gör rätt i att inte ge avkall på sina traditioner och sin kultur. Kineserna ger dom svarta i Afrika chans till att utveckla sitt land men dom irriterar kineserna med sin lathet och ignorans.
Citera
2012-12-24, 16:12
Medlem
Traditions avatar
Citat:
Negrer är och kommer alltid att vara negrer. Varnagels klassiska inlägg sammanfattar det rätt bra: https://www.flashback.org/sp17944122

Skrattar så jag gråter! Låter som ett utdrag från en skolbok 1890
Citera
2012-12-24, 16:23
Medlem
Haha roligt, min morfar hade en kinesisk bekant som höll på med projekt i Afrika under 70-80 talet. Har bara träffat honom en gång, men fyyy han var inte nådig med sin kritik. Elak jävla kines det var han.
Citera
2012-12-24, 16:47
Medlem
eradnups avatar
Det var ganska rolig kritik den snedögde gav dem. Ett axplock av vad jag minns.

-Han tyckte de var lata
-Han tyckte de lurade honom på hönor.
-De vart som galna under löningsdagen och slösade genast upp allt. 3 dagar senare kom de och bad om lån.
-De kunde knappt hålla i ett glas. Ändå skulle de till o dricka?
-De var galna i fotboll.
-Han tyckte miljön var hård och de mest välbyggda bitiga exemplaren som överlevde.
-Han kritiserade dem med att de hade ju varit en europeisk koloni? Hade de inte lärt sig något under åren. Bara låtit järnvägar och allt förfalla.

Någon som kommer ihåg något mer?
Citera
2012-12-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup

-Han tyckte de var lata
-De vart som galna under löningsdagen och slösade genast upp allt. 3 dagar senare kom de och bad om lån.
-De var galna i fotboll.
-Han tyckte miljön var hård och de mest välbyggda bitiga exemplaren som överlevde.
-Han kritiserade dem med att de hade ju varit en europeisk koloni? Hade de inte lärt sig något under åren. Bara låtit järnvägar och allt förfalla.

Kan bara tänka mig vad han säger off camera, visst det lär vara en kinesisk dokumentär, men en del saker säger man inte på kamera, inte ens i en helt PK befriad diktatur.
Citera
2012-12-24, 16:56
Medlem
Citat:

Kina har också varit koloni (delvis) med de springer inte och ojar för det. Den vite mannen räddade dock kineserna från Japanerna. Svarta skyller alltid på något för att rättfärdiga deras egen inkompetens, då är den vite mannen bra att ha. Den vite mannen har alltid varit en ständig påminnelse för den svarte mannens egen inkompetens.

Svenska kvinnor vill gärna bilda familj med araber och afrikaner men BARA i Sverige. Där andra vita kan försörja familjen. Men det inser inte svenska kvinnor själva. Aldrig bildar de familj i arabernas eller afrikanernas egna hemländer. Där finns ju inga vita män som försörjer familjen,
Citera
2012-12-24, 17:06
Medlem
Citat:

-Han tyckte de var lata
-De var galna i fotboll.

Han fick säga till dom att inte bara häva ut allt på lastbilarna utan fördela det jämt.

Han irriterade sig på deras nonchalanta körsätt som snabbt förstörde lastbilarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in