2012-12-23, 10:11
Medlem
Ingenssons avatar
Det är så att jag tappat bort mitt körkort och jag ringde polisen och förlustanmälde den med. Sen dess har jag inte behövt den så mycket så fixade aldrig ny. Då jag körde bil förlitade jag mig bara på min id som tydligen räcker så polisen kan kolla om jag har körkort.

Frågan är. Kan de typ "stänga av" mitt körkort för jag inte fixat en ny?
Citera
2012-12-23, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensson
Det är så att jag tappat bort mitt körkort och jag ringde polisen och förlustanmälde den med. Sen dess har jag inte behövt den så mycket så fixade aldrig ny. Då jag körde bil förlitade jag mig bara på min id som tydligen räcker så polisen kan kolla om jag har körkort.

Hur fan tänkte du nu? Så klart de inte kan dra tillbaka lappen för att du förlustanmält kortet..
Beställ ett nytt bara.
Citera
2012-12-23, 10:33
Medlem
De kan kontrollera om du har körkort, men du är enligt lag skyldig att ha med dig körkort, och om du inte har det ska du ha leg SAMT något som bevisar att du har rätt att framföra fordonet. Den lagen kommer att bli ännu striktare i början av nästa år. Är polisen grinig får du problem.

Slöfock! Skaffa ett jävla körkort!
Citera
2012-12-23, 10:45
Medlem
SupaStrats avatar
Du kan nog räkna med att du kommer få böter om du blir stoppad och har haft såpass lång tid på dig utan att skaffa nytt.
Citera
2012-12-31, 02:47
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Du kan nog räkna med att du kommer få böter om du blir stoppad och har haft såpass lång tid på dig utan att skaffa nytt.

Det har ju vart förlustanmäld sen typ 3-4 månader skulle jag säga. Är det tillräckligt länge?
Citera
2012-12-31, 06:15
Bannlyst
Citat:

Jag vet inte hur det är om man förlustanmält kortet. Men om giltighetstiden går ut och du inte förnyar så återkallas behörigheten och du måste skriva om teoriprovet och körprovet...fantastiska svenska byråhrater måste ju få nåt rejält och viktigt att jobba med.
Citera
2012-12-31, 12:38
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Jag vet inte hur det är om man förlustanmält kortet. Men om giltighetstiden går ut och du inte förnyar så återkallas behörigheten och du måste skriva om teoriprovet och körprovet...fantastiska svenska byråhrater måste ju få nåt rejält och viktigt att jobba med.

men sååå gammal är den inte. Har ju bara haft den i typ 3-4 månader. Är de inte typ 5 år?
Citera
2013-01-02, 14:03
Bannlyst
Citat:
men sååå gammal är den inte. Har ju bara haft den i typ 3-4 månader. Är de inte typ 5 år?

Asså det står ju på körkortet hur länge det är giltigt...förnyar du inte ett utgånget körkort så får du ta om det....svenska byråkrater ÄLSKAR att jävlas med sina arbetsgivare...dvs oss folket. Skjut dom säger jag bara...
Citera
2013-01-03, 20:13
Medlem
Tror bara att du behöver skicka in en ansökan om ett nytt kort å betala avgiften så får du ett nytt kort. Såvida inte det gamla kortet är äldre än tio år för då måste du förnya fotot oxå...
Citera
2013-09-29, 02:56
Medlem
Ingenssons avatar
För de som undrar blev det INGA problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in