2012-12-18, 13:12
Medlem
unknown325s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad kallas detta gruppfenomen som uppstår? När folk som bara "följer" med och gör vad andra gör och kanske går längre (misshandel och dyl), än vad de skulle i vanliga fall?

Det finns flera psykologiska förklaringar på detta. Kan dock inte den specifika termen för det men när en grupp människor samlas känner de sig skyddade av gruppens identitet och vågar göra saker utan att riskeras att åka dit.
Citera
2012-12-18, 13:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Har jag uppfattat det rätt att det är tjejer som slåss med andra tjejer? Samt givetvis blattehanar som är där för att titta på/jävlas med polisen.

Njae, det verkar vara fjortis som knullat runt och blir uthängda av andra på instagram som har varit utlösande
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banega
Jag har massor med bilder och filmer. Allt kommer upp senare.

Yahoo

Någon elev som fått stryk än?
Citera
Medlem
4522s avatar
Man blir ju mörkrädd över utvecklingen i det här landet. Vad sysslar ungdomen med? Hänga ut folk som har haft sex? Hoppas dom raderar ut varandra.

Med den logiken är ju även skaparnas morsor horor. Ja, tamefan hela världen är horor!
Citera
Medlem
Venditas avatar
Verkar alltså som att en stor bunt med fega pissluffare är ute efter någon sorts hämnd men efter som att alla är typ 12~ vågar ingen göra något? Spännande
Citera
2012-12-18, 13:14
Medlem
DennisOlofs avatar
OMG, såg det nytt på aftonbladet. Att det kunde eskalera så här mycket, lite skrämmande faktiskt. Är det någon som vet varför man började med det här. Förstår inte riktigt vad artikeln syftar på eller vad man vill åstadkomma ?

Hänger man ut folk på nätet som gjort vad ?

Och varför ?

Det här påminner ju nästan om Göteborgs kravallerna fast vid en skola.
Citera
Medlem
traderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekkozz
Yahoo

Någon elev som fått stryk än?
http://twitter.com/janinaniemi/status/280998111046926337/photo/1 en tjej skall tydligen ha blivigt misshandlad av 3 andra utanför
Citera
Medlem
JamesTrombleys avatar
Hoppas på mer filmer från platsen. Enligt elever har det utbrutit flera slagsmål - både inne i skolan och på skolgården.
Citera
2012-12-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Njae, det verkar vara fjortis som knullat runt och blir uthängda av andra på instagram som har varit utlösande
Tror du missuppfattade frågan. Men ja, det är enligt personer på skolan tjejer som slåss både i och utanför skolan.
Citera
Medlem
Såg att några människor på aftonbladet stod på bilar osv. Jag hoppas dessa blir misshandlade. Om någon skulle ställa sig på min bil utan tillstånd så skulle jag bruka våld. En oskyldig förtjänar inte att någon hoppar på individens bil.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Dom flesta ser glada o trevliga ut, tänk va skenet kan bedra. Ungdomar i klasor utgör större säkerhetsrisk än polisen beräknat med tanke på just nu kaos o enligt vissa blodutgjutelse på plats.

Känns lite som upplägg för en skolmassaker om några dagar
Citera
2012-12-18, 13:16
Medlem
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b0CleBsrgfk

Just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem