Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-17, 17:09
  #1
Medlem
Astrodogmedias avatar
Hej!
Igår när jag uppdaterade från Snow Leopard till Mountain Lion så hände följande:
När jag skulle stoppa in min externa hårddisk (en WD Passport 500 GB) så kunde jag inte längre komma åt den överhuvudtaget.
Jag kan se en genomskinlig ikon i finder, men jag kan inte klicka på den, det är som om den blivit osynlig och livskraften sugits ur den
Nu kan jag inte komma in på den, se några filer eller nåt överhuvudtaget av det slaget.

Jag vet att problemet inte kommer från min externa hårddisk, eftersom jag har testat den på min väns dator och den funkar perfekt på deras.
Min externa hårddisk är synlig genom WD´s egna program "Smartware". Men jag kan inte göra nåt därifrån.
Jag hoppas mina noobproblem kan lösas av er, och jag vänder mig till er i en tid av nöd.
Citera
2012-12-17, 17:15
  #2
Medlem
RingInteSnutens avatar
Det har med Mountain Lion att gora, om du googlar sa kommer du hitta en massa information om det. Det enda du inte kommer hitta ar ett erkannande fran Apple att problemet ligger hos dom.
Citera
2012-12-17, 17:26
  #3
Medlem
Astrodogmedias avatar
Jag har testat flera saker som nämns i andra trådar på macnörd-forum, men inget av de sakerna jag hittat funkar. Jag uppmanar de som funderar på att uppdatera till Mountain Lion att avstå, jag vet att Mountain Lion låter lite coolare än Snow Leopard men lejonstammen är inte helt frisk.
(på köpet så blockerades min crackade version av Logic 9 efter uppdateringen också)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback