2012-12-18, 17:40
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Om jag förstått det hela rätt. Folk bidrar till att hänga ut flickor på nätet, men när folket som hängt ut flickorna själva blir uthängda blir de förbannade och kallar in släkt och vänner... Definitionen av dubbelmoral?

Alla heter inte Glenn i Göteborg...

Ja så har har förståt det, från Aftonbladet och sammanfattningen i början av tråden.

Ja vad ska man säga. Det är ju inte ofta svenskar som samlar släkten och attackerar en skola och startar lite upplopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du måste förstå kontexten. Vad tror du ett gripande hade lätt till i en sådan situation? Jo, ännu hätskare stämning. Väntar istället polisen med gripandet och tar in ungdomarna när dom kommit hem så kommer allt gå mycket lugnare till. För har inte ungdomarna sina kompisar i närheten behöver han/hon inte längre vara så tuff.

Jag förstår kontexten väldigt väl, men du verkar inte förstå. Polisen har resignerat, det är inte de som styr längre. Därför förekommer liknande saker. De borde gå in med tårgas och gummikulor. De som ändå inte flyttar på sig i det läget ska få batongmassage tills de ändrar sig.
Citera
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbcbcb
Shit, många här inne verkar tycka att problemet är invandrarna. Fast det är att göra det väldigt lätt för sig. Kolla istället på hur samhället ser ut, för det är samhället som har skapat personerna ni verkar hysa stort agg mot. Så egentligen är det ju samhället som är boven och som man borde vara arg på? Ingen föds ju till allt det ni beskriver i era små rasistiska beskrivningar. Hade jag blivit bortadopterad till mellanösterna som 1-åring hade jag sagt Hayya ala salah. Hade jag varit bortadopterad till nazityskland under 30-talet hade jag vuxit upp med Heil hitler, Deutschland uber alles.

Det känns obekvämt att så många verkar tro att bara invandrare är kapabla till sånt här? Vilket är helt galet fel

Så du har ingen som helst självkontroll menar du? Du är en hjärntvättat liten robot som inte rår för vad du gör pga av det hemska samhället? Vem fan tvingar dig att misshandla och förstöra för något så jävla trivialt som elaka ord på internet?
Citera
Medlem
EthanMarss avatar
Vad hade flickan som blev misshandlad gjort?

Hur gick det för henne efteråt?
Citera
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
För att polisledningen säger åt dom att inte ha hjälm, batong osv när det är vänsterextremister och invandrare. Det har skrivits i artiklar förr om åren till och med så det är helt sant. Man tror det har en lugnande effekt. Man behandlar dock inte alla lika och är det andra grupper vevas det friskt med batong direkt.

Det är klart att kravallutrustning ser mer hotande ut men när de ändå rushar ut ur polisbilen med dragen batong så tror jag inte det blir mycket lugnare. Det hade kunnat gå riktigt illa för poliserna, en sten i skallen och det är god natt. Jag säger inte att dem ska ha kravallutrustning dock det får dem själva avgöra, jag blev mest förvånad då jag trodde det var standard vid stora upprörda folksamlingar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Lite OT nu.

I många av filmerna på folkmassorna så gör personer något "indianljud" typ. Vad är det för jäkla ljud och varför gör man det?

Det är väl något hemligt stridsrop som blattarna har.
Citera
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har det kommit fram hur man fick reda på GMs identitet?
Tror hon råkade posta en bild på sig själv i orrekontot i tron att hon var inloggad på sitt personliga. Hon tog bort bilden direkt och när misstankarna mot henne stärktes tog hon även bort sin Facebook. Blev ganska uppenbart vem som låg bakom då.
Citera
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navium
Finns det någon som lyckades spara ner bilderna från insta? Skulle gärna vilja se.

Mvh

http://www.exponerat.info/hundratals-sten-och-flaskkastande-elever-i-upplopp-i-goteborg/

Bilder finns här!
Citera
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbcbcb
Shit, många här inne verkar tycka att problemet är invandrarna. Fast det är att göra det väldigt lätt för sig. Kolla istället på hur samhället ser ut, för det är samhället som har skapat personerna ni verkar hysa stort agg mot. Så egentligen är det ju samhället som är boven och som man borde vara arg på? Ingen föds ju till allt det ni beskriver i era små rasistiska beskrivningar. Hade jag blivit bortadopterad till mellanösterna som 1-åring hade jag sagt Hayya ala salah. Hade jag varit bortadopterad till nazityskland under 30-talet hade jag vuxit upp med Heil hitler, Deutschland uber alles.

Det känns obekvämt att så många verkar tro att bara invandrare är kapabla till sånt här? Vilket är helt galet fel

Men det är faktiskt samhällets fel att jag och alla andra är rasister, så varför har du en så negativ ton mot oss? Vi kan ju inte hjälpa det! För du menar väl inte att det bara är blattar som ska slippa undan personligt ansvar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Förövrigt, är jag den enda som tycker det ser lite komiskt ut när den långa dialogpolisen står och viftar med armarna mot folkmassan?

Fram tills idag trodde jag dialogpolis var ett skämt men det står ju för fan dialogpolis på hans rygg.

Som någon redan konstaterat, det är OK att kasta snöboll/sten på poliser och polisbilar i dagens Sverige. Frågor på det?

Kanske ska se till att folk får respekt för polisen igen?
Citera
Medlem
jettesnels avatar
Jag hänger inte med riktigt.

Några tjejer blir uthängda som "orrar" (börjar redan bli gammal) och för att hämnas så kastar de apelsiner och skit på folk som går förbi? Vad demostrerar de emot?

Att man blir förbannad på uthängarna kan jag väl förstå men varför välta oskyldiga personers bilar?
Citera
2012-12-18, 17:41
Medlem
Ratis avatar
Är det samma tjej som blev jagad och misshandlad som alltså är misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in