2005-04-24, 15:28
Medlem
skinnjerkers avatar
Jag fick för ett tag sen en lapp om att jag skulle prova ut glasögon inför lumpen och jag undrar då hur glasögonen ser ut som man har i lumpen?

*Hoppas man ser ut som Cowboy i Full Metal Jacket*
Citera
2005-04-24, 16:13
Medlem
jag skulle inte påstå att de är jättesnygga.. men visst praktiska.. när jag skulle få mina glasögon var dom försenade, sen så gick mina egna sönder när vi låg i fält.. Försvarsmaken pröjsade ett par nya.. givetvis tog jag en av de dyrare modellerna i butiken.. =)
Citera
2005-04-24, 16:19
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhcc
jag skulle inte påstå att de är jättesnygga.. men visst praktiska.. när jag skulle få mina glasögon var dom försenade, sen så gick mina egna sönder när vi låg i fält.. Försvarsmaken pröjsade ett par nya.. givetvis tog jag en av de dyrare modellerna i butiken.. =)
dumheter, jag skulle ha tagit de jag tyckte var snyggast och som passade mig bäst, inte bara gått in 100% för att ta de dyraste och mygla till mig pengar.
Citera
2005-04-24, 16:29
Medlem
snuttes avatar
Dom är sexiga, stora och svarta. Hittar ingen bild på dom men om dom dyker upp så skriver jag här igen.
Citera
2005-04-24, 18:31
Medlem
wades avatar
Jag använder mina fortfarande. Ibland. När jag sysslar med saker som kräver skyddsglasögon, jag har inte pallat att ordna med ett par riktiga sådana. Jag fick mina lumpar brillor för drygt tjugo år sedan, så fanns det två modeller, man fick den modell som optikern hade hemma i rätt storlek antar jag. Jag har den av genomskinlig blå-grå plast. Modellen i svart plast fanns också. Båda modellerna är robusta och har skalmar med böj bakom öronen. Femtio-sextiotalsstuk. De är riktigt stygga!

Jag minns att jag tyckte att de var jävligt "små" när jag fick dem, jag jämförde med de brillor jag hade privat förstås. Glasögonmodet i början av åttio-talet var inte samma som idag kan jag nämna. Stora bågar skulle det vara. Idag när jag sätter på mig mina gamla militärbrillor upplever jag dem som skitstora.Tiderna förändras som bekant.
Citera
2005-04-24, 19:34
Medlem
Hurkels avatar
Jag fick samma modell som farsan när han gjorde lumpen...har för mig att de är från början av 70-talet (typ som bla försvarets bilar altså). Jag använde dom inte en enda gång för dom ser fruktansvärda ut. Dom hade sänkt mitt stridsvärde något enormt och mina underlydande hade antagligen vägrat lyda order från någon i ett par dylika... Å anda sidan så är inte linser alltid så jättebra heller. Jag fick dras med ögoninfektioner i ett halvår efter muck när jag hade linser under en fältvecka trots att jag var rejält förkyld...
Citera
2005-04-24, 19:38
Medlem
Wittgensteins avatar
Fula är de kanske, men ack så hållbara. Jag har sett värnpliktiga backa stridsvagnar över försvarets glasögon utan att lyckas förstöra dem.
Citera
2005-04-24, 22:47
Medlem
Minns när vi skulle göra skyddsmaskprov. Alla beväringarna som had glasögon lade av sig dessa överst i en hög av kläder (alla gröna såklart...) som låg i en läng rad. Jävligt skoj att se alla ramla runt som fulla, yra höns letandes/bytandes efter sina egna brillor
Citera
2005-04-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinnjerker
Jag fick för ett tag sen en lapp om att jag skulle prova ut glasögon inför lumpen och jag undrar då hur glasögonen ser ut som man har i lumpen?

*Hoppas man ser ut som Cowboy i Full Metal Jacket*

Med detta inlägg lär jag inte få det lättare på flashback. (hoppas ingen känner igen mig)

Mina vanliga brillor: http://surl.se/jcg

Mina lumpen brillor, den minsta sorten: http://surl.se/jch :thumbsdow
Citera
2005-04-25, 00:38
Medlem
skinnjerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Med detta inlägg lär jag inte få det lättare på flashback. (hoppas ingen känner igen mig)

Mina vanliga brillor: http://surl.se/jcg

Mina lumpen brillor, den minsta sorten: http://surl.se/jch :thumbsdow
Du har inget att skämmas för , fan du ser ju tom ut lite som cowboy med lumpenbrillorna

Tack för alla svar, jag ser nu med skräckblandad förtjusning fram emot en lump iförd glasögon...
Citera
2005-04-25, 00:45
Medlem
vad kan man inte bli om man har glasögon i lumpen egentligen? Jag antar att man inte kan göra värnplikt som jägare ex.
Citera
2005-04-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinnjerker
Du har inget att skämmas för , fan du ser ju tom ut lite som cowboy med lumpenbrillorna

Tack för alla svar, jag ser nu med skräckblandad förtjusning fram emot en lump iförd glasögon...

Har du en länk till denne cowboy?

Du har inget att oroa dig för. I lumpen har alla dessa glasögon på sig.

Kanske inte till en början. Jag försökte tex ha linser på mig första dagarna istället. Fetglöm det. Och vanliga glasögonen är det bättre att du spar till utekvällarna. Så att du slipper ta lumpenbrillorna på dig då, eftersom du haft sönder dina vanliga.

Men vissa passar för jävla bra i sina. Men dom största är sjukt stora. Du kommer få fram alternativen och välja den storlek som passar dig.

Men som sagt, dessa håller för allt. jag muckade för 10 år sen (14 april) och brillorna still going strong. Dock i byrålådan då det är något suddigt nu för tiden i dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in