2012-12-18, 13:28
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Leif, gode vän Leif, detta har du o jag förutspått länge. Teknikens bakslag i ansiktet på ungdomen.

Jävla snorungar som kostar mega mkt i insatser medans bankrånare,mördare,bedragare,guldförsäljare o allsköns pack kan strosa runt obehindrat i götet nu när alla blåvita e på gymnasiet.
Plusgymnasiet är en friskola, de skall väl betala polisens hjälp? Eller?
Citera
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Exempelvis bolagiserade idrottsklubbar måste betala för poliser vid matcher. Då vore det väl inte helt orimligt om en bolagiserad skola får betala för polisinsatser när något sådant här händer.

Ja men den bolagiserade skolan får ju 100 % av sina pengar från staten i alla fall.

Några fler uppgifter om skadade?
Citera
Medlem
Bilder från spektaklet

http://imgur.com/poB0d
http://imgur.com/dcHpA
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyroscope
Saxat från aftonhoran: "Upploppen uppges just nu ha spridit sig till stadsdelen Nordstan i Göteborg."
Nya Parisuplopp på g i götet tro...ungdomarna exploderar o allt bara sprider sig?
Citera
2012-12-18, 13:29
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Exempelvis bolagiserade idrottsklubbar måste betala för poliser vid matcher. Då vore det väl inte helt orimligt om en bolagiserad skola får betala för polisinsatser när något sådant här händer.
Jo, det är faktiskt totalt orimligt i en situation som denna. Detta är en SKOLA, inte ett idrottsevenemang som frekvent bevistas av huliganer.
Citera
2012-12-18, 13:29
Medlem
Enligt twitter rör sig nu folkmassan mot nordstan om någon känner för att ta sig dit med en fjäderbatong eller annat passande vapen..
Citera
2012-12-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vet inte riktigt hur det fungerar när personerna är runt 12 bast, tror inte snuten får slå dem då.

Det är en Gymnasieskola och den stora majoriteten som går på Gymnasiet är straffmyndiga.
Citera
Bannlyst
Hon som hängde ut orcherna var en bosnier va?
Citera
Bannlyst
Var är gummikulorna? Var är vattenkanonerna? Varför använder vi dialogpoliser? Varför slutar sånt här alltid med att ingen grips, vandalerna känner sig "coola" och skattebetalarna får betala notan?

Citat:
Ursprungligen postat av NyIdentitet
Enligt twitter rör sig nu folkmassan mot nordstan om någon känner för att ta sig dit med en fjäderbatong eller annat passande vapen..

Jag skulle just gå dit för att handla, tror att jag avvaktar ett tag.
Citera
Medlem
Är GM bruden Från nattstad så kan jag intyga att hon själv inte är någon diekt slampa. Då jag själv snackat en del med henne på Facebook och vi sms för något år sedan . Snarare just en sån person som hade tyckt det var kul att jävlas med folk för att skapa drama.
Citera
Medlem
http://www.facebook.com/photo.php?v=4119386499073&set=vb.1115595492&type=2 &theater

en ny film
Citera
2012-12-18, 13:31
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmxseven
Vadå för jävla förtal? Förtal för vadå? Hur kan man bevisa att någon är hora eller inte?
Om man tar fem minuter till att läsa lagtexten inser man snabbt att huruvida nått är sant eller ej inte är ett rekvisit i paragrafen. Det kan vara förtal att berätta för världen att en person som dömts för ett brott är brottsling, om vad man är ute efter är att utsätta denne för omvärldens missaktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in