2012-12-17, 04:06
Bannlyst
Har ofta tänkt på detta.. när man kliar sig själv på ryggen eller var som helst, så är det mycket skönare när någon annan gör det.. vad beror detta på?
Citera
2012-12-17, 19:23
Medlem
ojns avatar
Måste ju finnas en medicinsk förklaring till detta, så vi testar skicka dit (från SU). Om ni inte vill ha tråden får ni väl returnera den.
/Moderator
Citera
2012-12-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRovskagg
Har ofta tänkt på detta.. när man kliar sig själv på ryggen eller var som helst, så är det mycket skönare när någon annan gör det.. vad beror detta på?

På samma sätt som det är skönare att själv runka, till skillnad från när någon annan gör det åt en, så är det skönare att klia sig själv eftersom man vet precis hur man själv vill ha det.
Citera
2012-12-17, 19:34
Medlem
HugSeals avatar
Kan tänka ig att det har med samma sak att göra som att man inte kan kittla sig själv. När du själv styr handen så har du kontroll över vilka nerver som skall stimuleras och blir på ett sätt förberedd på det. Kliar någon annan blir det en massa nya oförutsägbara intryck.
Citera
2012-12-17, 21:58
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
På samma sätt som det är skönare att själv runka, till skillnad från när någon annan gör det åt en, så är det skönare att klia sig själv eftersom man vet precis hur man själv vill ha det.

Men det ÄR ju inte skönare att klia sig själv. Det är skönare när någon annan kliar en. Ju.
Citera
2012-12-17, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare

Va skojar du????? det sa jag inte.. jag sa att det är skönare när någon ANNAN gör det åt en, det tror jag de flesta tycker. förstår inte hur du kan tycka det är skönare när du själv gör det.. det är väl alltid skönare med beröring från nån annan, det är så vi fungerar.

Du kanske menar när du känner att det kliar nånstans på kroppen så vet du vart det är så du själv kan klia där..
Citera
2012-12-17, 22:54
Medlem
Citat:
Va skojar du????? det sa jag inte.. jag sa att det är skönare när någon ANNAN gör det åt en, det tror jag de flesta tycker. förstår inte hur du kan tycka det är skönare när du själv gör det.. det är väl alltid skönare med beröring från nån annan, det är så vi fungerar.

Du kanske menar när du känner att det kliar nånstans på kroppen så vet du vart det är så du själv kan klia där..

vi gillar olika.
Citera
2012-12-17, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vi gillar olika.

Inte i det här fallet. Det är som att säga "om jag hugger en kniv i din hand, så antingen gillar du smärtan eller så hatar du den för alla "gillar olika"..

Fungerar inte så.. smärta är smärta.. känsel är känsel.
Citera
2012-12-17, 23:21
Medlem
Citat:
Inte i det här fallet. Det är som att säga "om jag hugger en kniv i din hand, så antingen gillar du smärtan eller så hatar du den för alla "gillar olika"..

Fungerar inte så.. smärta är smärta.. känsel är känsel.

nej.
ät en pizzabit med kniv och gaffel. ät sen en pizzabit med handen.
när var pizzan godast?
Citera
2012-12-17, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
nej.
ät en pizzabit med kniv och gaffel. ät sen en pizzabit med handen.
när var pizzan godast?

lite off topic va
Senast redigerad av KaptenRovskagg 2012-12-17 kl. 23:38.
Citera
2012-12-18, 10:54
Medlem
kninnans uppgift, klia mannen
Citera
2012-12-18, 10:57
Medlem
Muhamedssons avatar
Visst är det märkligt att det är skönare när någon annan gör det. Finns det en vettig förklaring?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in