2012-12-20, 22:53
Medlem
spraycanss avatar
Alltså jag har utländska polare, jag tycker de är soft att hänga med invandrare precis som vilka personer som helst.. Men ibland kan jag tycka att dom är rätt konstiga och korkade? Jag säger alltid "jag är inte rasist men.." typ.. Vad är jag då? Om jag stör mig såfort jag ser en invandrare jag inte känner.. När jag är på fest och det är en svettig jävla invandrare som dansar runt, tallar på brudar och luktar så jävla mkt svett att en apa skulle tyckt att ett finger i röven skulle luktat gott jämfört!?
Det är inte så att jag utbryter agg mot blattar när jag ser dom, jag är såklart trevlig och så och snackar som vanligt om någon frågar mig en fråga eller bara vill snacka.. Men jag gillar inte deras stil.. Smyger runt med luva på sig och säljer droger bara för att dom jävlarna inte orkar pallra sig till tex arbetsförmedlingen eller SOC, eller söka ett jobb rakt av? Jag stör mig!!

Alltså, en kompis som är svensk då, hon bodde i en stad där hennes lägenhet kostade kanske 7-8 tusen i månadshyra och de bodde typ bara svenskar där och alla betalade hyra/el osv såklart. Men sen en dag så va de nyinflyttade personer där som va zigenare då. Dom bodde där gratis? Behövde inte betala ett skit medans min polare och alla andra va tvungna att betala? Där satt dom och fucking eldade på gången utanför alla hus som man inte ens får göra plus att vissa som bor där (dom kanske är 8 st i den familjen) är sånna som säljer droger och har sig, jag stör mig verkligen på det men ändå så tycker jag det är trevligt att snacka och så med dom men jag gillar inte dom ändå.

Sen tycker jag inte om blattar som ska stå och se farliga ut bara för att dom kommer från ett land där vapen och skit är ok.. Fan man tror ju dom ska cutta en i halsen på direkten om man öppnar käften för helvete.

Vad är jag? Jag vill inte kalla mig för rasist eftersom jag umgås med invandrare. Men de är nåt med dom jag äcklas av.. Deras jävla stil och dom tror dom kan ändra på allting dom svinen. Vet en kille som bor här där jag bor, han flyttade hit för typ 3 årsen. Första året va han som alla andra typ, trevlig, rolig och schysst. Sen gick det ett tag och han började slåss, ta droger och va spydig mot allt och alla (den "farliga" stilen i sättet det rör sig på) om man säger. Sjukt obehagligt och irriterande. Någon mer som känner som jag?
Citera
2012-12-20, 22:59
Medlem
beavertands avatar
Du har en inre avsky. Som jag tror de flesta svenskar har. De beter sig så osvenskt och ska alltid vara så kaxiga och se så farliga/stora ut de bara kan. Jag äcklas precis som dig, men samtidigt kan jag umgås med vissa invandrare och prata helt vanligt med dem.
Nej fy fan för dessa blattar som leker sig och ska se farliga ut. Fy fan för dem.
Jag längtar till 2014...
Citera
2012-12-20, 23:03
Medlem
Så att invandrare som har luvor på sig säljer droger? Ska sluta ha luva på mig så jag inte åker dit.
Det finns svettiga svennar på krogen också ska du se. Varför dra alla över en kam? Bara för att en invandrare luktar svett så gör inte alla andra det. Snacka om fördomar. Bara för att jag kommer från ett land där det varit krig så står jag inte och ser tuff ut utanför Ica på kvällarna. Skev bild du har.

Edit: Kan tillägga att jag känner avsky mot somalier dock.
Senast redigerad av Menare 2012-12-20 kl. 23:06.
Citera
2012-12-20, 23:03
Medlem
dmrkzth7s avatar
Du har i alla fall kommit till rätt plats om du vill fullborda din rasism... Men ja, vad kan man säga? Du stör dig på invandrare. Men alla exempel du tar "invandrare går runt med huva" osv, måste du ju själv förstå att det inte är sant. De flesta människor, invandrare som icke-invandrare är "fredliga medborgare" mer eller mindre. Du säger att de kommer från länder där vapen är ok, vilket vittnar om att du kanske inte är världens mest intelligenta person. Jag antar att du t.ex knappast syftar på USA där vapeninnehav av många anses vara ett grundläggande rättighet...

Skulle gissa att de flesta här stör sig när de ser någon som de tror är invandrare, så länge denne har mörkare hår/hy, vem vet varför? För de som inte stör sig alls på detta är det dock rätt irriterande hur mycket överflödigt och onödigt hat det ska finnas.
Citera
2012-12-20, 23:38
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spraycans
Alltså jag har utländska polare, jag tycker de...text

Alltså jag måste bara få fråga en sak rakt av.. vart hittar du dessa invandrare som luktar så illa? jag har aldrig under min tid känt av att ett folkslag luktar.. säkert nån gång om året att man verkligen känner hur någon luktar svett, men det kan lika gärna vara en svensk som luktar illa dom gångerna jag känt av svettlukt.
Vad hänger du i för miljö? Varför flyttar du inte till ett mer renare område? är du själv inte lika lyckad i livet som vissa andra? Jag tror att du är arg för att många invandrare har det bättre än dig, ekonomiskt och socialt?

