2012-12-18, 17:56
Medlem
Barnpartys avatar
Orrozgbg

Ny instagram uppe
Citera
2012-12-18, 17:57
Medlem
felandeexistenss avatar
Det är så hemskt när sådana här brott händer!

Vi måste ge dessa ungdomar mer pengar så att de inte går brottens väg.

Om de rika vita egoistiska svenskarna ger sina pengar till våra kära invandrare så kommer de aldrig ha en anledning att ge sig ut på gatorna och göra dessa hemska brott!

Så, bästa lösningen på detta aktuella brott - ge dem iphone, allihop! Inte till julklapp förstås får då riskerar vi att det sker upplopp pga att de blir kränkta.

Men ja, ett hemskt brott är det och de borde öppna ett nytt flyktingboende på närliggande slott så att dessa fina nybyggare har en finare mer aktuell brottsfri framtid att se fram emot.
Citera
2012-12-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deniseh
Hon är svensk, jo.
http://i.imgur.com/6V0kZ.png

Va? Hon hette väl M*rima B*kovic? Jag syftar på hon som la upp bilderna, inte de tjejer som är på bilderna.
Citera
2012-12-18, 17:58
Medlem
Är detta den som är misstänkt GM eller är det en tipsare?

Citera
2012-12-18, 17:58
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Orre är hora på Persiska/Turkiska

nysvenska alltså
Citera
2012-12-18, 17:59
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnparty
Orrozgbg

Ny instagram uppe
Är ju privat när man googlar det!
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarchingBand
Jag skulle säga tvärtom. När jag var yngre (läs 90 tal) var det inte helt ovanligt att det uppstod rätt friska bråk och upplopp sinsemellan våra skolor. Under dessa brukade minst ett trettiotal åka in, detta sågs mest dock som en säkerhetsåtgärd och inte i syfte att åtala dessa. Jag själv har fått sitta på station. 27st känns som en mycket låg siffra, sen måste jag även tillägga att polisen brukade vara bra mycket mer aggressiva under dessa ingripanden trots att det enbart var pojkar inblandade. Inte heller såg vi någonsin till någon s.k. Dialogpolis, vad fan är det för trams.
ok, rätt låg eller medel siffra då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
Realisten.se har publicerat unika bilder från upploppen samt intervjuat poliser på platsen:

http://www.realisten.se/2012/12/18/upplopp-vid-plusgymnasiet-och-nordstan-i-goteborg/
Detta reagerade jag också på:
Citat:
Som alltid när invandrare orsakar kravaller och upplopp kommer långsökta förklaringar.

I Aftonbladet förklarade Oisín Cantwell att det är Internets fel.

Polisen höll på eftermiddagen en presskonferens där de förklarade att upploppen berodde på att det snart är jullov.

Enligt polisen är också en fotbollsmatch mellan IFK Göteborg och AIK mycket stökigare än dagens kravaller.
Citera
2012-12-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag förstår verkligen inte, folk som är födda här och har utlandsfödda föräldrar pratar inte bättre svenska än det man ser på era länkar, det är en skam att de här personerna ens får vara svenska medborgare.

Känner en turk som snackade flytande svenska efter tre år, men då bodde han inte en sketen förort till Gbg heller där alla pratar arabiska.

Hopplös generation som ska försörja oss på ålderns höst

Det blir ju för många invandrare på en yta, skulle inte förvåna mig om sverige blir som belgien ett flerspråkigt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Sluta gnäll på enskilda poliser!!! De varken kan eller får göra sitt jobb vid sådana här tillfällen. De kan bara ingripa - med sitt jobb som insats - då de vet att media kommer att kölhala dem och anklaga dem för rasism. Är dock tröttsamt som fan att se när polisen bara ser på när MENA-pack beter sig (exempelvis som under Davis Cup-matchen i Malmö när slödder öppet förstörde polisbilar). En normal svensk hade blivit placerad på mage och inpackad i piketen på stört.

För övrigt är något galet om det är mer fel att älska än att öppet mitt på ljusa dan, dra runt i horder och förstöra, misshandla och uppvigla.
Jag har inte gnällt på polisen eller enskilda poliser.
Jag konstaterar att polisen inte kan utföra sitt arbete. Parasiterna är för många. Och då ska militären sättas in för att upprätthålla ordningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooorly
Du låter som en riktig självhatare som tar lynchmobben i försvar. Parasiterna ska stängas ute och dom har inget här att göra. Våldskulturen är deras och den har vi inget gemensamt med.

Haha. Kanske, jag vet inte det bedömer andra bättre än jag själv. Det är inte människor det är fel på, det är samhället. T.ex tjuvar. Folk har uppfattning om att vissa människor är mer benägna att tjuva saker än andra människor. Hur blir man då en tjuv? Genom att sno mat från mataffären om man inte har pengar. Om man ger folk tillgång till saker och mat hade vi inte haft något som hette tjuv. Det är ju inte direkt så att vi med dagens teknologi inte kan tillgodose alla människor världen över med nödvändigheter. kolla www.thevenusproject.com
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag tycker inte att polisen måste visa att de bestämmer - det tyder nästan på motsatsen. Sen är skickas det ju inte ut rätt signaler om polisen drar sig tillbaka p.g.a. snöbollskastning, som i det här fallet.

Om polisen istället har hållit sig lugna, hjälpsamma men samtidigt bestämda och inte allt för toleranta så tror jag att personer i övrigt hade sett på polisen på ett annat sätt.

Så du tycker det är ok att poliser blir utsatta för snöbollskastning, stenkastning etc? Helt galet! Alla måste veta att angriper man en tjänsteman så svider det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in