2012-12-18, 14:12
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Ni som skyller på "babbarna": Hur är detta annorlunda från folk som slåss för att de hejar på gubbar i gröna, blåa och svarta tröjor...
Jag tycker att det är en enorm skillnad. Huliganer slåss i princip uteslutande med andra huliganer som också vill slåss - hur korkat det än må vara. Men jag behöver inte vara orolig för att bli misshandlad av dessa. Däremot så riskerar jag att misshandlas om jag stöter på, eller ligger med fel persons lillasyster.

Dessa människor startar upplopp som ett direkt resultat av den hederskultur de lever i och det drabbar många fler än de som vill vara med i leken.
Citera
2012-12-18, 14:13
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Ni som skyller på "babbarna": Hur är detta annorlunda från folk som slåss för att de hejar på gubbar i gröna, blåa och svarta tröjor...

Finns väl en del skillnader. Fast i grunden är båda grupperna korkade. Tror dessutom inte att särskilt många här påstått att huliganer på något sätt skulle vara bra?
Citera
2012-12-18, 14:13
  #507
Medlem
Piketen på plats i Nordstan
http://www.gp.se/image_processor/1.1167382.1355836205!/image/756711059.jpg_gen/derivatives/full/756711059.jpg?maxWidth=750
Citera
2012-12-18, 14:13
  #508
Medlem
Vad är det som händer i Sverige, upplopp är det verkligen Sverige? Nu måste väl ändå politikerna vakna????
Citera
2012-12-18, 14:13
  #509
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Ni som skyller på "babbarna": Hur är detta annorlunda från folk som slåss för att de hejar på gubbar i gröna, blåa och svarta tröjor...

Skillnaden är att de pucklar på varandra i första hand och inte ger sig på oskyldiga eller samhället. Sen är det ingen här som försvarar huliganer heller så jag förstår inte riktigt kopplingen?
Citera
2012-12-18, 14:13
  #510
Medlem
Från Facebook gruppen, en av tjejerna som "hängts ut" kommenterar en av bilderna på hennes.

"Haha ni verkar ju inte ha all fakta iaf, det enda som stämmer av dom där sakerna är att jag hade trekant, I OKTOBER FÖRRA ÅRET, innan jag ens kände min pojkvän. Pinsamt, ja? men alla gör misstag lol."

Inget intellektuellt stjärnskott direkt...
Citera
2012-12-18, 14:13
  #511
Medlem
http://www.tv4play.se/program/tv4-news?video_id=2143280
Citera
2012-12-18, 14:13
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Snälla rassesvin, det är lika stor andel svenskar som invandrare som håller på.

Jag tycker det är sunt att reagera mot tonårsfasoner som att sprida rykten och förtala andra och visa att det inte är okej. När inblandade hotar med självmord pga att de mår så dåligt över det, och många personer kan få sina liv förstörda, så har det gått för långt.

Våld är aldrig okej men i en stor grupp eskalerar sånt där snabbt, oavsett etnicitet på de inblandade. Se på huliganer som ofta är svenska och samma personer som snackar skit om invandrares våld stup i kvarten.

Men som sagt, kanske behövs det att några visar att det inte är okej att hålla på hur som helst på nätet utan att det kan få konsekvenser även IRL.

En läxa flera av er as som hänger och skriver här skulle behöva lära er.
Flytta ditt pack!
Citera
2012-12-18, 14:14
  #513
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isol
Piketen på plats i Nordstan
http://www.gp.se/image_processor/1.1167382.1355836205!/image/756711059.jpg_gen/derivatives/full/756711059.jpg?maxWidth=750
Bara jag som tycker att polisen ser ut som Kent Ekeroth?
Citera
2012-12-18, 14:14
  #514
Medlem
Jag har jobbat natt och vaknade nu, gick in på flashback med kaffet i näven som vanligt och möts av detta. Vad fan pågår? Kan ingen vänlig själ summera på ett par rader? Kaos i Göteborg? För att någon har skrivit något på Instagram?!
Citera
2012-12-18, 14:14
  #515
Medlem
Nu får väl SD lite fler väljare till nästa val. Själv hoppas jag att något annat parti ska ta tag i frågan på ett bättre sätt. Nu måste dom faktiskt vakna.
Citera
2012-12-18, 14:14
  #516
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompahjarndod
AIK kommer INTE från göteborg. Skämmes!

Gå och skäms själv. Gnaget har Frölunda borta ikväll. Inte för att jag tror att det är något större antal ligister på plats dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in