Jag känner mej verkligen pressad och "pissed off".
För några år sedan var jag en ambitös person som strävade uppåt i hierarkin.
Jag slet för företaget, med bra resultat, och som belöning har det gått ganska bra för mig.
Efter ett tag var vägen uppåt inte så "spikrak" längre vilket kanske är naturligt, konkurrensen hårdnar.
I samband med jobbiga småbarnsår och en stagnation i jobbet har jag mer eller mindre givit upp planerna på att nå högre.
Har haft ett intryck att jag betraktats som ngt "jobbig" av vissa högre chefer,
och att det var därför jag inte fick de tjänster jag sökt.
Men nu organiseras det om, chefsgrytan rörs om och rätt vad det är sätter sig en hög personalchef på mitt rum och konverserar.
Eftersom jag var litet osäker på syftet med besöket snackade jag inte så mycket,
så till slut fick han klämma fram sitt ärende på ett mer direkt sätt än han velat: han föreslog att jag skulle söka en av tjänsterna.
Sedan avrundade han, och slank iväg.
Det känns för jävligt ärligt talat.
Det jag ville så hett för några år sedan, det kan jag få nu.
Men jag är inte samma person längre, jag är för trött, för desillusionerad,
för lat också ärligt talat. Jag har en bra lön som jag har det, realistiskt sett skulle det nya jobbet bara innebära en massa övertid
och mindra tid för familjen, en massa psykisk press och det mesta av löneökning bort i skatt ändå.
Så jag vet varken ut eller in.
Tar jag jobbet kanske jag får en energikick och blir mitt gamla jag?
Eller också inte, och då kommer jag att göra bort mig, alt sluta som en i den långa raden ganska misslyckade figurer.
Någon som känner igen sig? Hur resonerar ni?
För några år sedan var jag en ambitös person som strävade uppåt i hierarkin.
Jag slet för företaget, med bra resultat, och som belöning har det gått ganska bra för mig.
Efter ett tag var vägen uppåt inte så "spikrak" längre vilket kanske är naturligt, konkurrensen hårdnar.
I samband med jobbiga småbarnsår och en stagnation i jobbet har jag mer eller mindre givit upp planerna på att nå högre.
Har haft ett intryck att jag betraktats som ngt "jobbig" av vissa högre chefer,
och att det var därför jag inte fick de tjänster jag sökt.
Men nu organiseras det om, chefsgrytan rörs om och rätt vad det är sätter sig en hög personalchef på mitt rum och konverserar.
Eftersom jag var litet osäker på syftet med besöket snackade jag inte så mycket,
så till slut fick han klämma fram sitt ärende på ett mer direkt sätt än han velat: han föreslog att jag skulle söka en av tjänsterna.
Sedan avrundade han, och slank iväg.
Det känns för jävligt ärligt talat.
Det jag ville så hett för några år sedan, det kan jag få nu.
Men jag är inte samma person längre, jag är för trött, för desillusionerad,
för lat också ärligt talat. Jag har en bra lön som jag har det, realistiskt sett skulle det nya jobbet bara innebära en massa övertid
och mindra tid för familjen, en massa psykisk press och det mesta av löneökning bort i skatt ändå.
Så jag vet varken ut eller in.
Tar jag jobbet kanske jag får en energikick och blir mitt gamla jag?
Eller också inte, och då kommer jag att göra bort mig, alt sluta som en i den långa raden ganska misslyckade figurer.
Någon som känner igen sig? Hur resonerar ni?