2012-12-22, 20:01
Medlem
Alla kommer någon gång genomgå en typ av depression, lindrig eller allvarlig.

Jag själv har varit deprimerad i ett par månader och äter SSRI för att försöka lindra min depression. Dock räcker ju inte alltid detta.. Vissa dagar är livet bara skit och det ända jag vill är att ta mitt liv...
Innerst inne vet man dock att livet har sin mening och med denna tråd tänkte jag att alla kunde ge tips om hur ni brukar "lindra" er depression.

Jag själv brukar sysselsätta mig med saker jag tycker är lite roligt och som får mig att fokusera på annat. Tex. Shoppa, gå promenad och städa. Dock är inte det super kul att städa men man rör på sig och med musik på så kommer jag på helt andra tankar än alla tabletter som ligger i skåpet som kan ta död på mig.

Har du något tips?
Citera
2012-12-22, 22:01
Medlem
Träning i någon form brukar hjälpa mig. Promenader också. Det är ofta svårt att ta sig iväg för att träna eller orka gå ut på promenaden, men efteråt känns det alltid bättre och framförallt tänker jag inte lika destruktivt.
Citera
2012-12-22, 23:19
Medlem
Scherbatskys avatar
Träning, promenader, hitta på något med kompisar. Komma ut och göra något helt enkelt. Det är svårare att ta sig dit och det kan kännas meningslöst innan, men när man väl gör det så känns allt mycket bättre. Men det som fungerar bäst för mig är faktiskt en kram, några uppmuntrande ord och ett dåligt skämt från sambon. Får mig alltid att le och allt att kännas mycket lättare.
Citera
2012-12-23, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scherbatsky
Träning, promenader, hitta på något med kompisar. Komma ut och göra något helt enkelt. Det är svårare att ta sig dit och det kan kännas meningslöst innan, men när man väl gör det så känns allt mycket bättre. Men det som fungerar bäst för mig är faktiskt en kram, några uppmuntrande ord och ett dåligt skämt från sambon. Får mig alltid att le och allt att kännas mycket lättare.

Sambo o kompis gör mycket!

Nu när min har åkt hem till föräldrarna för att fira jul så mår jag faktiskt lite sisådär och längtar inget mer än efter en kram... Blir o vända sig till kompisar istället som sagt. Jag är introvert men mänsklig kontakt ska inte underskattas.
Citera
2012-12-23, 20:09
Medlem
Träning är det som fungerar bäst för mig, och då tänker jag på gym. Detta har faktiskt givit bättre effekt på mig att min sertralinkur, som jag slutade med, någonsin gjorde. Promenader får mig att må skit ofta faktiskt, då jag har en tendens att fastna i grubblerier under dessa, och jag blir arg och/eller ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in