2012-12-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tw1x
Läste nånstans att "tungt kriminella" personer har sökt upp den/de personer som misstänks ligga bakom sidan på Instagram, hur troligt är det egentligen? Med tungt kriminell ser jag gängmedlemmar och/eller folk från HA m.m. Inte 15åriga nötter på moped, fast å andra sidan, detta är Göteborg, så kanske såhär de beter sig?

Eller är det bara något tjafs aftonhoran och andra värdelösa blaskor skriver?

Bästa bettet är Alikhan/Fakhro vafan dom äcklen kallar sig. Skickliga är dom inte, men mördat har dom förr.
Citera
2012-12-28, 02:07
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tw1x
Citat:
"På grund av ett flertal hot och efter att ha sökts upp av grovt kriminella tvingas den 17-åriga flickan nu gömma sig på hemlig ort."

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15959115.ab

Artikeln är från 19 dec. Jag har dessutom uppfattat att tjejen var oskyldig och att en kille tagit på sig detta...
Citera
2012-12-28, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Artikeln är från 19 dec. Jag har dessutom uppfattat att tjejen var oskyldig och att en kille tagit på sig detta...

Må så vara att den är från 19onde dec, har varit lite out-of-date så att säga.

Vart nånstans kan man läsa om denna kille som påstått ha tagit på sig allt?
Citera
2012-12-29, 23:58
Medlem
Orrar, orrar, orrar, vart ska man börja

Orrar är Sveriges värsta sort. Något vi alla borde skämmas för. Att hänga ut orrar är det ända rätta och någon borde gjort det för länge sen. Om jag skulle få en orre i mina händer skulle hon vara död innan hon hann blinka. Jag är seriös.
Citera
2012-12-30, 00:28
Bannlyst
Vilka orrar sidor finns det ute just nu?
Citera
2012-12-30, 11:40
Medlem
Timpsiiis avatar
Roligt att flera 100 invandrarungar (?) ska ge sig på någon/några som skapat ett konto på instagram, för att sedan springa för sina liv när en liten polisbil med blåljusen på kommer i närheten av dem. Det är så typiskt, riktigt djuraktigt. That's some heavy dudes!

Töntigt att skapa sån "kaos" bara för detta, men vad ska man förvänta sig av en stor folksamling av utlänningar? Suck... Ta in lite amerikanska eller israeliska kravallpoliser och låt dem göra sitt så ska vi se hur många som fortfarande vågar kasta saker mot poliserna och deras fordon!
Senast redigerad av Timpsiii 2012-12-30 kl. 11:42.
Citera
2012-12-31, 09:09
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Roligt att flera 100 invandrarungar (?) ska ge sig på någon/några som skapat ett konto på instagram, för att sedan springa för sina liv när en liten polisbil med blåljusen på kommer i närheten av dem. Det är så typiskt, riktigt djuraktigt. That's some heavy dudes!

Töntigt att skapa sån "kaos" bara för detta, men vad ska man förvänta sig av en stor folksamling av utlänningar? Suck... Ta in lite amerikanska eller israeliska kravallpoliser och låt dem göra sitt så ska vi se hur många som fortfarande vågar kasta saker mot poliserna och deras fordon!

De kastade inte "saker". Kidsen kastade snöbollar, ungefär som på dagis eller en fritidsgård. Det visar hur begåvade de är. Idén du har med rediga kravallpoliser tål att tänka på. Då hade de känt sig som hemma, för där nere i blatteland slåss de jämnt, antingen mot varandra eller kravallpolisen. Men har vi tur så blossar orreriet upp igen, likt ett tjäderspel i smältande snö. Vänta bara till skolan börjar, så säkert, så säkert.

Citera
2013-01-04, 03:11
Medlem
nygards avatar
Har följt detta sen början men det har ju varit så tyst om det här ganska länge nu

Men nu har det äntligen kommit ny info. Polisen har knutit minst en ip-adress till kontot...

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16017144.ab
Citera
2013-01-04, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Har följt detta sen början men det har ju varit så tyst om det här ganska länge nu

Men nu har det äntligen kommit ny info. Polisen har knutit minst en ip-adress till kontot...

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16017144.ab
Där stod det att det inte är den där bruden om jag fattade det rätt, vem kan det då vara? Ska bli intressant att se hur det arta sig
Citera
2013-01-04, 07:00
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1192310-17-aringen-oskyldig-till-krankningarna

Polisen vet att den misstänkta 17-åriga tjejen är oskyldig. Samtidigt planeras ett ingripande mot en annan person som kan ligga bakom kränkningarna på Instagram.
Citera
2013-01-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1192310-17-aringen-oskyldig-till-krankningarna

Polisen vet att den misstänkta 17-åriga tjejen är oskyldig. Samtidigt planeras ett ingripande mot en annan person som kan ligga bakom kränkningarna på Instagram.

Står samma i Expr. Men jag undrar hur det egentligen ligger till. Ska de berika skolan nu på måndag för att skipa rättvisa då?
Citera
2013-01-04, 07:58
Medlem
Germanias avatar
borde det inte ta längre att få ut namn från isp? i den mån det ens borde lämnas ut för ett strunt-ärende som detta.

Citat:
Brottsanklagelserna mot 17-åringen är mycket svaga och egentligen bara av formell karaktär. De måste finnas uttalade så länge hennes dator och mobiltelefon är beslagtagna.

Så fort som allt material analyserats kommer hon att avskrivas ur utredningen.

Alla de som jobbar med fallet är idag medvetna om att hon varken skapat eller administrerat Instagramkontot.
okej, de vet att hon är oskyldig, men det är så roligt att rota runt i hennes dator att de fortsätter med det ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in