2013-01-09, 18:37
Medlem
mrtowlies avatar
Ett annat intressant fenomen är ju snygga människor som är tillsammans med fula människor. Det övergår mitt förstånd. Jag satte på en riktigt ful brud några gånger men dissade henne då hon helt enkelt är för ful o jag var ej intresserad av henne. Nu är hon tillsammans med en snubbe som ser ut som en jävla modell. Hur tänker den snubben? Och nej, hon är inte speciellt vacker på insidan heller.
Citera
2013-01-09, 18:41
Medlem
gud va störrigt med irterade naracister väx upp med er ni förstör bara kärleken. Partner soim är lika varandra stör sig på varandra mer har jag märkt och håller på att dominera varandra ganska sjukligt om jag ska va ärlig sen lider de av dålig självkännsla och håller sig ifrån varandra oftast och de är inte kärlek i mina ögon. Jag lever helt enkelt ensam om jag tvinngas på en partner de är sjukligt att hålla på så då får ni döda mig först om ni ska bestämma partner åt mig jävla skitt högar.
Citera
2013-01-09, 19:24
Medlem
Mad monks avatar
Man gifter väl inte sig med nån för att personen är snygg?
Citera
2013-01-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk

Om man ska tro på kärlek så gifter väl man sig för att symbolisera att man vill va med sin partner och vissa sin kärlek
Citera
2013-01-09, 21:12
Medlem
PrinceCharmings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk

Man gifter sig för att visa alla andra att denna tjejen är min. Hands off you fuckers! Om nån ens försöker ragga på henne så smäller det. Giftermål är med andra ord ett rent revirpinkande. Sen tycker jag personligen att det är ganska onödigt att revirpinka en ful person.
Citera
2013-01-09, 21:35
Medlem
K.R.Kroenens avatar
Har också funderat på detta, om alla fula jävlar som är ihop verkligen tycker "å vad fin h*n" är, eller om de bara nöjt sig med det bästa som finns. Jag är helt säker på att det är alternativ två, om nu inte det är psykist störde individer.
Om jag låter egen erfarenhet tala (är inte alltför jävla vacker själv, below average i fejset, above average på det man kan påverka, alltså kroppen) och jag är definitivt inte attraherad av fula tjejer bara för att de är på min "nivå".

Har väl blivit så att man ett par gånger försökt intala sig själv att "hon är väl helt OK" bara så att man fått ligga, men det känns fan inte bra, varken för en själv eller att behöva ljuga för tjejen och säga att man tycker hon är snygg.
Det är bara att inse att man aldrig kommer att bli lycklig, för det krävs det någon som man kan titta på och tänka "Wow, jag blir glad bara av att se på henne", och givetvis vill hon ha någon som får henne att känna likadant, vilket jag inte kan tillhandahålla.

Hatar alla jävlar som vunnit på det genetiska lotteriet.
Citera
2013-01-10, 00:09
Medlem
secryxs avatar
Vad menas egentligen med snygg och ful enligt er?

För mig rankar jag det såhär:

För mig finns det 3 viktiga grupper
  1. Attraktiv - En person jag kan tänka mig att kopulera med
  2. Inte attraktiv - Samma nivå som en snubbe helt enkelt inte intressant på ett sånt sätt
  3. Oattraktiv - Jobbig att titta på när man pratar med. Vill helst titta bort hela tiden.
Såklart kan man vara mer eller mindre snygg inom sin "grupp".
Citera
2013-01-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secryx
Vad menas egentligen med snygg och ful enligt er?

För mig rankar jag det såhär:

För mig finns det 3 viktiga grupper
  1. Attraktiv - En person jag kan tänka mig att kopulera med
  2. Inte attraktiv - Samma nivå som en snubbe helt enkelt inte intressant på ett sånt sätt
  3. Oattraktiv - Jobbig att titta på när man pratar med. Vill helst titta bort hela tiden.
Såklart kan man vara mer eller mindre snygg inom sin "grupp".

Typ pa den yttersta gransen, ett ansikte som brad pitt, jude law eller james dean. I mitten, average/trakigt ansikte, typ Paul newman. Sedan lagre sa ar det fula grejer vi pratar om.
Citera
2013-01-10, 18:07
Medlem
Fast det finns så många skalor på snygghet och sedan föredrar jag personligen någon som har lite mer go i sig än bara en vacker fasad. Det är ju sedan en rad faktorer som spelar in för attraktiviteten, ex kan det vara ganska så kul med blonda svenska tjejer som tror att dem är snygga pga att man är blond men egentligen ser ut som stryk.

Folk som anses vara väldigt snygga blir också lätt så dryga då man tror sig vara förmer och hela tiden vill åka snålskjuts. Har reagerat på en del vänner som bytt ner sig utseende/attraktionsmässigt men då är det ju ofta att personen varit i lite trångmål och att den andra bjudit till. Sedan förändras folks utseende och attraktivitet hela tiden. Ibland kan det vara kul att ragga på personer som är +10 år då man automatiskt är lite attraktivare pga åldern.
Citera
2013-01-10, 20:10
Medlem
De flesta förlorar sin skönhet runt 30, för varje där efter blir det bara sämre. Skönhet är således något flyktigt för de flesta, därför är det ändå personlighet som är viktigast, och folk tar hand om sig. Tycker inte utseendet är avgörande i val av partner. Man ska kunna leva ihop också. Egentligen är det viktigaste hur vi åldras, unga är vi kort tid.
Citera
2013-05-30, 23:20
Medlem
brandvarnares avatar
Utseende är en ganska viktig sak. Det sägs ju att folk ser det fina/fula i olika saker hos varandra men i största allmänhet så ska man kunna se vilka som är attraherade av varandra många gånger då dom har liknande drag på ett eller annat sätt.

Så igenom det så är jag ganska säker att de fula dras till varandra, de halvfula, de mediokra och så vidare. Men å andra sidan så finns det ju alltid kända människor som man "ska" tycka är snygga eller som görs snygga för att få visas i TV och i allmänheten, men det hör kanske inte hit..
Citera
2025-03-30, 15:11
Medlem
Min åsikt är att dom flesta vet i vilken liga dom själva är i.

Jag är en vanlig snubbe på 180cm och ser varken skitful eller skitbra ut, men jag vet ju ändå ungefär vilka tjejer som skulle tycka jag såg hyfsat bra ut och dessa tjejer är ligger mellan 3 och 7 på en snygghetsskala.

Bara för att jag är en 5a betyder inte att en tjej som är en 3 tycker jag är snygg nog att knulla.
Jag tycker likadant om tjejer, finns vissa tjejer som är en 8a enligt många men jag själv skulle hellre ligga med en okej 6a än henne då hon har smala ben och konstig näsa.

Kolla den här tjejen tex, jag tycker hon nog är en 6aeller 7a om vi bortser från att hon sitter i rullstol, skulle lätt kunna ligga med henne
https://www.alicegrimm.se/wp-content/uploads/2024/04/DBAAEE8D-7F25-4CB7-8B0B-8712A1DB5F03-scaled.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in