2012-12-16, 15:14
Medlem
Hummlers avatar
Snackade med en kollega på jobbet för ett tag sedan. Han och en kompis hade tydligen sett 4 spöken en gång på en åker. Mitt i allt detta så klädde dom av sig nakna, detta är tydligen för att spökena inte skulle kunna greppa tag i dom. Vi andra kollegar har haft ett gott skratt åt detta.

Häromdagen så kom vi in på vad vi testa när vi var barn, vi snackade om svarta madam, bloody mary (som är i princip samma sak) och anden i glaset. Han är givetvis rädd för allt detta och jag sa att vi kunde köra svarta madam inne på dass där och då men det tvärvägra han. Jag erbjöd mig därmed att köpa ett ouija board till honom i julklapp så han kan testa skiten och se att ingenting kommer hända.

När jag kom hem den dagen så slösurfa jag och googlade svarta madam. Jag hitta en tråd här på FB och hittade denna länken på en paranormal "lek". För er som inte orkar gå in på länken så heter leken "One man hide and seek" och man ska göra någon ritual med en docka och den går sedan och gömmer sig. I denna instruktionsguide så står det att man MÅSTE avsluta ritualen och sedan göra sig av med dockan i form av att torka den (då den har varit i blöt) och sedan bränna upp den.

Nu undrar jag: Varför är det egentligen farligt? Vad kan hända? Min teori är att man säger att saker är farliga för att få personer att inbilla sig att något händer. Inget har hänt mig sedan jag körde anden i glaset och annat i unga år.
Citera
2012-12-16, 15:34
Medlem
GanjaMoons avatar
teorin är att det finns väldigt kraftiga energier där ute,och när du leker dessa lekar bjuder du fritt in dessa även demoniska energier som direkt är farliga ,du är helt enkelt som en 2 åring som leker med en skarp laddat pistol

finns en serie som heter paranormal state där brukar dom jaga och driva ut oönskade demoniska krafter,ett väldigt starkt och obehagligt dubbel avsnitts om heter iam are six

se det avgör själv vad du tycker,jag personlig finner det ytters fascinerande...

och nu behöver ingen göra sig lustig över detta,säger knappast att detta är sant eller nåt sånt säger mer att det är en intressant hypotes som kan ha nån form av fakta i ryggen thats it

direkt länk till avsnittet jag tycker du ska se

http://www.youtube.com/watch?v=rlktgQcy0ag
Citera
2012-12-16, 15:41
Medlem
Jag håller med föregående talare, han har egen erfarenhet av andar som han inte vill berätta, det måste du respektera.
Citera
2012-12-16, 16:17
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
teorin är att det finns väldigt kraftiga energier där ute,och när du leker dessa lekar bjuder du fritt in dessa även demoniska energier som direkt är farliga ,du är helt enkelt som en 2 åring som leker med en skarp laddat pistol

finns en serie som heter paranormal state där brukar dom jaga och driva ut oönskade demoniska krafter,ett väldigt starkt och obehagligt dubbel avsnitts om heter iam are six

se det avgör själv vad du tycker,jag personlig finner det ytters fascinerande...

och nu behöver ingen göra sig lustig över detta,säger knappast att detta är sant eller nåt sånt säger mer att det är en intressant hypotes som kan ha nån form av fakta i ryggen thats it

direkt länk till avsnittet jag tycker du ska se

http://www.youtube.com/watch?v=rlktgQcy0ag

Så du vill att jag ska tro på en religiös fanatiker? Det är ju för jävla roligt när dom går och gör en exorcism i slutet av varje avsnitt. "The power of Christ compells you". Jaha, men Allah och Muhammed då? Buddha, ska inte han få ta del i att driva ut andar? Nä, religion gör mig spyfärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag håller med föregående talare, han har egen erfarenhet av andar som han inte vill berätta, det måste du respektera.

Vem vill inte berätta? Killen i Paranormal State? Så klart att han inte vill, då avslöjar han sig direkt.
Citera
2012-12-18, 20:34
Medlem
Glöm inte att allt i Sverige är allt farligt.
Citera
2013-01-04, 16:25
Medlem
Vi människor oftast är rädda inför det vi inte förstor, ock logiskt, det vi är rädda för måste väl vara farlig. Hur annars skulle vi kunna grunda vår rädsla? En annan faktor är väl de mesta religiösa organisationer. Att kalla allt paranormal farligt är ett sätt att hålla organisationens medlemmar snygg i hemmfållan.

Jag anser att det finns en hel serie av paranormala fenomen från helt harmlösa till potentielt riktig farliga. Det vore egentligen intressant om någon skulle vilja ordna det paranormala i en lista enligt farlighetspotential
Citera
2013-04-05, 17:07
Medlem
Kanske för att du inte alltid kan veta vad du ev kan få kontakt med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in