2005-04-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steamboat
vad kan man inte bli om man har glasögon i lumpen egentligen? Jag antar att man inte kan göra värnplikt som jägare ex.

Jag kunde inte bli MP. (militärpolis)

Sen är det för jävla jobbigt med gasmasken. Du får 2 lösa glas som man ska sätta fast i gasmasken´s "tittfönster" för ögonen. Eftersom dessa fönster inte sitter mitt framför dig, utan lite mer utåt sidorna så blir det jävligt svårt att se något överhuvudtaget + att glasen sitter en bit från ögonen.
Citera
2005-04-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Sen är det för jävla jobbigt med gasmasken. Du får 2 lösa glas som man ska sätta fast i gasmasken´s "tittfönster" för ögonen. Eftersom dessa fönster inte sitter mitt framför dig, utan lite mer utåt sidorna så blir det jävligt svårt att se något överhuvudtaget + att glasen sitter en bit från ögonen.

hmm. Jävligt synd att man inte kan ha linser.
Citera
2005-04-25, 13:23
Medlem
skinnjerkers avatar
Citat:
Har du en länk till denne cowboy?

Du har inget att oroa dig för. I lumpen har alla dessa glasögon på sig.

Kanske inte till en början. Jag försökte tex ha linser på mig första dagarna istället. Fetglöm det. Och vanliga glasögonen är det bättre att du spar till utekvällarna. Så att du slipper ta lumpenbrillorna på dig då, eftersom du haft sönder dina vanliga.

Men vissa passar för jävla bra i sina. Men dom största är sjukt stora. Du kommer få fram alternativen och välja den storlek som passar dig.

Men som sagt, dessa håller för allt. jag muckade för 10 år sen (14 april) och brillorna still going strong. Dock i byrålådan då det är något suddigt nu för tiden i dessa.
http://www.gustavhasford.com/faces6.jpg här är en liten bild på cowboy
eller denna är kanske bättre att jämföra med: http://www.gustavhasford.com/newDVD5.jpg - cowboy längst till vänster
Det verkar ju som lumpenglasögonen är riktigt trevliga och praktiska.
Citera
2005-04-25, 15:09
Medlem
onemans avatar
Citat:
Citat:
vad kan man inte bli om man har glasögon i lumpen egentligen? Jag antar att man inte kan göra värnplikt som jägare ex.
Då har de ändrat det. Jag låg som MP för ett par år sedan, och jag hade folk med glasögon i plutonen.
Citera
2005-04-25, 15:15
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Då har de ändrat det. Jag låg som MP för ett par år sedan, och jag hade folk med glasögon i plutonen.
Beror väl på hur dåligt man ser också, eller?
Citera
2005-04-25, 15:18
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman

Jag tror det beror på hur pass synskadad vlp är. Lättare synfel är antagligen ok vid MP, men inte vid befattningar som kräver en andra mönstring.
Citera
2005-04-28, 01:06
Medlem
Andreassons avatar
Citat:
hmm. Jävligt synd att man inte kan ha linser.

Klart du kan ha linser... Hade en lumparpolare som alltid hade linser..
Citera
2005-04-28, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson
Klart du kan ha linser... Hade en lumparpolare som alltid hade linser..

Beror nog lite på vad du ligger inne som.
Citera
2005-04-28, 12:57
Medlem
Andreassons avatar
Citat:
Beror nog lite på vad du ligger inne som.

Låg inne som stormpionjär...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in