2012-12-15, 16:59
Medlem
Chrystales avatar
Hej!

Har nu bestämt mig för att tatuera mig, är helt clean nu men vill göra en, och det är dark side of the moon-motivet med Pink Floyd. Min kärlek till floyd har alltid vart stor, och är en del av mig och mitt 19-åriga liv, så det känns som att min enda tatuering skall vara ägnad till dem.

Eftersom jag är tjej så vet jag inte om jag skulle passa så bra i en stor tatuering, tror jag vill hålla den relativt liten och simpel. Hur tycker ni jag ska göra den (alltså hur stor och till utseendet) och vart tycker ni är snyggt att ha en tatuering som tjej? Jag vill kunna dölja den.

Jag veta att det är jag som måste känna i slutändan men jag tycker det skulle vara kul med era åsikter och idéer!

Gå i frid och allt sånt fint!

har funderat på något i stil med: http://www.tattooset.com/images/tattoo/2012/04/25/2335-pink-floyd-mi-banda-de-rock-favorita_large.jpg , vad tycker ni?
Senast redigerad av Chrystale 2012-12-15 kl. 17:05.
Citera
2012-12-15, 17:18
Medlem
Despised66s avatar
Något som är snyggt på tjejer är ju när den sitter snett nedåt naveln, mellan de där benet som sticker ut och naveln.
Citera
2012-12-15, 17:23
Medlem
Chrystales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despised66
Något som är snyggt på tjejer är ju när den sitter snett nedåt naveln, mellan de där benet som sticker ut och naveln.

tror du dark side of the moon-loggan skulle passa bra där?
Citera
2012-12-15, 17:30
Medlem
khys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrystale

Är snyggt med en tatuering där, men jag tycker verkligen inte att den bilden skulle passa där.

En liten bit ner på nacken kanske, eller i svanken.
Citera
2012-12-15, 17:31
Medlem
Despised66s avatar
Citat:

Helt klart, dock ska den inte vara så stor där men det ville du ju inte ha ändå. Lite mindre än den på bilden kanske.
Citera
2012-12-15, 17:32
Medlem
B-rudars avatar
Jag skulle säga överarmen eller vid revbenen under bröstet. Väldigt lätt att dölja tatueringen på de ställena också.
Citera
2012-12-15, 17:32
Medlem
Chrystales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Är snyggt med en tatuering där, men jag tycker verkligen inte att den bilden skulle passa där.

En liten bit ner på nacken kanske, eller i svanken.

Kände lite så jag med.. Jo nacken har jag ju funderat på, men det är väldigt vanligt. Har funderat på att malplacera den typ på sidan av ryggen, helt random, men jag vet inte eller ska man göra den stpr någonstans, är det syggt med stora tatueringar på tjejer?
Citera
2012-12-15, 17:34
Medlem
Chrystales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-rudar
Jag skulle säga överarmen eller vid revbenen under bröstet. Väldigt lätt att dölja tatueringen på de ställena också.

Har funderat på insidan av överarmen, även revbenen (grymt snyggt), men har hört att det ska göra så förbannat ont, någon erfarenhet?
Citera
2012-12-15, 18:31
Medlem
Citat:
Har funderat på insidan av överarmen, även revbenen (grymt snyggt), men har hört att det ska göra så förbannat ont, någon erfarenhet?

Revbenen gör skitont men det är värt det. Alltså, om du inte tycker det är värt med lite smärta under en kort stund - hur mycket vill du då ha en tatuering som kommer sitta på din kropp resten av ditt liv?
Citera
2012-12-15, 18:33
Medlem
Menade inget illa med min kommentar, för övrigt!

Nacken tror jag hade varit snyggt, även insidan av underarmen. Om det är DSOTM-albumet du ska ha.
Citera
2012-12-15, 19:07
Medlem
Bra motiv, men gör den personlig på något sätt.
Citera
2012-12-15, 19:12
Medlem
Chrystales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novacane
Revbenen gör skitont men det är värt det. Alltså, om du inte tycker det är värt med lite smärta under en kort stund - hur mycket vill du då ha en tatuering som kommer sitta på din kropp resten av ditt liv?

Citat:
Ursprungligen postat av novacane
Menade inget illa med min kommentar, för övrigt!

Nacken tror jag hade varit snyggt, även insidan av underarmen. Om det är DSOTM-albumet du ska ha.

Det är sant, klart jag skulle ta smärtan om jag verkligen ville ha den på revbenen, känns som om att det är så standard för tjejer nu för tiden. Vill ju att den skall synas om jag vill det, och inte bara på stranden och i sängen haha. Yes, det är det

Citat:
Ursprungligen postat av Porterbiff
Bra motiv, men gör den personlig på något sätt.

Har funderat på att göra den helt svartvit, fast det kanske blir tråkigt. Har även funderat på att göra färgerna lite blekare och "äldre", så det ser lite old school ut, men jag vet inte, förslag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in