2005-04-24, 16:38
Medlem
-jOE!s avatar
Min mammas Flygande Jakob är riktigt bra! Fan, nu blev jag hungrig som fan!
Citera
2005-04-24, 16:57
Medlem
Kanqins avatar
Flygande jacob är ju helt sjukt gott. Troligtvis har det varit dåliga kockar som gjort dem ni som tycker det är äckliga...
Citera
2005-04-24, 17:08
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Lyssna inte på alla andra gnällande matvägrare.

Banan i varm mat är ett jävla oskick, så enkelt är det!
Citera
2005-04-24, 17:12
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uph-man
Mums... det var länge sedan! Det börjar nog bli dags för en sån snart.

Anledningen till att den inte finns på restaurangmenyer... tja, rätten ses kanske som en lite folklig variant av festmat, vad vet jag?

Ja, det är troligen förklaringen. Det ses som enkelt folks patetiska söndagsmiddagsförsök, tillsammans med ungsbakad falukorv.

Men gott är det!
Citera
2005-04-24, 18:20
Medlem
rhodrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Precis! Bananer är i allmänhet vidrigt och bananer i mat borde synnerligen vara belagt med dödsstraff!
Citera
2005-04-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild

Kan säga att jag är stark motståndare till allt vad frukt i maträtter heter. Avskyr skiten... t ex sötsura såser, eller ananas på pizza etc... men i detta fall passar det konstigt nog hur bra som helst. Flygande Jakob är en favoriträtt!
Citera
2005-04-25, 01:14
Medlem
Bråkmakarns avatar
Flygande jacob är väl knappast nån favorit, banan i maten är inte gott, det ligger definitivt på min botten-lista.

Anledningen till att den inte serveras i större utsträckning är väl för att det är många som tycker som jag.
Citera
2005-04-25, 01:30
Bannlyst
Devil's food för fan! Jordnötter - äckligt, kyckling - äckligt, bananer - förvisso inte äckligt men som åtminstonde en klok person redan påpekat så har varken frukt eller söta ingredienser över huvud taget ingenting i mat att göra! Fattas bara att man häller i ananas och curry också (ytterligare två, märkligt nog, allmännt accepterade beståndsdelar i mat) så är katastrofen total! Varför inte toppa med lite chokladsås och marsmallows också när man ändå håller på?
Citera
2005-04-25, 14:59
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
kyckling, tomatpuré ,matl.grädde ,banan och jordnötter serveras med ris.

Glöm inte bacon!

Flygande Jacob är hur gott som helst! På restaurangen där jag käkar lunch serverar de detta som dagens ca en gång i månaden, och det är alltid mycket folk där de dagarna.
Citera
2006-09-10, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Glöm inte bacon!

Flygande Jacob är hur gott som helst! På restaurangen där jag käkar lunch serverar de detta som dagens ca en gång i månaden, och det är alltid mycket folk där de dagarna.

EXAKT!!! Jag är lite småförbannad just nu i detta nu då jag precis ätit en flygande Jakob UTAN bacon! Fattar ni hur fel det känns eller?

Förvisso rätt gott ändå men en flygande jakob bara ska innehålla bacon, det är ju en av huvudindgredienserna!
Citera
2006-09-10, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhodry
Precis! Bananer är i allmänhet vidrigt och bananer i mat borde synnerligen vara belagt med dödsstraff!

du kan inte vara allvarlig?

Som någon innan sa instämmer jag i, att frukt inte hör hemma i mat men bananer gör det tamigsjutton i flygandeJakob, fyfan vad gott det är!!!
Citera
2006-09-10, 12:10
Medlem
charmörens avatar
Flygande Jakob ärlite av min favorit-rätt, brukar göra den själv en gång i månaden av den enkla anledningen att den inte finns att äta en en endaste resturang jag kikat in hos(iofs mest pizzerior med lunchmeny)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in