2012-12-21, 12:41
Medlem
Hej,

Jag är lite orolig att jag har "dragit på mig" diabetes. Har de flesta symtomen, törst, trötthet och en nedgång på 7kg utan ngn ändring i kost och träning.

Jag är dock intresserad av att veta om ngn fått diagnosen efter 18år (barnförsäkring) och fått ersättning för det, jag är försäkrad i IF och har bara olycksfallsförsäkringen och vet att den inte täcker sjukdomen. Är där någon försäkringstyp som gör det efter man fyllt 18?

Finns det alternativt någon annan sjukdom som gör att man vaknar ibland på natten men framförallt på morgonen med en tunga torr som sandpapper, likt en bakfylla.

Tacksam för svar!
Citera
2012-12-21, 13:45
Medlem
1, SÖK HJÄLP! Misstänker du att du "dragit på dig" diabetes bör du söka sjukvård för en test omgående. Vid högt blodsocker under en längre tid försuras blodet och kan övergå i ketosförgiftning vilket leder till döden.

2, Jag fick diabetes typ1 som vuxen, hade en livsförsäkring som täcker sjukdom. Fick ut en slant för "besväret" att få leva med en livslång "sjukdom". Saknar du den försäkringen är det tyvärr inget du kan göra med än att skatta dig lycklig att diabetes är "kostnadsfritt" och allt du behöver för behandling är gratis. Läkarbesöken går på självkostnadskortet.

Jag hoppas så klart att det är något annat, om inte, sök hjälp, läs på och ta hand om dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in