2012-12-16, 23:43
Medlem
BaconMedBacons avatar
Finns det någon? Nu menar jag inte kineser som har växt upp i ett engelsktalande land, utan en riktig kines som är född, uppvuxen och lever i Kina och som pratar flytande engelska. Jag tror bestämt att det inte finns någon.

Bevisa motsatsen! Det behöver inte vara helt utan brytning, men jämförbart med en svensk som är riktigt duktig fast där svenskan lyser igenom något.
Citera
2012-12-16, 23:50
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Jag har träffat åtskilliga under mina studier i Australien. Det är ett populärt land bland kineser.

Dock är det ju försvinnande få om man jämför med hur många kineser som inte kan engelska (varför de nu skulle behöva göra det om de bor i Kina och inte kan/vill lämna landet).

Vad är det för typ av bevis du efterfrågar egentligen? Jag tycker din frågeställning är ganska otydlig.
Citera
2012-12-16, 23:52
Medlem
yedis avatar
Jag sitter inne på en. Här! Första killen som pratar menar jag alltså.
Citera
2012-12-16, 23:53
Medlem
Out-of-Steps avatar
Besökte Kina för ett par år sedan. Mötte några stycken som var lika bra som mig själv på engelska. Men visst det fanns brytning men inte så illa.
De flesta däremor var nöjda med att nicka och le
Mötte även en reseguide där nere men han var till och med bättre på Svenska än Engelska snacka om att jag blev paff.

Tyvärr inga klipp som bevis men tro mig det finns Kineser som kan.
Citera
2012-12-17, 00:04
Medlem
BaconMedBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Jag har träffat åtskilliga under mina studier i Australien. Det är ett populärt land bland kineser.

Dock är det ju försvinnande få om man jämför med hur många kineser som inte kan engelska (varför de nu skulle behöva göra det om de bor i Kina och inte kan/vill lämna landet).

Vad är det för typ av bevis du efterfrågar egentligen? Jag tycker din frågeställning är ganska otydlig.
Ok, så de var alltså riktigt duktiga på engelska, eller kunde de prata engelska? Stor skillnad.

Ja, varför ska de lära sig engelska? Varför ska alla svenskar lära sig engelska, även om de inte tänkt lämna landet? Det hör inte hit.

Beviset jag söker är såklart en video där jag ser en kines prata båda språken och där det framkommer att personen är en tvättäkta kines.

Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Jag sitter inne på en. Här! Första killen som pratar menar jag alltså.
Ja, han var riktigt duktig. Han lät väldigt mycket som en britt dock. Vet du om han är uppväxt i Kina?
Senast redigerad av BaconMedBacon 2012-12-17 kl. 00:07.
Citera
2012-12-17, 00:15
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconMedBacon
Ja, han var riktigt duktig. Han lät väldigt mycket som en britt dock. Vet du om han är uppväxt i Kina?
Han är född och uppvuxen i Kina. Pratar brittisk engelska för att han lärde sig det så (istället för amerikansk engelska).

Btw, nu har du blivit motbevisad. Sov gott!
Citera
2012-12-17, 00:16
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ok, så de var alltså riktigt duktiga på engelska, eller kunde de prata engelska? Stor skillnad.
De förstod och kunde göra sig förstådda på en nivå som var helt OK.

Citat:
Ja, varför ska de lära sig engelska? Varför ska alla svenskar lära sig engelska, även om de inte tänkt lämna landet? Det hör inte hit.
Det hör i allra högsta grad hit. Din jämförelse håller inte då svenska inte är ett världsspråk på samma sätt som mandarin eller engelska.
Citera
2012-12-17, 00:17
Medlem
Zabojcas avatar
Överklass kineser lär sig engelska.
Citera
2012-12-17, 00:26
Medlem
Nekro.s avatar
Bevisa motsatsen? Visst, googla most english speaking nation, så får du upp Kina.
Citera
2012-12-17, 00:34
Medlem
BaconMedBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Han är född och uppvuxen i Kina. Pratar brittisk engelska för att han lärde sig det så (istället för amerikansk engelska).

Btw, nu har du blivit motbevisad. Sov gott!
Ok, jag är besegrad. God natt!
Citera
2012-12-17, 00:42
Medlem
BaconMedBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
De förstod och kunde göra sig förstådda på en nivå som var helt OK.

Det hör i allra högsta grad hit. Din jämförelse håller inte då svenska inte är ett världsspråk på samma sätt som mandarin eller engelska.
Nej det hör inte hit. Jag ville se en riktig kines prata bra engelska. Anledningen till jämförelsen var för att ni skulle få en bild över hur duktig personen jag söker skulle vara, inget annat. Sluta var så jävla stönig.

Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Bevisa motsatsen? Visst, googla most english speaking nation, så får du upp Kina.
Ja, de kom på en 21:a plats med 10 000 000 engelsktalande personer, hela 0.83% av Kinas befolkning. Det var dock inte det jag sökte. Läs TS.
Citera
2012-12-18, 17:30
Bannlyst
Digitalrev killen är dock Hongkong bo och i Hongkong kan en del flytande engelska... Tror att trådskaparen menar fastlandet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in