2012-12-20, 13:01
Bannlyst
Jag tror att de flesta vet vad som hände där, så jag behöver inte ens ta upp det..

Under den händelsen så är det enbart den tanken som jag har burit under de senaste tiden:
Varför måste man dra alla invandrare över en och samma kam p.g.a några individer ställde till oreda :/ ?

Är inte det ett hån mot alla invandrare som är skötsamma och inte vill ha nåt med dom att göra?

Självklart så ska man inte dölja eller förneka vilka typer det är som har gjort incidenten, men är det verkligen rätt att dra alla över en kam för det?

Hur hade ni reagerat ifall om det var samma situation fast det ingick bara pursvenskar?

Jag tänker absolut inte ta individerna i försvar, tycker att det var helt förkastligt och det säger jag som invandrare
Kan förövrigt sätta mitt liv på att de flesta skötsamma invandrare reagerar incidenten på samma sätt som de flesta svenskar gör..

Men återigen till topic: Är det verkligen en ursäkt att fördöma alla invandrare för en enskild händelse?
Citera
2012-12-20, 13:17
Avslutad
Hade vi inte haft den invandring vi har hade det aldrig hänt. Folk har ett eget ansvar, men det verkar inte som om dessa hedersmördare bryr sig, utan kör vidare med sin stenåldersmentalitet
Citera
2012-12-20, 13:19
Medlem
mungs avatar
Jag förstår inte riktigt varför du är så förvånad, så här är det ju alltid. Begås en våldtäkt av en invandrare så är det alla invandrare kollektivt som är brottsliga djungelapor. Ja, naturligtvis inte finnarna eller norrmännen. Eller amerikaner eller tyskar. Och inte pizza-Ali nere på hörnet som gör så goda pizzor. Men alla andra invandrare!
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomalier
Hur hade ni reagerat ifall om det var samma situation fast det ingick bara pursvenskar?
Då blir det precis som med Breivik - sympatiserar man inte fullt ut med honom så var han en ensam galning, annars hade han ju rätt.
Citera
2012-12-20, 13:21
Medlem
Eftersom media behandlar frågan som ett normalt gymnasiebråk - och interviewar enbart blonda tjejer....så blir det såhär.

Media ÖKAR rasismen eftersom de inte berättar sanningen ty folk har egna ögon.

En Dansk tidning hade skrivit som det var: Att nu bråkar mena folket igen och det är ngt barnsligt hedersrelaterat - rasismen är betydligt lägre i DK...(den riktiga rasismen..inte den svenska definitionen)
Citera
2012-12-20, 13:23
Medlem
Jag tycker inte att 500 invandrare är ett fåtal. Du ser ju själv hur dom beter sig och hur chanslösa politikerna är när dom grupperar sig och håller på med sitt djurbeteende.

Sen finns det alltid nån skötsam som sticker ut lite här och där, men dom är inte särskilt många. Sen är det inte konstigt att dom flesta drar alla över en kant när det bara är dom bråkiga som syns hela tiden.
Citera
2012-12-20, 13:23
Medlem
Det är bara rasister som ser alla invandrare som skötsamma bara för att några ytterst få är det.
Citera
2012-12-20, 13:24
Medlem
EN enskild händelse? Verkligen?
Är du nu ifrån Göteborg så tycker jag du skall ta och öppna ögonen lite.
Då jag besöker denna staden dagligen, pluggat på heltid där i tre år så kan jag säga att jag förstår varenda jävel som klandrar invandrare för detta. Jag var också inne i stan dagen då detta blossade upp, var utanför skolan ifråga, julhandlade runt om i staden. Och synen jag såg gjorde mig mörkrädd. Dem svenskarna som var där kunde jag räkna med min ena hand och beteendet på svartskallarna var under all kritik.
Att slå på unga tjejer, som inte ens var inblandade, hota och knuffa på pensionärer...
Att du ens tar upp denna diskussion är helt jävla meningslös och gör mig förbannad. Öppna ögonen och ta dig en titt runt för bövelen! Tro fan att folk skyller på invandrare, och drar alla över samma kam. Hade djurens föräldrar varit vettiga nog så hade dem uppfostrat dem på ett sätt så att detta aldrig skulle hända.
Citera
2012-12-20, 13:27
Medlem
Silajs avatar
Öppna ögonen för fan Sverige..
Citera
2012-12-20, 13:31
Medlem
JasonVs avatar
Vart är de "vuxna invandrarna" ,en vit som försöker medla blir sannolikt misshandlad.(jodå,svenskhatet kan inte förnekas).
De skötsamma vuxna invandrarna borde visa sitt engagemang,men men..
Upp till bevis,"invandrare".
Dagens Metro pixlar de mörka men inte den vita polisen,ovinklat?
Citera
2012-12-20, 13:36
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Jag tror att de flesta vet vad som hände där, så jag behöver inte ens ta upp det..

Under den händelsen så är det enbart den tanken som jag har burit under de senaste tiden:
Varför måste man dra alla invandrare över en och samma kam p.g.a några individer ställde till oreda :/ ?

Är inte det ett hån mot alla invandrare som är skötsamma och inte vill ha nåt med dom att göra?

Självklart så ska man inte dölja eller förneka vilka typer det är som har gjort incidenten, men är det verkligen rätt att dra alla över en kam för det?

Jag tänker absolut inte ta individerna i försvar, tycker att det var helt förkastligt och det säger jag som invandrare
Kan förövrigt sätta mitt liv på att de flesta skötsamma invandrare reagerar incidenten på samma sätt som de flesta svenskar gör..

Men återigen till topic: Är det verkligen en ursäkt att fördöma alla invandrare för en enskild händelse?

Väldigt viktigt. Här har medierna ett ansvar och även de som inte tycker om dagens invandringpolitik.
Folk som grupperar tar bort individens självklara ansvar från sitt eget handlande.
Citera
2012-12-20, 13:38
Medlem
Citat:

Detta handlar primärt inte om invnadrare utan om osedda barn i en socioekonomisk svag miljö som inte har setts tillräckligt av samhället.

Situationen är självklart inte positiv men kan ses som ett svar på ett utanförskap och en betydande segregation i Göteborg.

Detta är alltså inte barnens fel utan ett samhällsproblem där dessa svaga grupper har åsidosatts, utan tvekan bör mer resurser avsättas för att minska segregationen och ge dessa utsatta barn den möjlighet de vill ha att positivt integrera med det etablerade samhället.
Citera
2012-12-20, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Detta handlar primärt inte om invnadrare utan om osedda barn i en socioekonomisk svag miljö som inte har setts tillräckligt av samhället.

Situationen är självklart inte positiv men kan ses som ett svar på ett utanförskap och en betydande segregation i Göteborg.

Detta är alltså inte barnens fel utan ett samhällsproblem där dessa svaga grupper har åsidosatts, utan tvekan bör mer resurser avsättas för att minska segregationen och ge dessa utsatta barn den möjlighet de vill ha att positivt integrera med det etablerade samhället.

Så man har inget eget ansvar? Och tycker då man ska sparka ner en tjej för det? Konstigt att inte massa arbetslösa svenskar gör upplopp hela tiden och eldar bilar och kastar sten på ambulanser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in