2009-06-26, 21:13
Medlem
Är det en sak jag vet bestämt efter 15 år av animefandom, så är det att Sailor Moon-hatare är kids. Det gamla gardet såg hur banbrytande serien var och vet att uppskatta dess förtjänster.[/quote]

Vad var det som var så banbrytande med Sailor Moon?
Citera
2009-06-27, 00:56
Medlem
krarks avatar
Fast jag måste äga att PGSM var bättre än tecknade sailor moon. Det tecknade tappade en jävla massa runt avsnitt 30, fast jag har fyra säsonger kvar att se, så det blir nog bra.
Citera
2011-12-15, 20:34
Medlem
ImOutlaws avatar
Sailor Moon

Hej!

Är det någon som kommer ihåg Sailor Moon? Det kanske till och med finns någon som sett alla 200 avsnitt? Jag älskar Sailor Moon och det skulle vara kul att diskutera lite kring den serien.

Citera
2011-12-15, 20:55
Medlem
Smiskads avatar
Vem kommer inte ihåg Sailor Moon?
Såg det varje morgon när jag gick i mellanstadiet.
Har sett alla 200 avsnitt plus några filmer.
Citera
2011-12-15, 21:12
Medlem
Det klart att man såg på "Sailor Moon" lika självklart som "Pokémon"!

Jodå alla episoder som blev dubbade såg man.

Den gamla goda tiden!
Citera
2011-12-15, 22:13
Medlem
ImOutlaws avatar
Okej vad kul. Hade ni någon favorit i seriern? Tycker ni att Sailor Moon var ett lämpligt program för barn? I såna fall varför?
Citera
2011-12-15, 22:33
Medlem
StammandeRyttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImOutlaw
Okej vad kul. Hade ni någon favorit i seriern? Tycker ni att Sailor Moon var ett lämpligt program för barn? I såna fall varför?

En kul karaktär jag kommer ihåg var svart rosen (om han hette så) när han kallade sailor moon för lilla stumpan. Själv tycker jag att serien var okej då när man såg den själv på 4an. Men det skulle säkert bli något gnäll på våld och scenera när dom transformerar sig om man vissa den för dagens barn.
Citera
2011-12-16, 01:35
Medlem
Zedss avatar
Luna!!! :d
Citera
2011-12-16, 01:57
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Dom släppte en amerikansk version som var väldigt mycket klippt om man säger så. Bara det med ett lesbiskt par i en tecknad serie är ju inte det vanligaste. Jag har för mig att det i ett avsnitt finns en karaktär som man ser brösten på förutom bröstvårtorna. Jag gillade serien när jag såg den på morgonen tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket, men jag gillade fienderna och katten med en halvmåne i pannen eller någonting.
Citera
2011-12-16, 10:46
Medlem
ImOutlaws avatar
Ah, jag har också sett den amerikanska versionen och den suger, de har tagit bort all musik och ersatt den med sin egna mycket sämre musik. Dessutom har de klippt bort ungefär minuter av avsnitten som the beach boy poängterade.

Ja, det finns ett lesbisk par i tredje säsongen, kanske därför det inte dubbades mer efter säsong 2? Fast det finns även två homosexuella (killar) fiender i första säsongen, men den ena gav de tjej röst, så det förstog man ju inte när man var liten.

Jag tycker i alla fall Sailor Moon är ett mycket bättre barnprogram än vad som visas nu. Svampbob fyrkant? Fairly odd parents? Vad är grejen med de programmen?

Det var bättre förr
(Skit, vad gammal jag känner mig)
Citera
2011-12-16, 10:54
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ah, jag har också sett den amerikanska versionen och den suger, de har tagit bort all musik och ersatt den med sin egna mycket sämre musik. Dessutom har de klippt bort ungefär minuter av avsnitten som the beach boy poängterade.

Ja, det finns ett lesbisk par i tredje säsongen, kanske därför det inte dubbades mer efter säsong 2? Fast det finns även två homosexuella (killar) fiender i första säsongen, men den ena gav de tjej röst, så det förstog man ju inte när man var liten.

Jag tycker i alla fall Sailor Moon är ett mycket bättre barnprogram än vad som visas nu. Svampbob fyrkant? Fairly odd parents? Vad är grejen med de programmen?

Det var bättre förr
(Skit, vad gammal jag känner mig)

Barnprogram generellt var bättre förr, absolut.
Jag blir deprimerad när jag ser vad dagens ungar får se på för barnprogram på TV.
Mina barn ska få växa upp med riktiga barnprogram som man har inspelat sedan 80 och 90 talet. Helt klart.
Citera
2011-12-16, 13:39
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Barnprogram generellt var bättre förr, absolut.
Jag blir deprimerad när jag ser vad dagens ungar får se på för barnprogram på TV.
Mina barn ska få växa upp med riktiga barnprogram som man har inspelat sedan 80 och 90 talet. Helt klart.

Vad har du för belägg för att barnprogram generellt var bättre förr?

Att du gillade barnprogrammen och idag ser tillbaka med nostalgiska ögon?
Klart du tycker barnprogrammen som ger dig minnen är bättre.

Jag är övertygad om att du är för dåligt insatt för att ha en susning om vad du pratar om.

Visst, alla har rätt till en åsikt, men i detta ämne så grundar sig åsikten på okunskap.

Idag finns det, vad jag vet, 7st kanaler som endast sänder barnprogram:

Barnkanalen, Nikelodeon, Cartoon Network, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior och Nikelodeon Jr.

De två sistnämnda kanalerna, Disney Junior och Nikelodeon Jr, riktar sig framförallt till barn under 4-5år - tittar en idag vuxen person på någon av dessa kanalerna så får man enkelt uppfattningen att "fyfan vad barnsliga barnprogram det visas idag" - ja, men det är ju inte så konstigt med tanke på vilken ålder kanalerna riktar sig till.

Hur som helst - det finns alltså 7 kanaler som sänder barnprogram i minst 12timmar om dagen, Disney Channel och Cartoon Network sänder dygnet runt.
Självklart kommer det finnas en hel del skräp, men jag lovar dig att det finns något för alla.

Den största skillnaden på idag och när vi växte upp är att barnen idag har möjligheten att själva välja vad dom vill se.

Själv satt jag och såg allt möjligt skit som sändes eftersom det var någon timme per dag man hade möjligheten att se barnprogram - jag lämnade inte ens TVn när det var "Dagens visa".

"Barnprogrammen var så mycket bättre när jag växte upp" var även något jag kunde säga innan jag själv fick barn och faktiskt satte mig in i det hela.
Min son får se barnprogram från min uppväxt som jag tankat ner varvat med det som idag går på TV. Kan lova dig att han uppskattar båda lika mycket.
Däremot så uppskattar naturligtvis jag själv dom gamla mer.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2011-12-16 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in