Snackade med en kollega på jobbet för ett tag sedan. Han och en kompis hade tydligen sett 4 spöken en gång på en åker. Mitt i allt detta så klädde dom av sig nakna, detta är tydligen för att spökena inte skulle kunna greppa tag i dom. Vi andra kollegar har haft ett gott skratt åt detta.
Häromdagen så kom vi in på vad vi testa när vi var barn, vi snackade om svarta madam, bloody mary (som är i princip samma sak) och anden i glaset. Han är givetvis rädd för allt detta och jag sa att vi kunde köra svarta madam inne på dass där och då men det tvärvägra han. Jag erbjöd mig därmed att köpa ett ouija board till honom i julklapp så han kan testa skiten och se att ingenting kommer hända.
När jag kom hem den dagen så slösurfa jag och googlade svarta madam. Jag hitta en tråd här på FB och hittade
denna länken på en paranormal "lek". För er som inte orkar gå in på länken så heter leken "One man hide and seek" och man ska göra någon ritual med en docka och den går sedan och gömmer sig. I denna instruktionsguide så står det att man MÅSTE avsluta ritualen och sedan göra sig av med dockan i form av att torka den (då den har varit i blöt) och sedan bränna upp den.
Nu undrar jag: Varför är det egentligen farligt? Vad kan hända? Min teori är att man säger att saker är farliga för att få personer att inbilla sig att något händer. Inget har hänt mig sedan jag körde anden i glaset och annat i unga år.