2012-12-21, 21:54
Medlem
Någon/några skapar trafik i döda trådar och dessa dyker upp i "HETA ÄMNEN".

Är det bara mig det stör?

Borde ju vara enkelt att stoppa?
Citera
2012-12-21, 22:00
Medlem
Reddots avatar
varför det? om det nu är 50 pers om läser en tråd ska det väl synas?
Citera
2012-12-21, 22:01
Medlem
FittSlaskaNs avatar
Varför är det så farligt? Antagligen har intresset ökat eller kommit upp igen för ämnet. Inget lustigt med det.

Mvh..
Citera
2012-12-21, 22:04
Medlem
meganegerdases avatar
Tycker det är bra om det är så! Exempelvis den gamla tråden om exponerat, när det nu kommer upp att huvudmannen är peddo så hamnar den tråden igen på heta ämnen.. Hade den inte gjort det hade någon startat en ny tråd och det hade ju bara varit onödigt.
Citera
2012-12-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittSlaskaN
Varför är det så farligt? Antagligen har intresset ökat eller kommit upp igen för ämnet. Inget lustigt med det.

Mvh..

Nja, jag trodde också att det var så.
Men det är fler och fler inaktuella ämnen som hamnar på "HETA ÄMNEN" utan att ny fakta eller intresse har uppkommit.
Citera
2012-12-21, 22:12
Medlem
FittSlaskaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nja, jag trodde också att det var så.
Men det är fler och fler inaktuella ämnen som hamnar på "HETA ÄMNEN" utan att ny fakta eller intresse har uppkommit.

Men antagligen FINNS det, annars hade de inte kommit upp ju.
Citera
2012-12-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittSlaskaN
Men antagligen FINNS det, annars hade de inte kommit upp ju.

Jag har inte upplevt att det varit så förut.

Vad är oddsen på att en mängd människor börjar läsa en 2-3 år gammal tråd samtidigt?
Citera
2012-12-21, 22:24
Medlem
Kedoxs avatar
Om det bumpar gamla ämenen så lär de ju inte vara på den "normala" heta ämnen listan utan på "Heta ämnen äldre än en månad". Och är det inte där så kan det ju inte direkt vara en uråldrig och död tråd som bumpas?
Citera
2012-12-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Om det bumpar gamla ämenen så lär de ju inte vara på den "normala" heta ämnen listan utan på "Heta ämnen äldre än en månad". Och är det inte där så kan det ju inte direkt vara en uråldrig och död tråd som bumpas?

Är du dum på riktigt?
Klart det är äldre ämnen eftersom jag nämner att trådarna är 2-3 år gamla.

Nu ligger t.ex Anna Ternheim 1:a med över 200 läsare utan ny postning.
Citera
2012-12-21, 23:27
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Vad är oddsen på att en mängd människor börjar läsa en 2-3 år gammal tråd samtidigt?
Oddsen är nog ganska små om man tänker på hur många som besöker forumet, hur många trådar det finns och hur mycket mindre oddsen för att fler än en person skulle leta upp en vis tråd inom ett visst men litet tidsspann. Så därför är det rimligt att anta att det någonstans uppkommit ny information som gjort tråden intressant. Eller så har ett tidigare intressant/kontroversiellt ämne bumpats och fått ett inlägg raderat -> fler läsare -> Heta Ämnen.
Citat:
"Heta ämnen" =/= "Nya inlägg"
Senast redigerad av Joomla 2012-12-21 kl. 23:31.
Citera
2012-12-21, 23:59
Medlem
Vi menar nog samma sak.
Men du behövde runt 25 läsare på kvällen för att du ska få upp ett ämne på "HETA ÄMNEN"
Därför tycker jag det är anmärkningsvärt att opostade ämnen dyker upp där.

Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Oddsen är nog ganska små om man tänker på hur många som besöker forumet, hur många trådar det finns och hur mycket mindre oddsen för att fler än en person skulle leta upp en vis tråd inom ett visst men litet tidsspann. Så därför är det rimligt att anta att det någonstans uppkommit ny information som gjort tråden intressant. Eller så har ett tidigare intressant/kontroversiellt ämne bumpats och fått ett inlägg raderat -> fler läsare -> Heta Ämnen.

"Heta ämnen" =/= "Nya inlägg"
Citera
2012-12-22, 00:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Är du dum på riktigt?
Klart det är äldre ämnen eftersom jag nämner att trådarna är 2-3 år gamla.

T ex Ternheim har varit på teve för ett par timmar sedan. Det tror jag är ena delen av förklaringen.

Många läsare väljer tråd utifrån Heta Ämnen-sidan, därför får trådar på Heta Ämnen ännu fler läsare. Det tror jag är andra delen av förklaringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in