2012-12-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirzon
Det sista håller jag däremot inte med om. Att den virituella världen i sig är roten till det onda. Även om siffernissarna gärna vill få det att framstå så för att kunna ta kommandot helt över nätet, då de naturligtvis insett potentialen med www till sin riktade reklam.

Mvh / Pirzon

Tror att berikarna är mer lättledda och mer angelägna om flockbeteendet. I detta fallet med orrar var det ju berikare och blattar som blev uthängda och då sprider det sig i gruppen/flocken. Men berikare som grupp är nog tämligen rudis på internet och teknik. Många är ju knappt läskunniga ens. Sen tror jag att många ungdomar struntar i deras flockbeteende utan sitter hellre hemma och lever i cyberspace. Den virituella världen ställer till det ibland, men inte för berikarna.
Citera
2012-12-23, 11:53
Medlem
Ska bli intressant att se hur allt blir i skolan efter lovet, om dem slår ihjäl varandra eller inte.
Citera
2012-12-23, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pirzon
Tycker du har delvis rätt. Ryktesspridningen fick antagligen inte lika snabbt samma omfång för 20 år sedan. Däremot fanns den i allra högsta grad även då, dock mer av individuell art, som du mycket riktigt påpekar.

Numera har ju våra storstäder berikats med en halv miljon nya ungdomar med ett annorlunda kulturarv och en annan syn vad gäller moral, etik och heder. Denna nya kollektiva tillhörighet i kombination med, just det "inget bättre att göra på dagarna" är väl egentligen en politisk fråga, som i alla andra länder där liknande incidenter dagligen utspelar sig framför oss i TV-soffan.

Det sista håller jag däremot inte med om. Att den virituella världen i sig är roten till det onda. Även om siffernissarna gärna vill få det att framstå så för att kunna ta kommandot helt över nätet, då de naturligtvis insett potentialen med www till sin riktade reklam.

Mvh / Pirzon
Pyttsan. Nog fan kunde rykten skapa STORA grupper som ville slåss för 20 år sedan.

Riktigt varför brandbergsskolan gick man ur huse för att spöa skiten ur Vendelsö kidsen 89 kommer nog aldrig bli fastställt. Jag gissar på klassskillnad, även om ryktet som drog igång det var att en kille i vendelsö slagit en brandbergs brud, det var klart fler brukande soc-tagare i brandbergen än i villaområdena runt vendelsö.
Visst fanns det en hel del iranier på brandebergsskolan men dom deltog möjligen i man mot man fighter men i princip aldrig i grupp/flock fighterna.

Arenan har ändrats helt enkelt. Dom socialt eftersatta är 98% av utländsk härkomst.
Senast redigerad av MissAirborne 2012-12-23 kl. 14:24.
Citera
2012-12-23, 16:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAirborne
Pyttsan. Nog fan kunde rykten skapa STORA grupper som ville slåss för 20 år sedan.

Riktigt varför brandbergsskolan gick man ur huse för att spöa skiten ur Vendelsö kidsen 89 kommer nog aldrig bli fastställt. Jag gissar på klassskillnad, även om ryktet som drog igång det var att en kille i vendelsö slagit en brandbergs brud, det var klart fler brukande soc-tagare i brandbergen än i villaområdena runt vendelsö.
Visst fanns det en hel del iranier på brandebergsskolan men dom deltog möjligen i man mot man fighter men i princip aldrig i grupp/flock fighterna.

Arenan har ändrats helt enkelt. Dom socialt eftersatta är 98% av utländsk härkomst.
Skitprat det finns massor av svenskar som har diverse problem, hela tjatet om att utlänningar har det så tufft är nys, tvärtom är de flesta supernöjda då det genom bidrag fått en standard de bara kunnat drömma om i sina hemländer.
Citera
2012-12-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skitprat det finns massor av svenskar som har diverse problem, hela tjatet om att utlänningar har det så tufft är nys, tvärtom är de flesta supernöjda då det genom bidrag fått en standard de bara kunnat drömma om i sina hemländer.

