Fan att jag missade tävlingen i år! Jag ville ju vara med!
Bidrar med lite fryntliga betraktelser över era spektakel:
1. Svampen är potent utformad och besitter spänst i linjerna. Reser sig likt en fallos på örebroslätten. Dock ogillar jag dess sockel.
2. Jag kokar av avsmak. Den uppkastning Illusioner lämnat efter sig skulle hamna i facket "modern konst", om det nu även innefattat pepparkakshus. Hela skapelsen utstrålar sån vidrighet att jag knappt kan sätta ord på det. Är det månne asfalt och stelnad sperma herrn använt till svartbygget? Taket ser ut som en brownie och skaparen bakar som en downie.
3. Luismis bygge slår allas byggen med hästlängder. Huset är som taget ur en folder från Skandiamäklarna, så fulländat att till och med Ernst Kirschteiger skulle stått handfallen. Balkongen, granen, växthuset! Den här villan har själ.
Min röst går till denna juvel.
4. Medeltidsborgen är pampig som få, men den saknar det där "lilla extra". Jag hade gärna jazzat till det med lite legogubbar och några extra tinnar.
5. Den lilla stugan har alla attribut ett klassiskt pepparkakshus ska ha. Non Stop på taket, fina proportioner och små spröjsade gavelfönster. Pluspoäng för en fin pansarvagn.
6. Guds hus av Brummelbryn beskrivs av skaparen själv som "En ful liten kyrka." Det är en bra sammanfattning.
7. Allaballawallas apokalyptiska deghög kunde lika gärna varit en modell av en komocka i skala 1:1.
8. Det denna kyrka inte har i skönhet har den i charm. En fråga kvarstår dock: är det kristyr eller flytspackel skaparen använt?
9. Lilla Bommen är riktigt snygg, och hamnar därmed på min andraplats. Pluspoäng för den röda kristyren, den förhöjer intrycket. Charmigt pojkaktiga händer har du dessutom.
Edit: Det är för övrigt andra året i rad jag
dissar Illusioners verk.