Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket pepparkakshus är snyggast, bäst och vackrast?
NordSvitjod - Svampen
1,01%
1 röster
Illusioner - Timmerstuga
15,15%
15 röster
Luisimi - Tvåvåningshus med balkong och växthus
33,33%
33 röster
NordSvitjod - Medeltidsborg
12,12%
12 röster
NordSvitjod - Liten stuga
3,03%
3 röster
Brumelbryn - Guds hus
2,02%
2 röster
Allaballawalla - En Pepparkashusby 2012-12-22 : Efter apokalypsen...
5,05%
5 röster
Slutbit - Knutby church of love : "Denna kyrka bär kärlekens sköte i sin kropp"
3,03%
3 röster
Bitsocker - Lilla Bommen
25,25%
25 röster
2012-12-21, 10:02
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasumin
Har Illusioner stavat fel på sitt nick på denna bilden?
http://i45.tinypic.com/k0iws8.jpg
Du är den första som märker det. Bra jobbat!

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Lägger min röst på Illusioner vilket jag gjorde förra året också!
Min fanbase finns alltså kvar. Gott! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av IrriterandeApelsin
Min röst faller på Illusioner. Detalrikedomen i detta verk överskrider det hos en vanlig individ med vanliga värderingar. Det faktum att "stugan" är bebodd av en onekligen realistiskt avbildad tomte vars dagsnöje synbarligen verkar vara att döda pepparkaksgubbar (Hänvisning: död gubbe).

Bra jobbat. Du är och förblir min förebild. Min Mofasa. Min gud. Okej. Inte gud. Men Mofasa.
Mycket kärlek till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det är antagligen bara ett alter ego; konstnärer kan ju vara lite "excentriska" ibland...
Illusiner, låter ju jävligt fräckt.
Citera
2012-12-21, 10:27
Medlem
Illusioner får min röst! Jag brukar vara en lokalpatriot men jag sviker Bitsocker till förmån för charmiga timmerstugor. Ur rent estetiskt perspektiv har Bitsocker gjort det bästa pepparkakshuset men charm är svårt att slå.

Nästa år planerar undertecknad att kamma hem segern på ett sätt som aldrig förr skådats.
Senast redigerad av amandaa- 2012-12-21 kl. 10:35.
Citera
2012-12-21, 11:05
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Illusioner får min röst! Jag brukar vara en lokalpatriot men jag sviker Bitsocker till förmån för charmiga timmerstugor. Ur rent estetiskt perspektiv har Bitsocker gjort det bästa pepparkakshuset men charm är svårt att slå.

Nästa år planerar undertecknad att kamma hem segern på ett sätt som aldrig förr skådats.
Tackar ödmjukast. Visste att det var rätt att köra på en timmerstuga.

Min röst gick till Brumelbryn!
Senast redigerad av Illusioner 2012-12-21 kl. 11:08.
Citera
2012-12-21, 19:44
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Min röst gick till Brumelbryn!

Tackar för den, skönt att inte sluta med 0 röster
Citera
2012-12-21, 23:38
Moderator
Allaballawallas avatar
Nu har alla tävlande fått minst en röst var även om inte alla bidragen har det.
Det är bra bredd på alternativen i år så förhoppningsvis attraherar det olika typer av medlemmar.

Synd bara att inte alla som snubblar in i tråden röstar...
Citera
2012-12-22, 10:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nu har alla tävlande fått minst en röst var även om inte alla bidragen har det.
Det är bra bredd på alternativen i år så förhoppningsvis attraherar det olika typer av medlemmar.

Synd bara att inte alla som snubblar in i tråden röstar...
Lite svagt tycker jag. Bara att trycka lite ju. Förra året var det iallafall över 120 röster. Men än finns det tid.
Citera
2012-12-22, 12:56
Bannlyst
Ja, ett klick tycker man att de ska kunna kosta på sig. De har redan spenderat ett klick för att komma in på tråden, så ännu ett borde inte vara en så stor uppoffring - kan man tycka. Det kanske är en hel del läsare som inte har konton, de utgör trots allt den största gruppen på forumet.

