Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Det talas nu om strängteorin, vad jag fattat så är de här strängarna energi, så skulle man kunna säga att allt består i dess minsta beståndsdel av ingenting? Hur kunde allt vi ser i universum bildas ur en punkt som är oändligt tät och komprimerad, dvs singularitet? Det enda logiska är väl att allt vi ser och kan känna är egentligen ingenting........ eller är jag för okunnig nu.
Jag är inte skolad inom området. Men sedan barnsben har jag alltid tänkt det som att allt är relativt. Detta gäller storlek, tid osv. I min hjärna/fantasi finns antagligen ett oändligt antal "universum" inom oss. Det vi kallar universum är kanske ur ett annat perspektiv bara en del av en atom i något annat, mycket större.
Det vi ser på som en evighet tidsmässigt kan motsvara en miljondels sekund i ett annat sammanhang, t ex i den där atomen jag nyss skrev om.
Vårt universum och våra senaste miljoner år skulle kunna finnas i en fotboll på väg från någons fot på väg in i ett mål, och innan den når fram till målet (vilket i den världen tar någon "sekund") så hinner vår sol slockna för länge sen.
Jag är förresten helt nykter.
Som sagt, jag är inte skolad inom området så jag teoretiserar bara. Som du ställer frågan i rubriken tror jag dock mitt svar håller rätt bra. Men vad gäller det som är känt så är ju de andra svaren säkert vettigare.