2012-12-17, 19:37
Medlem
Ångrar du att du gjorde det? skulle du kunna tänka dig att göra det igen?

Hur kan man göra något sådant med sin egna dotter..
Citera
2012-12-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Verkar väldigt PK att gå emot våldtäktsmän lika PK som att man skyddar invandrare och skriker "inga rasister på våra gator"
Nej det är inte PK att vara emot våldtäktsmän. Tvärtom är det PK att tycka om olika typer av kulturberikningar. Det finns en anledning varför vi har så låga straff i Sverige och varför bara sd vill ha någonting som liknar straff mot våldtäktsmän.

Det set lyckligtvis inte så ljust ut för dig ts. Finns många fall där folk blivit fälda för mindre. Hoppas att du en dag inser vad du gjort så att du tar livet av dig. Eller så får någon annan helt enkelt göra det åt dig
Citera
2012-12-17, 19:40
Medlem
Dessa frågor bör du ju ställa din advokat! Sen tycker jag inte du ska ljuga och ge din dotter skit. Stå för att du är en sjuk människa det är det minsta du kan göra för att visa lite värdighet!
Citera
2012-12-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wopawopa
Ångrar du att du gjorde det? skulle du kunna tänka dig att göra det igen?

Hur kan man göra något sådant med sin egna dotter..

Jag ångrar mig djupt.

Och jag skulle aldrig göra det igen
Citera
2012-12-17, 19:44
Medlem
Arepos avatar
Ja, du kan nog glömma eventuella "förmildrande omständigheter" nu när du har erkänt på FB och nekat till polisen. Erkänn så fort som möjligt, annars blir det nog värre.
Citera
2012-12-17, 19:45
Medlem
-TheDon-s avatar
Säg att du inte "kom ihåg". Eller att du drömde?
Citera
Medlem
Extrakts avatar
Hmm, bara en fråga:

Varför försökte/försöker du inte använda "Jag hade druckit, kvinnan har just lämnat mig, dottern la sig i min säng i fyllan medan jag sov, antog i nattmössan att det var min fru/sambo, insåg snabbt att så inte var fallet, hoppades på att hon inte skulle ha märkt något" till ditt försvar?

Givetvis ska du stå för vad du gjort, men jag antog direkt att det var så tråden skulle utspela sig när jag började läsa.
Citera
Medlem
Phillemans avatar
Jag köper inte detta, om du nu var anklagad för detta (för att inte tala om att du själv vet om att du "gjort det") så skulle du knappast sitta och diskutera bästa ketchupen, hur mycket olja man ska ha i en teflonpanna etc i matforat samtidigt som du skriver i denna tråden.
Citera
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.

Så om jag förstår det rätt så blir det våldtäkt mot barn pga att han är pappa till flickan. Tack för klargörandet!
Citera
2012-12-17, 19:47
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariekexet1
Räcker hennes vittnesmål i en rättegång?
Dom har DNA på mig, behöver dom något mer bevis?
Om jag blir dömd, hur länge tror ni straffet blir? och kan hon
kräva skadestånd?
Ok, för att svara på frågorna.

Ja, bevisningen är hållbar. Hennes vittnesmål (hon var förvisso full [?], men bör ändå tillräknas tillit) i kombination med hennes DNA på dina fingrar innebär att åklagaren kommer ha det relativt enkelt att bevisa din skuld. Hade det varit en tjej från krogen kunde det ha blivit svårare, men då det är din dotter finns det inte något legitimt skäl att ha hennes slidsekret på dina händer.

Det är svårt att säga hur långt straffet kommer att bli, då det ju sker en helhetsbedömning av hela situationen. Dels hur grovt brottet var, dels om det finns några förmildrande omständigheter. Våldtäkt mot barn har en straffskala på 2-6 år. Man hamnar inte i den övre delen av skalan om brottet inte är synnerligen grovt, vilket detta brott inte var. Så du kommer att hamna i den nedre delen. Då straffvärdet kommer att överstiga 12 månader, så är det fängelse som väntar vid en fällande dom.

Sexuellt utnyttjande kan det landa i. Men då du penetrerade din dotter med ett finger så är det en handling som jämställs med samlag, vilket innebär att det är reglerna om våldtäkt som slår till.

Skadestånd kan utkrävas av dig. Hur stort detta kommer att vara vill jag inte spekulera i. Men det kan absolut utgå om hon yrkar det.

Mitt råd till dig är att kontakta TR:n och be rätten att förordna en offentlig försvarare, så att du inte sitter ensam under huvudförhandlingen. Bevisen är starka. Du kan alltid neka, men om du inte har en väldigt bra förklaring så kommer du inte att komma undan. Det som kan påverkas dock är straffets längd samt storleken på skadeståndet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Så om jag förstår det rätt så blir det våldtäkt mot barn pga att han är pappa till flickan. Tack för klargörandet!
Precis, samt att dottern inte har fyllt 18 år ännu. Hade hon varit 18 år hade det rubricerats som en vanlig våldtäkt.
Citera
2012-12-17, 19:48
Medlem
Nu ska man väl inte låta gammal men vad gör en 17åring ute o dricker, har du köpt ut åt henne eller har hon skaffat spriten på egna vägar?

Sedan hur kan din dotter ta så fel på sitt rum och även inte se att du ligger i sängen?

Trots en del fyller har man aldrig lyckats lägga sig i fel rum (än) så det hela låter lite konstigt.

DNA brukar ju vara ett tungt bevis så kan nog förvänta dig att du åker dit för det, hur länge är en bra fråga dock.
Senast redigerad av ankantrettio 2012-12-17 kl. 19:51.
Citera
2012-12-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Jag köper inte detta, om du nu var anklagad för detta (för att inte tala om att du själv vet om att du "gjort det") så skulle du knappast sitta och diskutera bästa ketchupen, hur mycket olja man ska ha i en teflonpanna etc i matforat samtidigt som du skriver i denna tråden.

Det kallas, " jag försöker komma i anda tankar ".
Om jag gillar matlagning så får jag väll komentera i dom forumen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in