Vad kallas detta gruppfenomen som uppstår? När folk som bara "följer" med och gör vad andra gör och kanske går längre (misshandel och dyl), än vad de skulle i vanliga fall?
Det finns flera psykologiska förklaringar på detta. Kan dock inte den specifika termen för det men när en grupp människor samlas känner de sig skyddade av gruppens identitet och vågar göra saker utan att riskeras att åka dit.
Verkar alltså som att en stor bunt med fega pissluffare är ute efter någon sorts hämnd men efter som att alla är typ 12~ vågar ingen göra något? Spännande
OMG, såg det nytt på aftonbladet. Att det kunde eskalera så här mycket, lite skrämmande faktiskt. Är det någon som vet varför man började med det här. Förstår inte riktigt vad artikeln syftar på eller vad man vill åstadkomma ?
Hänger man ut folk på nätet som gjort vad ?
Och varför ?
Det här påminner ju nästan om Göteborgs kravallerna fast vid en skola.
Såg att några människor på aftonbladet stod på bilar osv. Jag hoppas dessa blir misshandlade. Om någon skulle ställa sig på min bil utan tillstånd så skulle jag bruka våld. En oskyldig förtjänar inte att någon hoppar på individens bil.
Dom flesta ser glada o trevliga ut, tänk va skenet kan bedra. Ungdomar i klasor utgör större säkerhetsrisk än polisen beräknat med tanke på just nu kaos o enligt vissa blodutgjutelse på plats.
Känns lite som upplägg för en skolmassaker om några dagar