2012-12-21, 18:41
Medlem
Hamstern12s avatar
Är människan bara ett annat djur egentligen ?
Citera
2012-12-21, 18:42
Bannlyst
klart det är, vad trodde du?
Citera
2012-12-21, 18:43
Medlem
Hamstern12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjan1
klart det är, vad trodde du?

Jadu jag trodde på mer igentligen. Men efter jag satt och kolla på Svt2 igår så förklara programledarn att vi var djur. Känns juh ganska sjukt att vi är det enda djur som boxar in oss själva istället för bara är ute i naturen. finns inget värde i pengar osv. Så ganska skumt att vi forsätter med att vara nått vi igentligen inte är.
Citera
2012-12-21, 18:43
Medlem
BF3G-Rs avatar
En sak jag funderat på är att många djur kan vistas i varandras närhet men nästan ALLA djur är misstänksamma mot människor, hur kommer det sig?
Citera
2012-12-21, 18:44
Medlem
Infogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstern12
Jadu jag trodde på mer igentligen. Men efter jag satt och kolla på Svt2 igår så förklara programledarn att vi var djur. Känns juh ganska sjukt att vi är det enda djur som boxar in oss själva istället för bara är ute i naturen.

Vi var ute i naturen innan, men evolutionen gjorde oss tillräckligt smarta att förstå att det är mycket enklare att överleva i städer.

Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
En sak jag funderat på är att många djur kan vistas i varandras närhet men nästan ALLA djur är misstänksamma mot människor, hur kommer det sig?

Människan dödar/äter nästan alla andra djur?
Citera
2012-12-21, 18:46
Medlem
Citat:

Alla djur är väl misstänksamma mot alla djur? Tills dem fattar att dem inte är farliga.
Citera
2012-12-21, 18:47
Medlem
Napis avatar
Citat:

Vilka djur syftar du då på? Djur dödar varandra för föda precis som människor.
Skulle snarare påstå att människor kan umgås med flera arter än någon annan utan problem.
Citera
2012-12-21, 18:47
Medlem
Hamstern12s avatar
Måste jag inte kunna vara smart för att förstå vad som är dumt.
Samt måste jag inte va dum för att kunna bli smart ?
Citera
2012-12-21, 18:48
Bannlyst
Citat:
Jadu jag trodde på mer igentligen. Men efter jag satt och kolla på Svt2 igår så förklara programledarn att vi var djur. Känns juh ganska sjukt att vi är det enda djur som boxar in oss själva istället för bara är ute i naturen. finns inget värde i pengar osv. Så ganska skumt att vi forsätter med att vara nått vi igentligen inte är.
hur menar du nu?
Citera
2012-12-21, 18:51
Medlem
Hamstern12s avatar
Om vi är djur borde vi väl leva som det djur vi isåfall igentligen är. Inte ha någon slags avbild av vad som är rätt och riktigt osv. Jag är ett djur därför borde jag inte jobba för att överleva. Utan låta mina såkallade djurinstinkter ta över. Allt i samhället bygger juh på korruption och kriminalitet. Men ändå ingen som bryr sig om pengar.
Citera
2012-12-21, 18:52
Medlem
Infogas avatar
Citat:
Måste jag inte kunna vara smart för att förstå vad som är dumt.
Samt måste jag inte va dum för att kunna bli smart ?

Det första stämmer, men den andra meningen gjorde att du sjönk som en sten på "smart-skalan".
Citera
2012-12-21, 18:52
Medlem
Napis avatar
Citat:
Om vi är djur borde vi väl leva som det djur vi isåfall igentligen är. Inte ha någon slags avbild av vad som är rätt och riktigt osv. Jag är ett djur därför borde jag inte jobba för att överleva. Utan låta mina såkallade djurinstinkter ta över. Allt i samhället bygger juh på korruption och kriminalitet. Men ändå ingen som bryr sig om pengar.

Du är fri att göra precis som du vill, du skulle inte va den första som släpte allt och drog ut i skogen, inte den första som kom på att det va ganska skönt att inte bo i skogen heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in