. . . och det tackar de för genom att ställa till kravaller. En tanke till de stackars lärare och skolpersonal som ska röja upp och lugna ner dem när terminen börjar. Med tanke på hur lättkränkta de verkar vara och enfaldiga när det gäller varför, så lär inte bråket ta slut över julen. De är långsinta, deras konflikter i hemländerna har ju varat i sekel. Undrar hur en pingisturnering för att gjuta olja på vågorna skulle fungera?
Citera
2012-12-23, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja, du är ju uppenbarligen en av dom så varför skall jag argumentera emot?

Vad exakt sa jag som du neggar på?

Ja, både svennar och noggers har problem men noggers är en stor del av dom som är socialt eftersatta. För 20 år sedan var bilden en annan. Dom som då var socialt eftersatta var i hög grad svennar. Men problemet med gruppslagsmål fanns redan då.
Citera
2012-12-23, 21:06
Medlem
Malacodas avatar
Vet inte om denna postats tidigare i tråden men orkar inte läsa hundratals inlägg. Men säger nog det de flesta tänker http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/sluta-att-forsvara-upploppsmakare/
Citera
2012-12-23, 21:37
Medlem
för Kampen!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrice
Jag såg bilderna på tv och följde rapporteringen av händelsen och jag är likt alla andra här chokade att det kan ha gått så långt. Jag hoppas verkligen den skyldige träder fram.

Den rasism som flödar i denna tråd är vidrig och genant. Bara för att några få barn har invandrarbakgrund så stämplar ni detta som något som har med vårt underbara multikulturella samhälle att göra. Ni har fel och ni demoniserar en hel grupp invandrare på detta sätt. Vissa har ej skött sig, det stämmer väldigt bra, men sett ur ett större perspektiv så är det etniska svenskar som bär skulden. Samhället vi lever i och dess stenhårda klimat är en produkt av borgerlig dekadens och en vidrig människosyn. Denna synen går ned i åldrarna och har i detta fall råkat spridas till några få invandrarungdomar.

Det enda rätta är att svensken inser vilket helvete han/hon ställer till med och aktivt jobbar för att eliminera kulturyttringar som på detta sättet kan skada vår ungdom och de sunda värderingar som vi (det demokratiskt valda folket, media) faktiskt vill fostra.

Jag skriver inte här så ofta (jag har ett större och bredare forum i min vardag) men nu måste jag bara reagera.

MartinBrice: -om du skulle ta och skaffa dig lite verklighetsuppfattning istället för att hänga i ditt stora breda forum skulle du nog ha lättare att förstå folk på detta forum. Ditt trams håller dessvärre inte. Välkommen in i matchen, och för din egen skull hoppas jag verkligen att du ser till att bli upplyst kring hur samhällsproblem som detta uppstår, var de härstammar ifrån, samt vilka som till 90% (mer?) ligger bakom dito!
Citera
2012-12-23, 21:40
Medlem
Schlaktarnns avatar
Bara ännu ett bevis på att regeringen har MISSLYCKATS totalt på invandringen. Jag förstår verkligen inte att det är fler än runt 8-10% som inser detta?
Citera
2012-12-23, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Bara ännu ett bevis på att regeringen har MISSLYCKATS totalt på invandringen. Jag förstår verkligen inte att det är fler än runt 8-10% som inser detta?
Men vad hade regeringen misslyckats med för 20 år sedan när svennar slogs mot svennar?

Eller var inte det något problem?
Citera
2012-12-23, 22:26
Medlem
för Kampen!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voice-of-reason
Men vad hade regeringen misslyckats med för 20 år sedan när svennar slogs mot svennar?

Eller var inte det något problem?

Ser inget som helst problem med det. Varje land har sina egna problem. Skillnaden är att vi har lyckats skapa oss så jävla många fler med massinvandringen. Kan lova att finnarna slåss med varann fortfarande, likaså att deras polisväsen inte har ett dugg svårt att hantera dessa kombatanter. Däremot kommer jag bli riktigt orolig när jag hör om att blattarna tagit över t.ex Åbo. Tänk dig hur Sverige ser ut vid det laget....
Citera
2012-12-23, 23:04
Medlem
SpooN.s avatar
http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/sluta-att-forsvara-upploppsmakare/

"Bråk är kul, man får en adrenalinkick av det, säger en kille, som kallar sig Abdullah."

Japp bråk är så kul... så kul när vi slår in skallen på dig så du får ligga i respirator i 5 år ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in