Jag ser inte att det står något datum då tävlingen avslutas i den här tråden, det står 2012-12-26 i den föregående tråden men det kan vara bra att klargöra det även i denna.
Citera
2012-12-22, 14:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Ja, ett klick tycker man att de ska kunna kosta på sig. De har redan spenderat ett klick för att komma in på tråden, så ännu ett borde inte vara en så stor uppoffring - kan man tycka. Det kanske är en hel del läsare som inte har konton, de utgör trots allt den största gruppen på forumet.

Jag ser inte att det står något datum då tävlingen avslutas i den här tråden, det står 2012-12-26 i den föregående tråden men det kan vara bra att klargöra det även i denna.

Beklagar att slutdatumet har "fallit bort", men helt riktigt att det är 2012-12-26 som gäller.
Jag var nog lite förvirrad när jag styrde upp trådstarten...

Du har nog helt rätt i att de flesta som kollar in inte är inloggade men vi får väl hoppas att det snubblar in lite fler besökare som röstar...
Citera
2012-12-22, 21:32
Medlem
Herr.Vakens avatar
haha satan vad jag började skratta när jag såg illusioners. Får man fortfarande rösta? Isåfall röstar jag på Illusioners.
Citera
2012-12-22, 22:49
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
haha satan vad jag började skratta när jag såg illusioners. Får man fortfarande rösta? Isåfall röstar jag på Illusioners.

Klicka i vid Illusioner på "polltavlan" och lägg din röst om du inte redan har gjort det, så ska det nog gå bra...

H*n har ju en väldigt egen men tilltalande stil med kraftiga drag åt expressionismen den där Illusioner.
Citera
2012-12-23, 02:34
Medlem
slutbits avatar
Helvete. Jag har fått två röster. Uppger ni namn och adress så får ni ett försenat julkort. Lovar! Sist jag kikade in hade jag 0 röster
Citera
2012-12-23, 19:23
Medlem
fritjofkonkass avatar
Fan att jag missade tävlingen i år! Jag ville ju vara med!

Bidrar med lite fryntliga betraktelser över era spektakel:

1. Svampen är potent utformad och besitter spänst i linjerna. Reser sig likt en fallos på örebroslätten. Dock ogillar jag dess sockel.

2. Jag kokar av avsmak. Den uppkastning Illusioner lämnat efter sig skulle hamna i facket "modern konst", om det nu även innefattat pepparkakshus. Hela skapelsen utstrålar sån vidrighet att jag knappt kan sätta ord på det. Är det månne asfalt och stelnad sperma herrn använt till svartbygget? Taket ser ut som en brownie och skaparen bakar som en downie.

3. Luismis bygge slår allas byggen med hästlängder. Huset är som taget ur en folder från Skandiamäklarna, så fulländat att till och med Ernst Kirschteiger skulle stått handfallen. Balkongen, granen, växthuset! Den här villan har själ.
Min röst går till denna juvel.

4. Medeltidsborgen är pampig som få, men den saknar det där "lilla extra". Jag hade gärna jazzat till det med lite legogubbar och några extra tinnar.

5. Den lilla stugan har alla attribut ett klassiskt pepparkakshus ska ha. Non Stop på taket, fina proportioner och små spröjsade gavelfönster. Pluspoäng för en fin pansarvagn.

6. Guds hus av Brummelbryn beskrivs av skaparen själv som "En ful liten kyrka." Det är en bra sammanfattning.

7. Allaballawallas apokalyptiska deghög kunde lika gärna varit en modell av en komocka i skala 1:1.

8. Det denna kyrka inte har i skönhet har den i charm. En fråga kvarstår dock: är det kristyr eller flytspackel skaparen använt?

9. Lilla Bommen är riktigt snygg, och hamnar därmed på min andraplats. Pluspoäng för den röda kristyren, den förhöjer intrycket. Charmigt pojkaktiga händer har du dessutom.

Edit: Det är för övrigt andra året i rad jag dissar Illusioners verk.
Senast redigerad av fritjofkonkas 2012-12-23 kl. 19:31. Anledning: julmust
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in