2012-12-18, 20:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Fast att polisen sa att ingen kommit till skada stämmer ju inte. Personer inne i skolan vittnade om att de sett blodiga bråk och att flera tjejer haft blod i hela ansiktet. Någon skrev på Facebook att hon fått brutna revben osv (sanningshalt i detta?). Jag skulle hur som helst påstå att man är skadad om man blöder från huvudet. Upproret var inte så "oskyldigt" i alla fall.

Jag är inte säker på att det stämmer att elever slagits blodiga.
Citera
2012-12-18, 20:52
Medlem
El Capitanos avatar
Klippet på norska tidningen VG.no visar också ganska tydligt vad det är för folk som deltar i upploppet. Man kan roa sig med att försöka hitta etniska svenskar - poliserna räknas inte. http://www.vgtv.no/#!/video/59614/svensk-reporter-folk-kastet-stein-p%C3%A5-politiet-skolen-og-forbipasserende
Citera
2012-12-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Någon av dessa >500 personer borde ha lagt upp ett nytt event om att slå ner henne igen. Finns det någon involverad som kan länka till deras nya eller gamla facebookgrupp, eller har den blivit borttagen?
Fanns en Facebooksida den var dock bara "invite"-sorterad. Har inte länken heller.
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Brkovic familjen http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Who=brkovic&Where=g%f6teborg
Hon som är häktad är 17 år, likaså M*rima. Bor i Tolered/Hisingen.
Citera
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fanns en Facebooksida den var dock bara "invite"-sorterad. Har inte länken heller.
Den är borttagen

Ny instagram: http://web.stagram.com/n/orrozgbg/
Citera
2012-12-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Har inte sagt att man ska överlåta statsapparaten till mobben. Säger bara att jag förstår att folk reagerar när nåt djävel hänger ut oskyldiga.

Vore mer hedersamt om svenska folket gick ihop mot aftonbladet, Expressen, avpixlat, sverigedemokrater, kommunister och andra idioter som fabricerar lögner var och varannan dag. Var finns vår heder? Ska vi bara stilla sitta och se på när folk ljuger än rätt upp i ansiktet. Sitta tysta och inte göra nåt.

Här reageras det iaf.

Klipp dig grabben! Det är aldrig ok att kasta sten mot polisen, mordhota och misshandla samt förstöra bilar och fönsterrutor etc. Oavsett vad någon annan sagt. Personerna som ligger bakom instagram där tramset spreds sitter just nu (eller har gjort) i förhör hos polisen. De riskerar upp till två års fängelse. om du inte accepterar hur ett demokratiskt samhälle löser denna typ av brott tycker jag att du kan åka tillbaka till bergen och ta hand om dina getter!
Citera
Medlem
Flaskpost23s avatar
Någon som vet hur det ser ut nu vid plusgymnasiet? är det fortfarande en stor folkmassa?
och är skolan stängd imorgon med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte säker på att det stämmer att elever slagits blodiga.
Det är som sagt vad jag hört från elever som går på skolan. Är fortfarande svårt att veta vad som hänt i dagsläget och jag antar att det klarnar lite senare.
Citera
2012-12-18, 20:55
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Någon som vet hur det ser ut nu vid plusgymnasiet? är det fortfarande en stor folkmassa?
och är skolan stängd imorgon med?
Ingen är kvar där, skolan är stängd imorgon
Citera
2012-12-18, 20:56
Medlem
morphiss avatar
Är inte detta ett ypperligt tillfälle att använda vår militär till, skingra folkmassan till flera mindre grupper så militärpolis och vanlig polis kan omhänderta och förflytta dessa till en annan plats. Låta dem hålls resulterar ju bara i misshandel och förstörelse.
Citera
Medlem
Natteravns avatar
För att klargöra: ”Orre” är en förkortning från turkiska ordet ”Orospu”, vilket betyder h*ra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sett till risk för skador är det en enorm skillnad mellan att hoppa på någons huvud å ena sidan, och att sparka på någon å andra sidan. Har själv för länge sedan en lördagskväll blivit påhoppad av tre-fyra personer som sparkade på mig när jag låg ned, några blåmärken på ben och rygg blev det men inte värre.

Fegt och jävligt grisigt att sparka på en liggande person, men att säga att det per automatik är särskilt farligt är alltså inte riktigt sant. Det behöver inte vara farligare än att slå en person. Ett slag kan vara dödligt, om det tar illa och omständigheterna i övrigt är kassa, men det behöver alltså inte vara särskilt farligt för den fysiska hälsan - samma sak med sparkar.

Det jag själv reagerar mest är inte det fysiska våldet hon utsätts för, smärtan och risken för skador eller men, utan på att hon faller och hon försvarslös ligger och får ta emot sparkar. Det är fegt, ynkligt och misshandel, men inte nödvändigtvis något som behöver föranleda ens ett sjukhusbesök.
sitter med FBappen och skiten stängs ner hela tiden så pallar Inte läsa hela tråden...MEN vad händer med tjejen på filmen efter hon omringats? Allt talar väl för att de fortsätter sparka på henne och kanske även hoppa lite på huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in