Citat:
Ursprungligen postat av Gure
Hejsan!
För några månader sedan investerade jag i en 8" subbas från Hifiklubben med märket Argon. Blev dock inte nöjd, tyckte trycket var alldeles för dåligt osv.
Har nu bestämt mig att köra på någon lite mer exklusiv variant, då jag har ett tillgodokvitto på en tusing. Har ni några tips? Jag hade lite tankar på den dyrare varianten av argon (sub10), kan den vara något? Större baselement.
Om du inte var nöjd med den första Argon subban tror jag inte du kommer bli mer nöjd med en större av samma märke.
Själv tycker jag att Dalis Concept sub är ett mycket bra val om man primärt ska ha den till musik. Den är rapp och exakt och brumlar inte. Om du verkligen vill köpa en exklusiv musik sub så ska du kika på B&W PV1D som är helt sjukt exakt! Den passar sig däremot inte speciellt bra till film..
En bra kombo sub är B&W ASW608 eller Dali Sub E12F. ASW608 är ganska liten och kompakt och funkar bra till både musik och film. Du kan även gå på den störe ASW610 som går ännu djupare än 608:an men har samma förstärkare. Vill du ha en lite mer exklusiv allround sub så kika på ASW610XP eller B&W CM Sub.
Ikon subben är också grym men jag personligen tycker att den är i lite väl största laget rent storleksmässigt.
//Tuff