Kan 12-13 -åriga skolflickor vara horor? Och menas det enligt moderna västerländska begrepp från 2000-talet, eller är det enlig en någon medeltida vanföreställning startad av en pedofil som inte följde ens sina egna regler?
Konstigt, när en viss gruppering fot fotfäste i ett land, så blir det alltid våld - fredsreligion, världens mest cyniska och ironiska skämt.
Citat:
Kommentarer:
14:15
Kommentar från Guernica
En äldre dam fick en flaska i huvudet och storblöder!! HJÄLP!
14:12
Kommentar från Småbarnsförälder
Detta är baksidan av världen på internet, hoppas att mina barn skaffar sig strategier för att hantera det och att vi vuxna lär oss vilka viktiga förebilder vi är på nätet, därför vill jag se genomtänkta och mogna kommentarer här, tack!
Kommentar från Kajsa
Jag hoppas verkligen att de som fastnar på bild när de slår sönder bilar och annat får betala för skadegörelsen.
Kommentar från Skada
En fotograf skall ha misshandlats när denne försökte ta kort på uppståndelsen!
14:11
Den kvinnliga elev som twittrat inifrån skolan säger att hon nu är på väg därifrån. "Jag har nu lämnat skolområdet, aldrig varit så rädd som jag varit idag. sjukt hur stort allting blev över en natt, sjuka människor"
14:02
Kommentar från farre
en av tjejerna som var med o skapade kontot blev uthängd själv sedan togs bilden bort och folk frågade hur hon fick bort den och hon sa att hon bara hade polisanmält det. Men alla som blev uthängda polisanmälde ju det men bilderna förvann inte så det var drf folk hade kommit på att hon var en av de som var med och skapade
14:10
Kommentar från Dennis
Verkar vara tjejer som blir misshandlade, vad är det för jävla lowlifes som ger sig på tjejer?
13:56
Innan dess att instagramkontot stängdes ned i natt, kom ett meddelande om att det fanns någon eller några som hotat med självmord. Mer än så vet jag inte.
13:53
Vi får in filmer på en tjej som blir hoppad på av fyra personer. De ser ut att hoppa bland annat på hennes huvud.
13:52
Kommentar från Guest
Det här visar vilken fruktansvärd makt internet har och hur mörkt det är på internets baksida. Man kan vara 'anonym' och genom sin anonymitet kan man bli tuffare och hårdare mot andra. Jag kan tipsa om Derren Brown: The experiments, som har visats på 5an på söndagar, framför allt det avsnitt som visades nu i söndags. Där genomför han ett experiment just om hur en folkmassa kan eggas upp genom anonymitet, vilket kan leda till fruktansvärda konsekvenser. Hoppas allt lugnar ner sig i Göteborg. Mina tankar går till de drabbade, uthängda ungdomarna.