2012-12-18, 20:53
Medlem
Tja!

Har en bärbar PC med en trafo 19.5V DC, 9.23A output och undrar om det är möjligt att plugga in en 19V DC 3.5A output trafo i den (så att jag kan ladda fanskapet i bilen) utan att några problem uppstår.
Citera
2012-12-18, 22:03
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggerboss
Tja!

Har en bärbar PC med en trafo 19.5V DC, 9.23A output och undrar om det är möjligt att plugga in en 19V DC 3.5A output trafo i den (så att jag kan ladda fanskapet i bilen) utan att några problem uppstår.

Om transformatorn har inbyggd strömbegränsning så kan du göra det.
Om transformatorn INTE har inbyggd strömbegränsning så kommer du att förstöra transformatorn, och i värsta fall datorn.

Innan du frågar "Hur vet man?" så är svaret: Det gör man inte utan att tillverkaren talar om det, eller att man genomför provmätningar.
Citera
2012-12-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Om transformatorn har inbyggd strömbegränsning så kan du göra det.
Om transformatorn INTE har inbyggd strömbegränsning så kommer du att förstöra transformatorn, och i värsta fall datorn.

Innan du frågar "Hur vet man?" så är svaret: Det gör man inte utan att tillverkaren talar om det, eller att man genomför provmätningar.

Tack! Då låter jag bli att plugga i transformatorn som jag för övrigt hittade i en låda längst bak i förrådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in