2012-12-19, 19:51
Medlem
Carlstads avatar
Visst är Zlatan grandios, det har även jag insett även om det dröjde tills senaste landskampen.

Men....nu undrar jag ändå om han är större än Torbjörn Nilsson?
Kan inte se hur ett heltidsproffs kan vara bättre än en vanlig knegare som fixade nåt som Zlatan aldrig lär göra?

Detta är inget rasistinlägg, vi ska vara stolta över Zlatan men jag blir så in i h-vette trött på medias rubbade/okritiska/distanslösa hyllningar av en lirare utan att ens jämföra med många andra.

Uuurk...men tack Super-Torbjörn! Du är en äkta Ängel!

http://www.youtube.com/watch?v=uZ-h5P9u0JE
Citera
2012-12-19, 19:53
Medlem
TKD_1337s avatar
Tråden flyttas från Fotboll - Matchprat till Fotboll. /MOD
Citera
2012-12-19, 20:14
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Visst är Zlatan grandios, det har även jag insett även om det dröjde tills senaste landskampen.

Men....nu undrar jag ändå om han är större än Torbjörn Nilsson?
Kan inte se hur ett heltidsproffs kan vara bättre än en vanlig knegare som fixade nåt som Zlatan aldrig lär göra?

Detta är inget rasistinlägg, vi ska vara stolta över Zlatan men jag blir så in i h-vette trött på medias rubbade/okritiska/distanslösa hyllningar av en lirare utan att ens jämföra med många andra.

Uuurk...men tack Super-Torbjörn! Du är en äkta Ängel!

http://www.youtube.com/watch?v=uZ-h5P9u0JE

Utveckla?
Citera
2012-12-19, 20:26
Medlem
Sirs Stirling Moss och Jackie Stewart var legendariska F1-förare.

Hade du satt dem i en F1 bil från 2012 hade dem kört den bra. Bättre än många andra. Bättre än de flesta till och med, men inte i närheten av lika bra som en av de som faktiskt tävlar i F1 idag.

Visst, de är gamla och deras kroppar hade ju inte orkat men även om de vore i toppform så är det ju ett HELT annat spel idag.

Så jag vet inte vad du vill jämföra riktigt.. Visst, han är väldigt duktig och var säkert stor då (jag har ingen koll), men jag vågar tro att Zlatan kommer vara ihågkommen om 30 år bra mycket mer än Nilsson är idag. Och vem som var skickligast går ju inte att avgöra..

Stewart hade varit lika duktig i en F1 bil från idag som Vettel hade varit i en från 70-talet.

EDIT: Fast i F1 har man så klart skillnaden att bilen helt enkelt är annorlunda. Det är skillnad i fotboll också, men bollen är alltid rund och reglerna är desamma i stort sett. Jag tror att Zlatan hade slaktat matchen du länkade medan Nilsson hade haft problem att hänga med i mellansegmentet i dagens toppligor.
Citera
2012-12-19, 22:09
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Utveckla?
Tja...Torbjörn hade knappt nån lön men vann typ Europa-Cupen medan Zlatan tjänar...?....utan att komma i närheten av en sån megavinst. Öhhh...räcker det tro?

MVH C.
Citera
2012-12-19, 23:16
Medlem
dires avatar
Citat:
Tja...Torbjörn hade knappt nån lön men vann typ Europa-Cupen medan Zlatan tjänar...?....utan att komma i närheten av en sån megavinst. Öhhh...räcker det tro?

MVH C.

Han vann UEFA-cupen, knappast någon "megavinst". Zlatan har naturligtvis åstadkommit mer än Torbjörn Nilsson, såväl på individuell nivå som klubblagsnivå.
Citera
2012-12-20, 01:30
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
Citat:

MVH C.

1. Uefa-cupen var annorlunda.
Här är lagen IFK slog för att vinna hela turneringen:

FC Haka
Sturm Graz
Dinamo Bucarest
Valencia
Kaiserslautern
Hamburger

1. Det går inte att jämföra med fotbollen på 80-talet. Visst fanns det proffs då, men idag är det annorlunda - det laget Göteborg hade var i princip landslaget.

2. Vad spelar det för roll om dom inte hade lön? Bedriften var fin och bra, men det gör honom inte till en bättre spelare.

3. Fotbollen blir större för varje år, ju fler utövare ju mindre blir nålsögat att ens få chansen att bli proffs. Bedriften att bli proffs idag är större än för 30år sedan.
Citera
2012-12-24, 00:12
Medlem
Citat:
Han vann UEFA-cupen, knappast någon "megavinst". Zlatan har naturligtvis åstadkommit mer än Torbjörn Nilsson, såväl på individuell nivå som klubblagsnivå.

Att ett allsvenskt lag vann UEFA cupen var en riktig "megavinst". Chansen att en svensk klubb kan återupprepa något liknande är närmast obefintlig.

Zlatan är dock på helt en annan högre nivå, internationellt som fotbollspelare, än Torbjörn Nilsson var. Det finns inte mycket att jämföra där.
Citera
2012-12-24, 17:39
Medlem
erikbes avatar
I UEFA-cupen deltog tvåan i alla serier. Kaiserslautern, Valencia & Hamburg kan då jämföras med Schalke, Real Madrid & B Dortmund. Sen anser jag trots att jag är blåvit att Zlatan är i en klass för sig. Torbjörn är gud men hans psyke pallade inte riktigt
Citera
2012-12-24, 23:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

UEFA-cupen var mycket större då..och innehöll riktigt bra lag...2-3-orna från varje liga.

Givetvis såg det annorlunda ut överlag..Lagen var inte så maximerade som idag, då man fick max ha 3 utlänningar på plan..tex. Därför var det såklart lättare för klubbar från mindre länder att konkurrera än idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in