2012-12-19, 22:25
Bannlyst
Tycker absolut att vi kan hjälpa till med VA överallt och kanske kan ta pengarna på att minska alla som vill flytta hit och ska ha VVS.
Citera
2012-12-19, 22:41
Medlem
Spookasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda-Person
Tycker absolut att vi kan hjälpa till med VA överallt och kanske kan ta pengarna på att minska alla som vill flytta hit och ska ha VVS.
Du får gärna klargöra vad du menar med din bisats, för den går ej att förstå. I detta fall handlar det alltså om privatpersoner som skänkt sina egna pengar, varför har du åsikter om detta?
Citera
2012-12-20, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spookasem
Du får gärna klargöra vad du menar med din bisats, för den går ej att förstå. I detta fall handlar det alltså om privatpersoner som skänkt sina egna pengar, varför har du åsikter om detta?
Har inga synpunkter på vare sig företag eller personer som skänkt pengar men kom ihåg att vi inte hellar alltid har så bra vatten. Dessutom kan vi hjälpa fler om vi får hit färre.
Citera
2012-12-21, 18:34
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Har inga synpunkter på vare sig företag eller personer som skänkt pengar men kom ihåg att vi inte hellar alltid har så bra vatten. Dessutom kan vi hjälpa fler om vi får hit färre.

Nu pratar du ju om två helt olika saker. Du menar alltså att vi kan hjälpa fler folk att få rent vatten genom att ta in färre antal invandrare (om jag missförstått får du rätta mig)?

Man skulle kunna jämföra med om man hade haft en insamling för... AIDS-läkemedel. Då tycker du alltså att vi skall ha kvar allt läkemedel i Sverige för de ytterst få AIDS-smittade här istället för att skicka den till länder där AIDS är ett mycket större problem?
Citera
2012-12-22, 21:19
Medlem
Spookasems avatar
Citat:

Citat:

Okej, då tror jag att jag är med, så om vi återvänder till din fråga i trådstarten:
Citat:
Ser det lite märkligt ut att samla till VA långt bort när I-länder inte ens kan klara rent vatten själva?
Du vill alltså att vi skall hjälpa västeuropeiska länder skaffa en ordentlig VVS-infrastruktur för att minska antalet flyktingar som kommer från t ex Frankrike och Spanien till Sverige pga dåligt kranvatten i deras hemländer. Har jag förstått dig rätt nu? I så fall så måste jag påpeka för dig att dessa människor har laglig rätt att bosätta sig i Sverige oavsett vilken anledning de har (de flesta spanjorer och fransmän jag träffat som flyttat hit har gjort det pga att de blivit förälskat sig i en svensk).
Citera
2012-12-22, 22:06
Bannlyst
Jag har bara påpekat att vattnet påstås vara otjänligt på närmare håll och gör man som SD vill, drar ner på den dyra asyltrafiken från fjärran länder, kan vi hjälpa andra istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in