2012-12-19, 19:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hur mycket sanning ligger det egentligen i vad som skrivits om personerna? Är det bara falska rykten?

Vad har det för betydelse egentligen? Ingen ska behöva bli uthängd sådär även om det är sant/skitsnack.
Citera
Medlem
Finns det någon bild eller film på försöket att bränna svenska flaggan?
Citera
Medlem
Nimminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkabonka
Föräldrarnas fel... Det kan mig stämma, men det tar inte bort eget ansvar. Varje generation har ondgjort sig över ungdomarna och deras brist på respekt.

Nej men samtidigt så är tonåren en väldigt förvirrande ålder, du vill va med dom du ser upp till. Vissa faller enklare för grupptryck än andra. Kan förvisso hålla med om att många ungdomar har brist på respekt men i grund och botten kommer allt tillbaka till den vuxna människan som formar de unga människorna.

Stör mig även på alla rasistiska påhopp. Det är mestadels ungdomar med invandrarbakgrund, det är sant. Men det finns ingen anledning till att dra alla över en kam. Jag menar många av de som står i upploppet kommer lyckas i livet och andra inte, poängen är att misstag gör man. De kommer förhoppningsvis stå till rätta för det och om inte får de helt enkelt leva ett liv med ångest.

PEACEOUT
Citera
2012-12-19, 19:43
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Finns det någon bild eller film på försöket att bränna svenska flaggan?

Nej, tyvärr. Ingen som läckt än så länge i alla fall, men hoppas det kommer fram så vi kan sätta dit svinen.
Citera
2012-12-19, 19:44
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Och vad ska jag göra åt att ett gäng 14,15,16åringar som lekar allanballan på stan? Mina föräldrar talat god svenska, haft fast jobb i över 15år, båda mina storasystrar är högutbildade och jag har fast jobb sedans flera år tillbaka och är sambo med en norsk man, men jag ska alltså ta hand om Abdullah 14år för att jag inte vill bli betraktad som ett kollektiv? Lägg av va, inte mitt fel att Sveriges invandrarpolitik är åt helvete. Hade det varit nere i mitt hemland hade dom gjort sig av med asen för längesedan, tro mig.

Ett bra första steg vore väl att prata med dina vänner, svenska som utländska och gå ner och visa eran hat mot detta slödder.
Citera
2012-12-19, 19:44
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nej, tyvärr. Ingen som läckt än så länge i alla fall, men hoppas det kommer fram så vi kan sätta dit svinen.
Du pratar egen hämndaktion då antar jag då det (hoppas jag?) inte är olagligt att bränna flaggor i Sverige.
Citera
2012-12-19, 19:45
Medlem
crillecrilles avatar
Känns som att jag har en hel polisutredning här nu. Hoppas att farbror blå har hängt med i svängarna för det går undan.
Citera
2012-12-19, 19:47
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Känns som att jag har en hel polisutredning här nu. Hoppas att farbror blå har hängt med i svängarna för det går undan.
tvivlar jag på de brukar inte ha så bra koll..
Citera
Medlem
Marqiss avatar
Fan de poliserna som får samla bevis inför det åtal som kommer väckas. Eller den stackars åklagaren som måste sätta sig in i det... Fy fan vad jobbigt. Är ju värsta reality showen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Du pratar egen hämndaktion då antar jag då det (hoppas jag?) inte är olagligt att bränna flaggor i Sverige.

Nej det är faktiskt det korrekta sättet att göra sig av med en gammal flagga.
Däremot skulle man nog kunna dra det till förargelseväckande beteende men jag har svår att tro att en åklagare skulle ta upp det.
Citera
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Kan vi slå fast att personer har försökt sätta eld på en svenska flagga, dock utan att lyckas? Inga källor från friafitttider eller fittrealisten. Såg ett stycke om det i en artikel hos SVT that's it. Någon?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det blev inga kravaller i "staden" såvitt jag förstått. Tråkig stämning dock mellan ungdomarna. Jag kan förstå irritationen över dessa ständiga, exakt likadana bilder, på brudar med mobilen i hand, fotandes sig själva. Men att sälla sig till en pöbel med uppsåt att...typ något är för mycket.

Jobbigt läge för de utpekade "skaparna" av dessa konton dock. De lär inte få det lätt framdeles och jag tror det kommer att råda hätsk stämning lång tid framöver. Inte i form av massor på stan, men i bråk mellan smågrupper...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in