2012-12-19, 22:27
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallo66
Läste några sidor bak att de skulle mobilisera sig vid Jensen gymnasium, kungsportsplatsen vid 13:00 imorgon. Anledning? Någon person på skolan de vill åt, eller bara för skoj skull? De ryktades om något på fredag och anledningen då skulle alltså vara " mot polisbrutalitet"?

Någon som vet mer?

Lär nog snarare urarta i en "för demonstrantbrutalitet" aktion...
Citera
2012-12-19, 22:28
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonglobe
Har varit frånvarande ett tag. Det skrevs om en Alexander härinne förut, samt om att en kille ska ha avslöjat honom. Vem är denna kille som avslöjat honom (länk?) och vad var det för avslöjande?

Det sägs ju att denne Alexander har varit med och tipsat instagramkontot. Han ska ha skickat in bild på sitt ex, läste jag på Facebook.

Den där Alexander verkar vara en person som dyker upp här och där. Lite för ofta för att han ska vara helt oskyldig? Någon som vet om han varit tillsammans med zigenarebruden och blivit fimpad av henne?

Finns det något som skulle kunna göra honom till en hämndlysten yngling månntro?
Citera
2012-12-19, 22:30
Medlem
chaquettes avatar
Jag undrar hur flera hundra personer kunde komma bara för att det fanns någon som uppmanade till det? Förutsatt att det inte är en demonstration till exempel. Men i det här fallet var det väl mest tal om en mobb?

Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp23
Orre kommer från orospu, persiska, och betyder hora, det har tydligen använts fr.a. om svenska tjejer. Hur ska aftonbladet dölja att det är invandrare bakom det här?

Frågade mina kompisar som pratar persiska. De har aldrig hört ordet förut?
Så vitt jag vet heter hora "jinda" på persiska. Både dari och farsi.

Orre= smeknamn för någon som heter Orvar?
Citera
2012-12-19, 22:31
Medlem
Lallo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Min (och många andras) uppfattning är att det är för skojs skull. De "tar inte mer skit från babylon"(ja det är ett citat) och imorgon ska detta alltså demonstreras.

Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Dom har naturligtvis fått upp smaken för det hela nu, att utöva anarki medan poliserna bara tittar på är såklart roligt för ungdomarna.

Själv nöjde jag mig med att kicka nån brevlåda när jag var riktigt förbannad, men tiderna förändras; Nu är det upplopp, sönderslagna bilar och våld mot polismän som gäller.

Tack för svaren.
Hade också en övervägande känsla av att det var för nöjets skull. Skrämmande.
Blir Intressant att se hur länge polisen klarar av att köra på "dialog-linjen". Tror knappast det blir fredligt i två dagar till som sketungarna planerat för.
Citera
2012-12-19, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Känns jävligt larvigt att detta ligger HÖGST på heta ämnen med 400 sidor. Det handlar om fjortisar. Vadfan hände med gamla hederliga flashback

Det handlar egentligen om två helt separata saker i samma tråd. Kanske läge att dela upp det, om det går på något sätt.

(1)
En diskussion handlar om bilder på "orrar" och hur mycket den ena eller andra visar och om den eller den är snygg osv. Samt om en av dessa tjejer som misstänks ha skapat en sida där nedlåtande kommentarer om andra tjejer har skrivits.

(2)
En annan (för mig mycket viktigare) diskussion handlar om att Göteborg nu i två dagar har skakats av kravaller i centrum. Hundratals mestadels MENA-invandrare som drar genom stan och skjuter raketer och kastar sten mot polis. På nätet förekommer uppmaningar och planering för samma sak imorgon.

Det vi kallar Ful-media gör allt för att sammankoppla (1)+(2) fast någon uppenbar koppling inte finns. Ful-media gör också allt för att förstora diskussionen om (1) och förminska och förvränga rapporteringen om (2).
Citera
2012-12-19, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Tycker tvärtom att det är bra att även invandrartjejer tar för sig sexuellt. Allt som retar muslimer är enligt mig bra.
Jag tänker faktiskt exakt likadant, ju mer man visar vilka slynor blattebrudar verkligen är, desto mer splittring hos dom.
Citera
2012-12-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakmacka20
Vart står det om jensen kan inte hitta något om det
ändrade länken nu!
(https://www.facebook.com/AllInformationGbgorroz/posts/310526069064957)
Citera
2012-12-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaquette
Jag undrar hur flera hundra personer kunde komma bara för att det fanns någon som uppmanade till det? Förutsatt att det inte är en demonstration till exempel. Men i det här fallet var det väl mest tal om en mobb?

Håller med, fattar inte vad det är dom vill uppnå?
Citera
2012-12-19, 22:36
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
Jag fattar inte varför detta blivit så stort. Brudar får väll klä sig hur de vill? Lol
Det handlar inte om klädsel. För min del får de dock gärna ligga med vilka de vill också, men inte enligt invandrarna.
Citera
Medlem
drdracula141s avatar
Kan inte vi Flashbackare göra en mot demonstration i morgon utanför Jensens samtidigt som fjortisarna har sin demo. Alla Flashbackare som bor i Göteborg tar med sig en mobil och filmar hela spektaklet går dom till angrepp, så har faktiskt vi rätt att göra ett envarsgripande på dom om det skulle behövas. Ju fler Flashbackare vi är på samma plats så kan vi faktiskt stoppa eventuella pågående bilinbrott och misshandelfall i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
Vad heter 17-åriga flickan som misstänks ligga bakom ryktesspridningen? Förtjänar stryk

Jag tror faktiskt inte att det är hon som är den skyldiga, så att hon förtjänar styrk för att hon är misstänkt av många tycker jag är fel...
Citera
Medlem
Citat:
Hur gick det för tjejen som blev misshandlad av lynchmobben i det klipp som återfinns i sammanfattningen?.

Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Det ska ha lämnats in en anmälan om misshandel. Ingen vet dock om det är den flickan. Polisen försöker identifiera henne.

Okej, så det var inte henne man hämtade upp med ambulans? Annars hade hon väl blivit identifierad ganska omgående...?
(Det skrevs i någonstans i början av tråden att det fanns flera ambulanser på plats)

För alla som undrar hur det kunde bli så här kan jag rekommendera att se klassikern 'A Clockwork Orange'. Många teman i den filmen som är applicerbara på situationen Sverige 2012 och det.

Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Kan inte vi Flashbackare göra en mot demonstration i morgon utanför Jensens samtidigt som fjortisarna har sin demo. Alla Flashbackare som bor i Göteborg tar med sig en mobil och filmar hela spektaklet går dom till angrepp, så har faktiskt vi rätt att göra ett envarsgripande på dom om det skulle behövas. Ju fler Flashbackare vi är på samma plats så kan vi faktiskt stoppa eventuella pågående bilinbrott och misshandelfall i morgon.

Flashback, FUCK YEAH!
Coming again, to save the mother fucking day yeah

...
Senast redigerad av django_0818 2012-12-19 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in