2012-12-22, 11:21
Medlem
Hej!

Ni som är ute och lirar med band eller trubadurar och har MÅNGA gig under en intensiv period och sköter bokningar etc själva, hur gör ni för att organisera all information?

Har ni ett textdokument per spelning med all vital info?
Rotar ni runt i mailen och hittar efter hand?
Använder ni er av något smart program eller app?

Jag upplever det ofta inför sommaren, speciellt då jag bokar mina gig tidigt, typ nu, att jag mer eller mindre blandar ihop spelningar i mitt huvud eller helt enkelt glömmer bort.
Ofta slutar det med att jag när jag är klar med ett gig sätter mig och letar som en idiot i mailkorgen för att hitta allt inför nästa gig, och så pågår det hela sommaren.

Tips, idéer förslag mottages tacksamt.
Citera
2012-12-23, 16:17
Medlem
Melange5738s avatar
Lär dig ett databasprogram. Access är bra, speciellt om du ska använda olika typer av skriftsystem (om du spelar i Japan vill du kunna skriva på japanska i vissa poster).
Citera
2015-01-25, 08:29
Medlem
Fler tips?
Snart sommar igen.
Citera
2015-01-26, 10:16
Medlem
Varför inte göra det så enkelt så du skriver in i en kalender? Då ser du datum och kan skriva tider och andra nödvändiga anteckningar. Fungerar ju med digital såväl som analog hederligt häfte.
Enklast är väl att använda kalendern i telefonen, icloud/google etc. Då sparas ju allt på nätet om du ordnar sync också, så har du backup och kan komma åt det utan mobilen till hands.
Jag har en separat kalender i icloud just för detta så jag lätt kan visa enbart spelningar om jag vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in