Citat:
Ursprungligen postat av Linda-Person
Tycker absolut att vi kan hjälpa till med VA överallt och kanske kan ta pengarna på att minska alla som vill flytta hit och ska ha VVS.
Citat:
Har inga synpunkter på vare sig företag eller personer som skänkt pengar men kom ihåg att vi inte hellar alltid har så bra vatten. Dessutom kan vi hjälpa fler om vi får hit färre.
Okej, då tror jag att jag är med, så om vi återvänder till din fråga i trådstarten:
Citat:
Ser det lite märkligt ut att samla till VA långt bort när I-länder inte ens kan klara rent vatten själva?
Du vill alltså att vi skall hjälpa västeuropeiska länder skaffa en ordentlig VVS-infrastruktur för att minska antalet flyktingar som kommer från t ex Frankrike och Spanien till Sverige pga dåligt kranvatten i deras hemländer. Har jag förstått dig rätt nu? I så fall så måste jag påpeka för dig att dessa människor har laglig rätt att bosätta sig i Sverige oavsett vilken anledning de har (de flesta spanjorer och fransmän jag träffat som flyttat hit har gjort det pga att de blivit förälskat sig i en svensk).