lägg ner lika mycket energi på att göra det som krävs för att du ska må bättre som du lägger på att irritera dig på dom så kommer du må mycket bättre. lycka till kompis
Citera
2012-12-20, 23:39
Medlem
dmrkzth7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menare
Så att invandrare som har luvor på sig säljer droger? Ska sluta ha luva på mig så jag inte åker dit.
Det finns svettiga svennar på krogen också ska du se. Varför dra alla över en kam? Bara för att en invandrare luktar svett så gör inte alla andra det. Snacka om fördomar. Bara för att jag kommer från ett land där det varit krig så står jag inte och ser tuff ut utanför Ica på kvällarna. Skev bild du har.

Vad i helv..?
Om folk kunde fokusera lite mer på sig själva istället för att ha som heltidshobby att dela in folk i grupper och hetsa upp sig själva över hur mycket de hatar dem... Kul liv.
Citera
2012-12-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dmrkzth7
Vad i helv..?
Om folk kunde fokusera lite mer på sig själva istället för att ha som heltidshobby att dela in folk i grupper och hetsa upp sig själva över hur mycket de hatar dem... Kul liv.

Jag drar inte alla invandrare över en kam. Men gillar jag inte somalier så gör jag inte det, det är inte för att dom är invandrare. Folk som gillar fåglar kan hata skator och kajjor. Jag ser somalier i Sverige som folk ser duvorna i Venedig.
Citera
2012-12-20, 23:57
Medlem
dmrkzth7s avatar
Citat:
Jag drar inte alla invandrare över en kam. Men gillar jag inte somalier så gör jag inte det, det är inte för att dom är invandrare. Folk som gillar fåglar kan hata skator och kajjor. Jag ser somalier i Sverige som folk ser duvorna i Venedig.

Antar att du känner en hel del somalier då och vet rätt mycket om deras land och kultur eftersom du känner dig så säker på detta, vore ju löjligt att tro att du baserade din åsikt på folks utseende eller rykten.
Citera
2012-12-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dmrkzth7
Antar att du känner en hel del somalier då och vet rätt mycket om deras land och kultur eftersom du känner dig så säker på detta, vore ju löjligt att tro att du baserade din åsikt på folks utseende eller rykten.

Jag ser vad jag ser. Lika väl som jag ser duvorna på torget. Parasiter. Men varför bryr du dig? Drabbar det dig?
Citera
2012-12-21, 00:07
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Därför att svenskar är Sveriges ansvar.
Svenska socialfall, svenska brottslingar, lågutbildade luktar svett på krogen ,klipper gräsmattan klockan sex en söndagmorgon eller vad fan du kan komma på är Sveriges ansvar och problem.
Man kan aldrig, aldrig rättfärdiga en problematisk invandring genom att töntigt hävda att problem redan finns hos svenskar.

Ditt fåntrattstänkande har du fått från sekter av typen AFA/Expo, folkpartiet och aftonhoran.
Sluta läs smörjan och börja tänka själv. Du vet, the actual use of your brain....

EDIT: Ser nu på ditt inlägg att du verkar själv vara blatte. Ja då blir det hela meningslöst och jag riktar mitt inlägg till vita och svenskar istället då du ändå inte kommer att förstå från din synvinkel.
Senast redigerad av kakburk 2012-12-21 kl. 00:10.
Citera
2012-12-21, 00:10
Medlem
dmrkzth7s avatar
Citat:
Jag ser vad jag ser. Lika väl som jag ser duvorna på torget. Parasiter. Men varför bryr du dig? Drabbar det dig?

Allas åsikter drabbar alla då vi lever i ett demokratiskt land med yttrandefrihet. Borde vara en självklarhet att inte sprida dessa omkring sig såvida man inte är jävligt säker på sin sak.
Citera
2012-12-21, 00:20
Medlem
dmrkzth7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Därför att svenskar är Sveriges ansvar.
Svenska socialfall, svenska brottslingar, lågutbildade luktar svett på krogen ,klipper gräsmattan klockan sex en söndagmorgon eller vad fan du kan komma på är Sveriges ansvar och problem.
Man kan aldrig, aldrig rättfärdiga en problematisk invandring genom att töntigt hävda att problem redan finns hos svenskar.

Ditt fåntrattstänkande har du fått från sekter av typen AFA/Expo, folkpartiet och aftonhoran.
Sluta läs smörjan och börja tänka själv. Du vet, the actual use of your brain....

EDIT: Ser nu på ditt inlägg att du verkar själv vara blatte. Ja då blir det hela meningslöst och jag riktar mitt inlägg till vita och svenskar istället då du ändå inte kommer att förstå från din synvinkel.

Problemet ligger i att det fortfarande inte finns någon exakt defination av vem som är svensk, och aldrig kommer att finnas vare sig man är främlingsfientlig eller inte. Om du fötts och vuxit upp i ett annat land för att dina föräldrar flyttat dit hade du förmodligen känt tillhörighet med det landet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in