2012-12-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Stod på aftonblaskan att det är en kriminell klan som blivit inbladad? Vad är dessa för herrar? Tänker på kidsens säkerhet nu om det ser så illa ut
Är det säkert, någon uthängds kusin/syskon har väl kriminella nätverk som blivit förbannad nu.
Citera
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Länka då ditt svin.
Latmask.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15955936.ab
Citera
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Länka då ditt svin.
Citat:
Ursprungligen postat av FittBladet
Enligt Aftonbladets källa har även en kriminell klan blandat sig i konflikten. Medlemmar ur en släkt med flera tungt kriminellt belastade personer ska i måndags ha dykt upp hemma hos den 17-åriga flickan och den pojke som misstänks ligga bakom ryktesspridingen.
– Det är mycket möjligt att det är så. Men det är inte jag som ska kommentera det. Det är åklagaren, säger polisens handläggare på ärendet Mats Edsand.
Inte heller presstalesman Ulla Brehm kan uttala sig om Aftonbladets uppgifter.
– Jag kan inte säga att jag har fått sådana uppgifter. Men det kan alltid finnas. När det sprids på detta sätt så är det många som drabbas, säger hon.

Här har du ett stycke. Så slipper vi aftonbladet fler hits än nödvändigt.
Citera
2012-12-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thepassenger413
Nu anländer det ett 30tal personer följt av poliser mot framtidsgymnasiet.. NU SMÄLLER DET!

har de fyrverkeriraketer?
Citera
Medlem
Excellds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thepassenger413
Nu anländer det ett 30tal personer följt av poliser mot framtidsgymnasiet.. NU SMÄLLER DET!
Lägg upp bilder då!
Citera
Medlem
Det lär inte hända något sålänge dom inte är 50 st eller mer. Detta är riktigt fega djur vi snackar om.
Citera
2012-12-19, 12:27
Bannlyst
Jag tycker det är larvigt och att media förstorar det, vilket triggar mer och mer folk att hänga på. Utomstående som inte har något med personerna i fråga att göra dras in i det hela, bara för att få slåss, vilket är beklagligt.

Tycker det var fel av invandrarna, men å andra sidan skulle smutskastning tillbaka mot flickan som startat ryktena ändå tillslut eskalerat i våldsamt bråk. Det rätta skulle vara att gå med ärendet till polisen, men eftersom att en stor del av alla invandrare känner rädsla för polis så valde de fel väg att gå.

Hela händelsen är fullkomligt banal, tror att ingen utanför Göteborg berörs av att folk i göteborg bråkar...
Citera
2012-12-19, 12:28
Medlem
Jag är förvånad över att MENA + balkanfolket låtit sig uppviglas av ett par tjejer av det här, trodde de hade bättre pli på sina fruntimmer men tydligen så är dem den mest knogsläppande varianten av white knights.
Citera
2012-12-19, 12:28
Medlem
snwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceptut
Tänk på din egen säkerhet när du filmar dessa individer, blir det väl upplopp kommer dem agera hotfullt mot dig.
Så var bered på att använda våld eller springa väldigt fort.

Vill inte leka häftig, men det är värt det om jag kan filma ifall GMs attackerar små töser.. Fysiskt är jag hjälplös. Tack för omtanken!
Citera
2012-12-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeket
Stod på aftonblaskan att det är en kriminell klan som blivit inbladad? Vad är dessa för herrar? Tänker på kidsens säkerhet nu om det ser så illa ut

Igår var det någon som skrev något om Alikhan. Att dom ska vara någon kriminell familj som är inblandad i det hela. Jag själv har dock ingen koll på denna familj.
Citera
2012-12-19, 12:29
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomalier
Jag tycker det är larvigt och att media förstorar det, vilket triggar mer och mer folk att hänga på. Utomstående som inte har något med personerna i fråga att göra dras in i det hela, bara för att få slåss, vilket är beklagligt.

Tycker det var fel av invandrarna, men å andra sidan skulle smutskastning tillbaka mot flickan som startat ryktena ändå tillslut eskalerat i våldsamt bråk. Det rätta skulle vara att gå med ärendet till polisen, men eftersom att en stor del av alla invandrare känner rädsla för polis så valde de fel väg att gå.

Hela händelsen är fullkomligt banal, tror att ingen utanför Göteborg berörs av att folk i göteborg bråkar...

Ja men allt handlar om pengar. Bråk i Göteborg eller skolskjutning i USA, de drar mycket uppmärksam och därmed inbringar det pengar. Media struntar totalt i att det eskalerar, det ger dem bara mer pengar.
Citera
2012-12-19, 12:31
Medlem
schmekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonglobe
Igår var det någon som skrev något om Alikhan. Att dom ska vara någon kriminell familj som är inblandad i det hela. Jag själv har dock ingen koll på denna familj.
Okej, hmm ringer någon klocka när jag hör namnet.. Återkommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in